Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Experimental => Moottorit => Aiheen aloitti: Volvo1985 - tammikuu 09, 2009, 19:11:01

Otsikko: subaru ej 18 spfi
Kirjoitti: Volvo1985 - tammikuu 09, 2009, 19:11:01
Hei!

Olen rakentelemaassa ilmatyynyalusta sev22. En siis lentokonetta. Tietääkö kukaan kuka pystyy ja missä pystyy oikomaan sähköjohdot. Alkuperäinen johtovidakko mahtuu 200 litraiseen jätesäkkiin. Onks tietoo...  :blink:
Otsikko: Vs: subaru eaj 82
Kirjoitti: Martti Mattila - tammikuu 11, 2009, 08:12:00
Jos sinulla on alkuperäinen johtosarja,asettele ne paikoilleen liitinten muodosta päättelemällä.Virtalukko tars myös
olla käytettävissä.Vaihtoehto 2 käy opiskelemassa toimivasta autosta merkkilappua tai mittaria apuna käyttäen
mihin sytytyksen johtoon syöttöjännite tulee,virran ollessa päällä.Sytkä on eksoottisin. Käynnistys ja lataus virtapiirit ovat kauhian yksinkertaisia, ainakin köyhälle. kuten minä, joka joutuu korjaamaan omat autonsa.
Martti
Otsikko: Vs: subaru eaj 82
Kirjoitti: Volvo1985 - tammikuu 11, 2009, 08:31:13
Karsin aluksi ihan noi kaikki alovaloihin liittyvät hepenet. Etulampun valot, penkin lämmittimet jne. Nyt ei sitten saa kipinää. Virta ja maa tulee paikalleen ihan ok. Mutta ecu taitaa pätkiä tota maata josta se kipinä sitten syntyy. Luullakseni.  Käyntiin lähdettyään saa kyllä testerillä tietoo, että missä mättää. Onks kukaaan perehtynyt tälläseen onkelmaan missään . Varmasti on . Toinenkin erikoinen jippo on se, että ecun pitäis maadottaa po-pumpun rele mutta ei tee sitä .  Johtoon tulee virta. Häh.. Ei kai ruisku saa edes bensaa kun ei ole releellä maita. Tietääkö kukaan ketään joka voi ottaa tollasen pohdinnan alle. Olen käynyt muutamassa liikkessäkin mutta joko sanomavat ettei  kerkee tai on liikaa töitä. Ite osaan jo melkein ulkoo noin johdot.  Olen lueskellut alkuperäistä korjauskirjaa jossa on selkeet kaaviot. Apuva....
Otsikko: Vs: subaru eaj 82
Kirjoitti: Martti Mattila - tammikuu 11, 2009, 12:34:22
Ymmärrän tuskasi auttaa en voi (osaa).Jeesustella osaan, eli harrastusvehkeiden ja kaikkien muidenkin
huushollivehkeiden tarttis olla sellaisia että omat avut riittävät ongelmien nujertamiseen.Se noissa
nykyajan auto/moottoripyörä moottoreissa mättää että sytytys ja polt.ruiskutus ovat konjuktiossa.
Kyläsepän konsti on eriyttää nämä järjestelmät.Megasquirtiin tai kaasariin siirtyminen nostaa sinut homman
herraksi.Ilmatyynyalus on laite mikä pitää kyetä korjaamaan "on site "eli siellä missä se huonoimmassa
paikassa voi hajota.Täällä meren äärellä se paikka voi olla todella luoksepääsemätön, muilla vehkeillä.
Martti
Otsikko: Vs: subaru eaj 82
Kirjoitti: TOC - tammikuu 11, 2009, 13:44:56
Utelias kun olen........
Mikä mootori tarkalleen kysymyksessä?Onko systeemi MPFi? Vai SPFi?
En löydä kuin EA82 ja EA82A

t/ Olle
Otsikko: Vs: subaru ea 82 spfi
Kirjoitti: Volvo1985 - tammikuu 11, 2009, 19:16:13
Konehan on spfi. Siis juuri tuo ea 82. Jaa..  Tietääkö kukaan sitten ketään joka osaisi kaasaroida moista koetta. Niin totta että jos kone brakaa jossain kaukana niiin taitaa tulla äitiä ikävä.  (guru)
Otsikko: Vs: subaru ea 82 spfi
Kirjoitti: TOC - tammikuu 11, 2009, 19:28:54
Ennen kaasarointa kannattaa tarkistaa onko mm nokka-akseli sama,edes noin.

Voi ehkä löytää sinulle kytkentäkaavion jos vielä sanot vuosimallin mistä moottori on.

t /Olle

Täältä löytyy ehkä jotain

http://www.prachapter34.com/converting_engines.htm (http://www.prachapter34.com/converting_engines.htm)
Otsikko: Vs: subaru ea 82 spfi
Kirjoitti: Volvo1985 - tammikuu 11, 2009, 23:47:10
Niin tietty. Subaru Legazy1.8i 16 valve, 1991. Koneella  ei paljon oltu ajettu. Täydellisellä huoltohistorialla. (!)
Otsikko: Vs: subaru ea 82 spfi
Kirjoitti: TOC - tammikuu 12, 2009, 00:26:33
No joo,moottori taitaapi olla EJ 18 tai EJ 18 S

Moottori tyyppi löytyy kuskinpuoleisesta moottorin puolikkaasta,lähinnä nokkaa.

Katson jos löytyy pajalta molempiin kytkentäkaavio

Onko ECU Hitachi 22611AA361  MECF-50?

t /Olle

PS/Laitatko e-mail osoitteesi privana.
Otsikko: Vs: subaru ej 18 spfi
Kirjoitti: Volvo1985 - tammikuu 22, 2009, 05:35:39
Kiitos Ole. Subaru opetteluttaa. Olen hyvien neuvojen mukaan tarkistin johdostoa kaksi viikkoa. Sitä ennen omin päin ainakin kaksi kuukautta. Huh mikä homma. Tänään sain savut ulos  :lol: :lol: :lol:. Voiman siirto näytti toimivan ilman mitään ongelmia. Näkökjään ennen koneen valintaa kannaattaisi selvittää monia juttuja autosähköön liittyen. Johdostoa kannattaisi karsia jo koneen olleessa paikallaan eikä erillään. IHan melkein tulee pääkipeeksi kun ajattelen millaista olisi ostaa JApan motorsista Järvenpäästä irtomottori ilman johdostoa.  (b) (b). 'johdontoissa kun on eroja. Suomalainen värkki ei käy välttämättä suoraan tuonti autoon/koneeseen. On Helppoo sanoo, että vie sähkärille vaan.  Kiitos Ole vielä kerran :2funny: :2funny:


















'''''''''''''''''kistin sähköjohdostoa pari viikkoa.
Otsikko: Vs: subaru ej 18 spfi
Kirjoitti: TOC - tammikuu 22, 2009, 11:23:16
Kiitos vaan.
Sanotaanko että mä yritin olla kapellimestari ja sinä olit kompositööri    :) Onnistuu rajojen yli. (b)

Valtavan työn oot tehny pienissä tiloissa.

Täällä odotellaan filmiä ensimmäisestä koeajosta ulkona.

Oli hauska tutustua.

t /Olle
Otsikko: Vs: subaru ej 18 spfi
Kirjoitti: Volvo1985 - huhtikuu 29, 2009, 04:55:02
Heippa kaikki!

Hommat etenee ja ekat piha-ajelut on tehty ja seuraavaksi veteen. Mutta ennen sitä pitäsi keksiä jokin keino jolla saan subarun kierrokset rajoitettua 4400. Onks tietoo, että miten. Erilaiset kierrosten rajoittimet ovat aika ongelmallisia. Ne pistävät koneen aikalailla sekaisin kun pätkivät kipinää :dontknow:
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod