Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Experimental => Aiheen aloitti: Jari Kaija - elokuu 31, 2006, 20:53:12

Otsikko: PPL-Lupakirja, "PPL"rekisteröity kone
Kirjoitti: Jari Kaija - elokuu 31, 2006, 20:53:12
En muista, olenko tätä kysynyt, mutta kysynpäs nyt:

- Zenair CH701 voidaan haluttaessa rekisteröidä myös Ultraksi.
- Se voidaan ja rekisteröidäänkin "normaali" kategoriaan kuuluvaksi.

1) Voiko ultrapaperit omaava lentää tuolla koneella, kun pidetään painot ultran rajoissa ennen lennollelähtöä?

2) Miksi? Miten? Milloin? Häh!  :)

Otsikko: Vs: PPL-Lupakirja, "PPL"rekisteröity kone
Kirjoitti: pimattil - syyskuu 01, 2006, 08:04:21
Lainaus käyttäjältä: Jari Kaija - elokuu 31, 2006, 20:53:12
- Zenair CH701 voidaan haluttaessa rekisteröidä myös Ultraksi.
- Se voidaan ja rekisteröidäänkin "normaali" kategoriaan kuuluvaksi.
1) Voiko ultrapaperit omaava lentää tuolla koneella, kun pidetään painot ultran rajoissa ennen lennollelähtöä?

Miksi edes "oletat" tämän olevan mahdollista? Papereiden mukaan se on normaaliluokassa oleva experimental, johon luonnollisesti pelkkä ultrapahvi ei riitä. Pitää kuitenkin muistaa, että koneen luokkaa voi vaihdella. Eli jos haluat, niin teoriassa voisit ensimmäisen vuosipuoliskon pitää konetta normaali luokassa ja kerätä PPL-tiimaa ja kesäkuun jälkeen tehdä siitä ultran ja lennellä ultrakavereidesi kanssa keräillen ultratiimaa. Tästä voi tulla tokia sanomista ja paperisota voi olla työlästä, mutta sääntöjen valossa tämän pitäisi onnistua.  :D

Vastaavasti eihän PPL-pilottikaan voi mennä ultraa lentelemään ilman ultrapahvia, vaikka ultra olisikin melkein kuin pienempi PPL-kone.
Otsikko: Vs: PPL-Lupakirja, "PPL"rekisteröity kone
Kirjoitti: Jari Kaija - syyskuu 01, 2006, 09:18:33
Lainaus käyttäjältä: pimattil - syyskuu 01, 2006, 08:04:21

Miksi edes "oletat" tämän olevan mahdollista? Papereiden mukaan se on normaaliluokassa oleva experimental,
johon luonnollisesti pelkkä ultrapahvi ei riitä. Pitää kuitenkin muistaa, että koneen luokkaa voi vaihdella.


Nohnoh. Rauhotuhan nyt. Tämän asian toin esiin esimerkkinä säädösten
päällekkäisyydestä tosielämän kanssa.

Ei se paperi kuitenkaan muuta konetta sen enempää ultraksi kuin normaaliluokan
koneeksi, mikäli kone täyttää fyysisesti kummankin luokan kriteerit.

Ai miksikö tämä juolahti mieleeni. Nooh, tulevaa sydänkohtausta ajatellen
pistän vaimoni UPL kirjaa suorittamaan, koska tykkää muutenkin olla
pienkoneen kyydissäkin. Kummallekkin turvallisempaa matkustella härvelillä,
kun ei ole vain siitä yhdestä lentäjästä homma kiinni. Se mitä tässä ajattelin,
että vaikka vaimoni tuolla koneella tuleekin lentämään (en tunnusta koskaan
tulevaisuudessa sitten tätä sanoneeni), niin hintaero PPL kirjaan pelkästään
sen vuoksi, että kone on REKISTERÖITY PAPERILLA normaaliluokkaan.....

jnejnejnejnejnejne.... Kyllä sen tuosta jo tajuaa mitä ajan takaa. Näpit väsyy.

edit: Ja tietenkin jäi mainitsematta, että itselläni on entuudestaan se PPL...
Otsikko: Vs: PPL-Lupakirja, "PPL"rekisteröity kone
Kirjoitti: cumulus - syyskuu 01, 2006, 09:49:58
Lainaus käyttäjältä: Jari Kaija - syyskuu 01, 2006, 09:18:33

....vaimoni tuolla koneella tuleekin lentämään....


Vau! Heppu rakentaa itse koneen ja saa vaimonkin lentämään sitä.
Tätä ei liene ennen tapahtunut!(?)  :)

Otsikko: Vs: PPL-Lupakirja, "PPL"rekisteröity kone
Kirjoitti: Jari Kaija - syyskuu 01, 2006, 09:54:21
Lainaus käyttäjältä: cumulus - syyskuu 01, 2006, 09:49:58

Vau! Heppu rakentaa itse koneen ja saa vaimonkin lentämään sitä.
Tätä ei liene ennen tapahtunut!(?)  :)


:) Eipä sen puoleen, on se ollut mukana rakentamassakin sitä apu....naisena.
Otsikko: Vs: PPL-Lupakirja, "PPL"rekisteröity kone
Kirjoitti: Toma - syyskuu 01, 2006, 12:32:26
Kyllä tuo on meidän perheessä onnistunut myös, voin jopa pistää paremmaksi, ollaan oltu Ultra SM kisoissa vaimon kanssa KIMPASSA!!  :o
Otsikko: Vs: PPL-Lupakirja, "PPL"rekisteröity kone
Kirjoitti: Kyösti Salo - syyskuu 01, 2006, 21:40:34
No, mikäs siinä vaimon mukana olossa sitten on niin ihmeellistä? Paremmin  ne rakentaa kuin me miehet.
Otsikko: Vs: PPL-Lupakirja, "PPL"rekisteröity kone
Kirjoitti: Markku Koivurova - syyskuu 02, 2006, 07:56:45
Ja useimmiten lentää...
Otsikko: Vs: PPL-Lupakirja, "PPL"rekisteröity kone
Kirjoitti: kate - syyskuu 02, 2006, 12:24:19
Lainaus käyttäjältä: Toma - syyskuu 01, 2006, 12:32:26
Kyllä tuo on meidän perheessä onnistunut myös, voin jopa pistää paremmaksi, ollaan oltu Ultra SM kisoissa vaimon kanssa KIMPASSA!!  :o

Niin ja onhan se paljon mukavampaa kun on yhteinen harrastus, kivaa yhdessä. Ja varmaan
tulee niin "budjettineuvottelut" kuin neuvottelut ajankäytöstäkin helpommaksi.

Kate
Otsikko: Vs: PPL-Lupakirja, "PPL"rekisteröity kone
Kirjoitti: Mikko Suokas - syyskuu 02, 2006, 13:10:20
Lainaus käyttäjältä: Kyösti Salo - syyskuu 01, 2006, 21:40:34
No, mikäs siinä vaimon mukana olossa sitten on niin ihmeellistä? Paremmin  ne rakentaa kuin me miehet.

No kaiketikin se, että se vaimo on yleensä saatu kiinnostumaan asiasta ja mukaan toimintaan.
Otsikko: Vs: PPL-Lupakirja, "PPL"rekisteröity kone
Kirjoitti: Jari Kaija - syyskuu 02, 2006, 21:47:55
Lainaus käyttäjältä: kate - syyskuu 02, 2006, 12:24:19

Ja varmaan tulee niin "budjettineuvottelut"

Voit vain uskoa, että helpommaksi muuttui emännän vaihdon yhteydessä  :thumbsup:
Otsikko: Vs: PPL-Lupakirja, "PPL"rekisteröity kone
Kirjoitti: Tuomas Kuosmanen - syyskuu 03, 2006, 19:47:15
Lainaus käyttäjältä: kate - syyskuu 02, 2006, 12:24:19
Niin ja onhan se paljon mukavampaa kun on yhteinen harrastus, kivaa yhdessä. Ja varmaan
tulee niin "budjettineuvottelut" kuin neuvottelut ajankäytöstäkin helpommaksi.

Niin no, ehkä yhteisymmärrys siitä mihin ne rahat käytetään löytyy helpommin, mutta en tiedä siitä helppoudesta jos esim ko. budjetin liikevaihto tuplaantuu ;-)

//T
Otsikko: Vs: PPL-Lupakirja, "PPL"rekisteröity kone
Kirjoitti: kate - syyskuu 03, 2006, 20:46:18
Lainaus käyttäjältä: Tuomas_Kuosmanen - syyskuu 03, 2006, 19:47:15
Lainaus käyttäjältä: kate - syyskuu 02, 2006, 12:24:19
Niin ja onhan se paljon mukavampaa kun on yhteinen harrastus, kivaa yhdessä. Ja varmaan
tulee niin "budjettineuvottelut" kuin neuvottelut ajankäytöstäkin helpommaksi.

Niin no, ehkä yhteisymmärrys siitä mihin ne rahat käytetään löytyy helpommin, mutta en tiedä siitä helppoudesta jos esim ko. budjetin liikevaihto tuplaantuu ;-)


Tämä tuplaantuminen on valitettava ilmiö lupakirjoja hankittaessa kun niissä ei saa perhealennusta mutta
sitten lennettäessä yhtä paljon se lentoreissu maksaa on mukana yksi tai kaksi lupakirjanomistajaa.
Niin ja ihan yhtä paljon se lentokenekkin maksaa olkoot kaksi tai yksi. On vain helpompi perustella kun
ilo on yhteinen.

Kate
Otsikko: Vs: PPL-Lupakirja, "PPL"rekisteröity kone
Kirjoitti: Tuomas Kuosmanen - syyskuu 04, 2006, 22:57:39
Lainaus käyttäjältä: kate - syyskuu 03, 2006, 20:46:18
Tämä tuplaantuminen on valitettava ilmiö lupakirjoja hankittaessa kun niissä ei saa perhealennusta mutta
sitten lennettäessä yhtä paljon se lentoreissu maksaa on mukana yksi tai kaksi lupakirjanomistajaa.
Niin ja ihan yhtä paljon se lentokenekkin maksaa olkoot kaksi tai yksi. On vain helpompi perustella kun
ilo on yhteinen.

Juu toki. Mutta jos kulut jakaantuvat kahden tai useammankin ruokakunnan kesken, se tuntuu yhden perheen taloudessa vähemmän.

//T
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod