Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Ultrakevyet => Aiheen aloitti: sikatopi - heinäkuu 06, 2009, 19:47:10
Pääsin tänään foxbatin kyytiin ja voin sanoa, että mopolla ( C-150) 300 tuntia lentäneenä, taitaa olla se hetki kun meikäläisellä on lupakirjan vaihto kevyempään vaihtoehtoon esillä. Kertakaikkiaan positiivinen vaikutelma jäi koneesta ketterä ja herkkä tuntuma ohjaimissa ja lähti kun käski, hevostermiä lainatakseni. Ja "oikeisiin lentokoneisiin" tottuneena yllätti koneen hallintalaitteet. Kaikki oikeilla paikoillaan niin kuin lentokoneessa pitää olla, niin että lentäminen on turvallista ja hallittua. Sakkauskokeet menivät erittäin huonosti kun ei kertakaikkiaan suostunut sakkaamaan jotain epämääräistä vääntöä oikealle vajoamisen yhteydessä oli havaittavissa. Kokeilimme myös alkeellista taitolentoliikettä kun pystykäännös, 50 asteen nousukulmalla, laella kääntyi nätisti ja terävästi "alamäkeen". Eli alan miehet kiilatkaa kokeilemaan foxpattia se kannattaa.
Ps ja tämä ei ollut O prantin sponssaama mainos, vaan todella positiivisesti yllättyneen vanhemman miäshenkilön henkilökohtainen kokemus konetyypistä.
Siis raatokärpänen pääsi yllättämään ;D
Tervetula vaan kevyelle puolelle, täällä on aina hauskaa.
Onpas muuten hauska kuulla tuon asian noinpäin. Useimmin se ylistysvirsi on "oikeiden" lentokoneiden puolesta.
Lainaus käyttäjältä: sikatopi - heinäkuu 06, 2009, 19:47:10Kokeilimme myös alkeellista taitolentoliikettä kun pystykäännös, 50 asteen nousukulmalla, laella kääntyi nätisti ja terävästi "alamäkeen".
Ultralla taitolentoa.. :huh: ;)
Lainaus käyttäjältä: cumulus - heinäkuu 07, 2009, 13:08:00
Lainaus käyttäjältä: sikatopi - heinäkuu 06, 2009, 19:47:10Kokeilimme myös alkeellista taitolentoliikettä kun pystykäännös, 50 asteen nousukulmalla, laella kääntyi nätisti ja terävästi "alamäkeen".
Ultralla taitolentoa.. :huh: ;)
Älä nyt, onhan Renegade ollut mukana ihan taitolentokilpailuissakin...