Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Experimental => Moottorit => Aiheen aloitti: Teuvo Honkanen - toukokuu 12, 2009, 19:38:15

Otsikko: 582 huolto asiaa
Kirjoitti: Teuvo Honkanen - toukokuu 12, 2009, 19:38:15
Lupasin tuossa talvella kertoa kun 50 tuntia tulee 582 täyteen ja huolto on ajankohtainen,mitä koneesta löytyi.Moottori oli vain hieman karstainen (männät) joka lähti helposti pois kun hieman liotti CRC:llä.
Männänrenkaat olivat melkein puhtaat ja samoin kannet.Renkaat olivat hieman tahmealiikkeiset urassaan mutta se johtui sitkeästä öljystä
joka kuumetessaan ei olisi aiheuttanut ongelmia.Männissä ei ollut
tyypillistä pakosarjan puolella olevaa naarmuuntumista joka monesti ainakin kelkoissa johtuu ns.kylmäleikkaumisesta(lumipöly)ja pakkasstartit.Sylintereitä kiinnittäessä on ehdottomasti muistettava poistaa pultin reikiin joutunut pakkasneste.Muuten pultit eivät mene pohjaan tai kuuluu pamaus ja vihellys kun pultin reiän pohjaan tulee
reikä ja sitten pitää halkaista lohko ja poistaa metallin kappaleita
kammiosta.Jopa passaa taas lennellä ja kuunnella Rotaxin suloista laulua.Muuten Renegadea huoltaessa kaikki oli kuin uudessa koneessa
mutta perästä kuulunut kolina laskussa selvisi kun sieltä löytyi kadonneet sivuleikkurit ja viime kesänä kadonnut radion antenni.

Rantasalmella nähdään.Tepi   
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod