Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Off-Topic – Huumoria löysäpipoisille => Aiheen aloitti: Toma - tammikuu 08, 2008, 23:48:13
Vai onkohan joku sen jo tehnyt?
http://www.youtube.com/watch?v=XZxo7IznQnk&feature=related
Tuon videon lopussa joku näyttäisi "laskeutuvankin". Tosiasiassa tuosta ei voi selvitä hengissä.
Lainaus käyttäjältä: Toma - tammikuu 08, 2008, 23:48:13
Vai onkohan joku sen jo tehnyt?
Tässä yksi. Reilut 150m ilman varjoa... :huh:
Kts. http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1472047
Lainaus käyttäjältä: Markku Koivurova - tammikuu 09, 2008, 07:42:40
Tuon videon lopussa joku näyttäisi "laskeutuvankin". Tosiasiassa tuosta ei voi selvitä hengissä.
Joskus nuoruudessa tuli yksi talvi ajeltua pyörällä koko talvi ja muutamaan
otteeseen kipattua jäisellä tiellä eri nopeuksilla 100-140km/h, eikä muuta
vahinkoa tuolloin tullut kuin jarru/kytkinkahvojen vaihtamisia ja jalkatappien
oikomisia. Miten lienee tuollaisen lepakkoasun hidaslento-ominaisuudet.
Asiahan on aivan eri, missä suunnassa siihen maahan "törmätään".
Miten Jarin projekti etenee?
Lainaus käyttäjältä: Jari Kaija - tammikuu 09, 2008, 16:12:25
Lainaus käyttäjältä: Markku Koivurova - tammikuu 09, 2008, 07:42:40
Tuon videon lopussa joku näyttäisi "laskeutuvankin". Tosiasiassa tuosta ei voi selvitä hengissä.
Asiahan on aivan eri, missä suunnassa siihen maahan "törmätään".
Ja eikä kyllä noilla nopeuksilla nopeudellakaan ole niin merkitystä -- enemmän huolettaa ne kiihtyvyydet, varsinkin negatiiviset. ;)
Lainaus käyttäjältä: Jari Kaija - tammikuu 09, 2008, 16:12:25
Joskus nuoruudessa tuli yksi talvi ajeltua pyörällä koko talvi ja muutamaan
otteeseen kipattua jäisellä tiellä eri nopeuksilla 100-140km/h, eikä muuta
vahinkoa tuolloin tullut kuin jarru/kytkinkahvojen vaihtamisia ja jalkatappien
oikomisia. Miten lienee tuollaisen lepakkoasun hidaslento-ominaisuudet.
Asiahan on aivan eri, missä suunnassa siihen maahan "törmätään".
Lepakomiehet ovat kuulemma, syöksyn jälkeisessä oikaisussa saaneet pystynopeuden jo nollaan, eteenpäin mennään varmaan silti aika kovaa vielä...
Kyllä joku sen laskeutumisen vielä tekee...
Eikö pienin varjo milä laskua on sorvattu ole n. 3 neliömetriä? Tosin se on silti aika paljon enemmän kuin tuossa puvussa on neliöitä...
Piti oikein tonkia webbiä kun rupes vaivaamaan se oli 3.62 neliötä (39 neliöjalkaa) ja vauhtia 161 km/h
tässä juttu: http://www.gofastsports.com/brand/parachute.html
http://www.youtube.com/watch?v=EySsxFRd1gM
Tässä muuten tuosta alkuperäisestä aiheesta eli laskeutumisesta birdsuitilla video:
http://www.youtube.com/watch?v=XqchyOjrQUI
Ja Animaatio:
http://www.youtube.com/watch?v=yPVFW1HU6so&feature=related
En haluaisi kokeilla... ^-^
Lainaus käyttäjältä: cumulus - tammikuu 09, 2008, 11:26:39
Lainaus käyttäjältä: Toma - tammikuu 08, 2008, 23:48:13
Vai onkohan joku sen jo tehnyt?
Tässä yksi. Reilut 150m ilman varjoa... :huh:
Kts. http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1472047
lasinpesuammatti on vaarallista puuhaa
http://www.youtube.com/watch?v=UvvSytXuQKs&feature=related
tässä tosin taisivat pysyä kyydissä
Lainaus käyttäjältä: OH-U - tammikuu 09, 2008, 18:13:15
Miten Jarin projekti etenee?
Toisen siiven pintapellit + maalausta vaille. Kohtapuoleen
on syksyllä aloittamani talon saneeraus valmis tallia (askartelutilaa)
myöten, joten pääsen koneen kimppuun lämpimään talliin.
Näyttäisi tuo pienillä kuvuilla ja suurella nopeudella laskeutuminen onnistuvan asfalttibaanallekin kun laskutelineiksi laitetaan jalkaan rullaluistimet, todennäköisesti joku sitä tulevaisuudessa kokeileekin. Liitopuvulla laskeutuminen vaatisi kirjaimellisesti jonkinlaista NoseWheel laskutelineratkaisua, toivottavasti tätä ei vielä lähiaikoina joku keksi kokeilla.
Pekka K.