Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Experimental => Moottorit => Aiheen aloitti: Toma - huhtikuu 17, 2008, 19:55:00
Aika mielenkiintoinen konsepti...
http://nu-teconline.com/index.htm
Tuosta voi sitten valita jos haluaa käyttää diisseliä, etanoolia, bensaa, jet A1 ja onko se 2-tahtinen vai 4-tahtinen, jos tehoa haluaa lisää niin toinen lohko perään vaan... "one engine fits all" tyyppinen ratkaisu ja painoa vain 50Kg :D
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Kun on elänyt pitkään ja nähnyt melkein kaiken,mitä polttomoottorikeksinnöistä on rahvaalle kirjoitettu, voi todeta lakoonisesti että tuokin on jo keksitty ja kokeiltu ennen minun syntymääni (-47). Vaikeudet on samat kuin silloinkin. Sylinterin kannen tiivistysvaikeudet. Kun ja jos käytetään kevytmetallia, tavoitellessa äärimmäistä keveyttä, niin lämpölaajemisen aiheuttamat vaikeudet ovat suuremmat kuin aiemmin rakennettaessa romu vaikkapa teräsksestä/valuraudasta. Paremmat öljyt ja pintakäsittelyt eivät tilannetta riittävästi korjaa. Tästä en voittajaa veikkaa.