Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Ultrakevyet => Aiheen aloitti: Hero - kesäkuu 24, 2010, 00:47:32
Mitä eroa noilla kahdella mallilla on II vai Spirit ? Montako lentävää Suomessa vielä löytyy ? Lentokokemuksia ? Millä moottoreilla näitä ylipäätään on rekisteröitynä Suomessa ? Onko tämä ihan oikeasti temppukone ? Projekteja työn alla ?
Ilma-alus rekisterissä on 13 kpl Spirit-mallia ja 7 kpl II-mallia. Rakenteilla on koneita. Ulkospäin suurin ero mallien välillä on koneen keulan muoto, Spiritissä se on pyöreä, II:ssa normaalin lentokoneen näköinen. Samoin runko on Spiritissä pyöreämpi, itse putkirunko on molemmissa sama, mutta putkirungon ulkopuolisilla rimoilla pyöreyttä on saatu lisää.
Kyllä taitolentoliikkeetkin onnistuvat, tosin kuormitus huomioiden, ja uimurikaasuttimella olevat moottorit eivät käy selkälennossa, mutta kalvokaasutin toimii, ompa Hirh moottorinen Renegade II osallistunut taitolennon SM-kisaankin.
Moottoreina Suomessa on mm. 2-tahtisia Rotax 503, 532, 582, Hirth F30, Simonini Victor 2, 4-tahtisia Rotax 912, Volkkari 1800 - 2000, HKS 700E, Continental.
Rans Sakota on myös temppukelpoinen ultra mikäli etsit juuri tuolla kriteerillä.
Meillä olisi ylimääräinen Renegade Spirit OH-U189
Onko kenelläkään valmista 912 moottorilla varustettua lentävää Renegade konetta tai jo pitkälle vietyä projektia mitä pääsisi vakoilemaan ? :mellow:
Lainaus käyttäjältä: Hero - kesäkuu 24, 2010, 23:46:22
Onko kenelläkään valmista 912 moottorilla varustettua lentävää Renegade konetta tai jo pitkälle vietyä projektia mitä pääsisi vakoilemaan ? :mellow:
Tästä ostamaan:
http://www.ilmailu.org/index.php?option=com_smf&Itemid=26&topic=3527.0 (http://www.ilmailu.org/index.php?option=com_smf&Itemid=26&topic=3527.0)