Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Yleisilmailu => Aiheen aloitti: Hanu - syyskuu 08, 2004, 13:30:49

Otsikko: EASA ja kerhon moottokonehuolto
Kirjoitti: Hanu - syyskuu 08, 2004, 13:30:49
EASAn myötä on kerhoille, jotka lentävät moottorilentokoneilla ja huoltavat niitä pääosin itse,
tulossa tiettävästi vaatimuksia huoltotilojen ja huoltokirjallisuuden (manuaalit) osalta?

Huoltotilojen pitäisi olla ns. lämpimiä, eli vähintään 16-18 Celsiusta. Lisäksi jokaisesta
huollettavasta konetyypistä pitäisi olla huoltomanuaali sekä bulletiini/m-määräysten
revisiointipalvelu kunnossa. Huoltolistojenhan pitää jo nyt olla revisioitua mallia.

Ylläolevan tapaiset määräykset tietenkin antavat kerhotoiminnassa lentokoneluokan
koneiden huoltotoimintaan lisää haastetta ja toki vähän kustannuksiakin.
Kylmässä hallissa ei "huoltohanu" enää saisi itseään talvella palelluttaa ja paperipuolta
pitää entisestään lisätä.

Onko jollakin tietoa asiasta tarkemmin. Mitä kyseiset määräykset sisältävät ja
koska ne mahtavat tulla Suomessa voimaan?

T:Hanu
Otsikko: EASA ja kerhon moottokonehuolto
Kirjoitti: Aki Suokas - syyskuu 08, 2004, 18:16:04
ILL sivuilta löytyy
GEN M1-6
joka kertoo aikataulun
ja

"Eur-Lex -lainsäädäntö EASAn lentoturvallisuusasetukset ja Euroopan unionin virallinen lehti"
linkistä ILL etusivulla
löytyy
"Komission asetus (EY) 2042/2003 (huoltotoiminta-asetus)", johon em määräys viittaa.
on listan kolmas asetus

Sieltä löytyy kaikki (tämänhetkiset) määräysvaatimukset.
Otsikko: EASA ja kerhon moottokonehuolto
Kirjoitti: Jouni Laukkanen - marraskuu 22, 2004, 19:49:55
LainaaLisäksi jokaisesta
huollettavasta konetyypistä pitäisi olla huoltomanuaali sekä bulletiini/m-määräysten
revisiointipalvelu kunnossa. Huoltolistojenhan pitää jo nyt olla revisioitua mallia.
T:Hanu
Pitäähän nykyiselläänkin koneen huoltajalla olla ajantasalla olevat huolto-ohjeet sekä muut valmistajan julkaisema ohjeistus jo nyt. Tämä koskee kaikkia ilma-aluksia kuumailmapalloista helikoptereihin.
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod