Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Experimental => Moottorit => Aiheen aloitti: backland - marraskuu 17, 2008, 23:03:12

Otsikko: Continental GR-36
Kirjoitti: backland - marraskuu 17, 2008, 23:03:12
We used the Continental GR-36 rotary engine (which is still being made by somebody else for drone work...) which made 95HP at takeoff and weighed 105LBS ready to fly.

Bede-5 lentäjän suusta kuultua. Mistä on kyse ?

105 lbs = 47 kiloa
Otsikko: Vs: Continental GR-36
Kirjoitti: Toma - marraskuu 18, 2008, 11:15:56
Rotary Engine eli tutummin ehkä wankel moottorilla saa kyllä tehoja kevyesti mutta luotettavuus ja eteenkin kestävyys on haasteellisempaa, johtuen mm. moottorin rakenteesta, ohuista tiivistepinnoista ym.
Tosin Mazda (RX-7) on käyttänyt wankelia aika onnistuneesti pidemmän aikaa jo, en tosin tiedä sen kestävyydestä ja autokäytössä käytetään jatkuvia tehoja keskimäärin 10% kun lentokäytössä 60-70%.

Esimerkkinä vaikka vielä kerran Woelfle Engineeringin tekemä XR-50, 50 hp kone joka painaa 15kg (http://www.woelfle-engineering.com/) ja kehitteillä on 15KW kone joka painaa 8Kg.

Powered by SMFPacks Menu Editor Mod