Ilmailufoorumi
Kauppapaikka => Myydään => Aiheen aloitti: SJP - huhtikuu 01, 2010, 12:12:53
OH-U360
Petrel amfibio lentokone, vm. 1997, kokonaislentoaika n. 50 h, moottori Rotax 912UL vm. 2008 käyntiaika n. 20 h,
3 lapainen maassasäädettävä potkuri, radio, transponderi, kone ollut n. 10 vuotta käyttämättömänä lämpimässä
autotallissa. Moottori vaihdettu uuteen 2008 kesällä.
(http://www.ilmailu.org/gallery/albums/ultrakevyet/normal_OHU360.jpg)
Linkki Youtube videoon ko. koneesta: Petrel OH-U360 (http://www.youtube.com/watch?v=9CJ-pab6A4k#) ( tästä kiitokset Tomalle )
Hinta NYT VAIN: 23000 € NOPEIN MAKSAJA VIE POIS !!
Sami Paananen
0440-408 991
Asko Heikkilä
0400-816 750
Hintaa tarkastettu.
..mikäs se tarkistettu hinta sitten olisi?
Siinä se näkyy ketjun ensimmäisessä viestissä.
T: Sami
Hintaa muokattu ja vaihtomahdollisuus lisätty.
Taas hintaa laskettu.
Kevät lähestyy, hintaa laskettu.
HINTA NYT VAIN 23000 €
Näyttää ihan hyvältä, mutta kun etsii netistä teknisiä tietoja, niin tarjolla on vain Super-Petrel ja useimmat ULS 100 hv moottorilla. Missähän tämän koneen tekniset tiedot olisivat tarjolla, kuormattavuus, joka netissä näyttää vaihtelevan 175 kilosta 225 kiloon ja matkanopeus, joka SuperPetrelin tapauksessa näyttäisi olevan jossain 155 ja 180 välillä.
Onko kenelläkään tietoa, jota raaskisi jakaa? Hyvin mielenkiintoinen kone.
Osaako joku kertoa voiko tällä lentää "pyöräkoneena" siihen saakka kunnes on saanut vesilentokelpuutuksen?
t. Lauri Tarkkonen
http://www.flyingboats.ca/EDRA-SuperPetrel-Brazil.htm (http://www.flyingboats.ca/EDRA-SuperPetrel-Brazil.htm)
Näyttäisi samalta koneelta, vaikka "super" onkin.
Kyllä myytävä kone on Petrel ilman Superia, suurin osa arvoista on varsin lähellä, matkanopeus vain selvästi pienempi, tosin sillä ei liene kovin suurta merkitystä, varsinkin kun ultrien paljon parjattu kuormattavuus näyttäisi olevan aivan toisissa lukemissa kuin mihin esitteitä lukiessa olen tottunut.
Mahtaisiko Helsingin seudulle syntyä syndikaattia, joka voisi hankkia tämän. Kolmen hengen ryhmä saisi varmaan lentää niin paljon kuin aikaa ja varaa on, mutta kulut putoaisivat selvästi.
t. Lauri Tarkkonen
Pistät hinnan alle 20 tonnin niin alkaa kiinnostusta löytymään täältä toiseltakin puolelta suomea.
Hinnasta puheenollen, voisin laittaa seuraavaa toteutunutta kustannustietoa Super Petrelistäni, kun olen nyt reilun neljän vuoden aikana lennellyt kesäisin (5kk) yli 220 tuntia:
- Vakuutukset vuodessa noin 400 euroa/vuosi
- Kausikortti + säilytys noin 700 - 1500 euroa/vuosi
- Muut kulut noin 500 euroa/vuosi (trafi, korjaus ym. maksut) Korjaukset ovat liittyneet lähinnä pyöriin ja pakoputkiin.
Eli jos kone maksaisi noin 25 000 euroa sisältäen kustannukset, että 23 000 euron kone saadaan lentokelpoiseksi.
Ja olettaen, että lentoa tulisi 50 tuntia vuodessa kymmenen vuoden ajan, päästään noin sadan euron tuntikustannukseen ilman polttoainetta. Kimppa-systeemillä päästään vieläkin edullisempaan, mutta silloin kone ei ole aina tarvittaessa käytössä eikä kone voi lillua rauhassa oman mökin rannassa.
Joten mielestäni varsin kohtuu hinnalla hyvä kone on nyt myytävänä.
Kun joku järkiintyy ja ostaa edullisen koneen pois, annan mielelläni ostajalle tietoa kokemuksistani liittyen Super Petreliini.
T-Timo
Myyty