Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Yleisilmailu => Aiheen aloitti: Jari Kaija - syyskuu 06, 2006, 09:52:01
Olisin vailla nyt tyhjää pohjaa siitä matkalentosuunnitelmakaavakkeesta,
mikä oli A4 kokoinen vaakasuorassa oleva ja johon merkattiin perinteiset
lähtö ja määräkenttä välietappeineen. Kaavakkeen alareunassa oli sitten
kohta painolaskelmille + polttoainemäärille.
Olisi tänään tarkkari iltapäivällä ja täytyy täytellä tuo suunnitelma
valmiiksi "matkalento-osuudelle".
Olisi kiva saada linkki joko tänne tai kaavake skannattuna vaikka
suoraan sähköpostiini: jari.kaija@pp.inet.fi
Löytyvät Ilmailuhallinnon englanninkielisestä lomakepalvelusta. Suorat linkit: VFR (http://www.ilmailuhallinto.fi/tietopalvelu/EN/customerforms/pdf/lomake/OFP_VFR.pdf) ja IFR (http://www.ilmailuhallinto.fi/tietopalvelu/EN/customerforms/pdf/lomake/OFP_IFR.pdf)
-Tero-
Lainaus käyttäjältä: Nuutti - syyskuu 06, 2006, 09:55:17
Löytyvät Ilmailuhallinnon englanninkielisestä lomakepalvelusta.
Kiitos. Onkin pikkuisen muuttanut ulkoasuaan tuo lappunen sitten vuodesta 1&2
Jari,
oliskos tämä tutumman näköinen kaavake?
Pete
Sitten Espoon Moottorilentäjillä on hyvä excel-versio osoitteessa www.esmofly.net - jota voi käyttää kun se tarkkari on saatu läpi :-)
Kun kakkara pysyy näpeissä hyvin ja asia on hallussa, voi antaa tuon laskea ne tuulikulmat ja legien ajat kätevästi..
//Tuomas
Lainaus käyttäjältä: hyde - syyskuu 06, 2006, 11:15:16
Jari,
oliskos tämä tutumman näköinen kaavake?
Pete
Tuossa "vanhassa" kaavakkeessa on virhe Tyhjämassa, kuormauslaskun osalta.
Kohdassa: Tyhjämassa lukee nykyisin Perusmassa.
Tuon tyhjämassan kanssa joutuisi puljaamaan öljyjen negatiivisen momentin kanssa.
Pahimmillaan tuo virhepainama oli ; perustyhjämassa
Lainaus käyttäjältä: hyde - syyskuu 06, 2006, 11:15:16
oliskos tämä tutumman näköinen kaavake?
Tämä juuri! Kiitoksia vain kovasti!
Niinjooh. Tässäpä se sitten on ja meni jo IiHoollekkin lapun kirjoittamista varten.
Vaan olipas se mukavaa näin kolmen vuoden tauon jälkeen (virallisesti).
Meinasi kettuilla C172 lauantaina vielä kertauskoululennolla laskuissa. Venkoili
ukkosrintaman reunalla pyörteissä + nostoissa, vaan tarkkarissa sitten jo nätit
"tsip-tsipit" jokaisessa laskussa eri lentoasuissa ja suorassa 5-8 knotsin
sivutuulessa ;) Kaipasin tosin jo vähän haastettakin. Tuommoinen 10-15 sivusta
on vielä kivaa puuhaa tuollaisella koneella.
Se tosin ei ollut mukavaa, kun EFOUlta lähtiessä Airbussin kippari tuumasi
parkkeerattuaan vielä "kuivata hiuksensa", kun olin juuri koneen takana sivuttain.
Jos ei olisi ollut tarkkari, niin olisin kertonut jaksolla, että "sun hiustenkuivaajas
puhaltaa aivan hyvin". Cessna saa meinaan kyytiä tuollaisesta :mellow:
Ai että mä tykkään tästä touhusta :thumbsup: