Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Yleisilmailu => Aiheen aloitti: Jouni Laukkanen - lokakuu 09, 2006, 17:22:21
Lukekaapa huolellisesti läpi Ilmailumääräys GEN M1-4 (http://www.ilmailuhallinto.fi/tietopalvelu/FI/ilmailumaaraykset/pdf/imt/gen/m/gem1_04.pdf) eli ONNETTOMUUKSISTA, VAKAVISTA VAARATILANTEISTA JA POIKKEAMISTA ILMOITTAMINEN. Siinä on nimittäin aivan oleellinen muutos aikaisempaa ja se koskee nimenomaan Paavo Peruslentäjää.
Kun Paavo Perslentäjä näkee onnettomuuden, vaaratilanteen tai uhkan, tulee hänen ilmoittaa siitä.
Tuossa kun kahlasin määräystä läpi, jäi mieleen kaivelemaan.
Pitää ilmoittaa lennonjohtoelimelle RADIOLLA.
Lainaus käyttäjältä: Jaska - lokakuu 09, 2006, 17:48:15
Kun Paavo Perslentäjä näkee onnettomuuden, vaaratilanteen tai uhkan, tulee hänen ilmoittaa siitä.
Tuossa kun kahlasin määräystä läpi, jäi mieleen kaivelemaan.
Pitää ilmoittaa lennonjohtoelimelle RADIOLLA.
Aivan. Ilmoitus pitää tehdä VÄLITTÖMÄSTI. Niin ao. ilmaliikennepalveluelimelle kuin Onnettomuustutkintakeskukseen.
Ja vielä se kolmas ilmoitus, joka pitää tehdä IH:lle myöskin heti ja välittömästi (kohta 2 kolmas kappale).
Joka koneessa olevalla faksilla tietenkin.
Lainaus käyttäjältä: Aki Suokas - lokakuu 09, 2006, 21:18:25
Ja vielä se kolmas ilmoitus, joka pitää tehdä IH:lle myöskin heti ja välittömästi (kohta 2 kolmas kappale).
Joka koneessa olevalla faksilla tietenkin.
Hitsin hitsi, mun kännykässä ei ole Faksia
Oh, entistä harvemmin ilmoituksia tehdään...vanhasta muistista jonkun rytäkän jälkeen seuraavana päivänä kaivellaan määräys esille ja huomataan että ilmoitus olisi pitänyt tehdä jo...antaa paskan olla.
Ambulanssien lähtövalmiudesta oli aamuTV:ssä juttua ja siinä oli että 15 minuutin viivettä ei enään voi sanoa välittömäksi lähtövalmiudeksi. Medihelillä on välitön lähtövalmius, joka on aikaviiveenä määritelty 3 minuuttia hälytyksestä.
Siis meillä on aikaa yksi minuutti per puhelu, jotta se viimeinenkin saadaan 3 minuutin sisään soitettua.
Harkitse siis tarkkaan sanasi, jottei mene yliajalle.
Ilmailuhallinnolta tulee näemmä nykyään kirjallinen kiitospalaute lähetettyyn lentoturvallisuusilmoitukseen. Huomaavaista.