Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Yleisilmailu => Aiheen aloitti: Markku Hiedanpää - tammikuu 27, 2010, 13:31:57

Otsikko: Part-M
Kirjoitti: Markku Hiedanpää - tammikuu 27, 2010, 13:31:57
Jos joutuu elämään Part-M mailmassa, kannattaa tutustua: http://www.easa.europa.eu/ws_prod/g/doc/technical-publications/EASA_Part-M.pdf (http://www.easa.europa.eu/ws_prod/g/doc/technical-publications/EASA_Part-M.pdf)
Otsikko: Vs: Part-M
Kirjoitti: Nils Rostedt - helmikuu 03, 2010, 14:15:17
Hieman lisätietoja:

EASA on julkaissut Consolidated Part M - manuaaliin, johon on koottu yksiin kansiin ajantasaiset määräystekstit Part M:stä. Siis huoltoasetus EY 2042/2003 sekä sen AMC (Acceptable means of Compliance eli hyväksytyt menettelytavat). 

Aikaisemmin näitä on julkaistu siten että on ollut alkuperäinen säädös sekä erikseen kaikki lukuisat muutokset eli amendmentit. Tämän johdosta tavallisen ilmailijan/huoltohenkilön on ollut erittäin vaikea saada ajantasainen käsitys määräysviidakosta.

Toivottavasti uusi manuaali helpottaa, vaikka sivujen lukumäärä (323 sivua) viittaa siihen ettei se ihan helppolukuinen ole vieläkään. Kommentoikaa please, te jotka olette Part M:n kanssa tekemisissä!

Alla on edunvalvontajärjestö AOPA:n Jacob Pedersenin hyvä kommentti Tanskasta:


LainaaAOPA-Denmark's Jacob Pedersen says: "AOPA strongly welcomes this initiative by EASA and congratulates them on the initiative. AOPA has for several years pointed to the fact that is almost impossible for the aviation end user to keep track of EU regulation, since new regulations are published as fragmented amendments and not in a consolidated version, like the JAR system used to provide.

"The new publication also combines both the hard law and the associated acceptable means of compliance. It does not make the regulation any less complex and it does not solve many of the problems that AOPA sees in Part M, but at least it makes the regulation more accessible, and that in itself is also a step forward. AOPA looks forward to seeing similar publications published for other areas of EASA regulation."
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod