Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Experimental => Moottorit => Aiheen aloitti: Jarmo Ollikainen - elokuu 25, 2006, 19:56:28
"This video takes you through the removal and installation of the Rotax B and C gear boxes."
http://video.google.com/videoplay?docid=-4600410084497781302
Moottoreista en vielä paljoakaan ymmärrä, mutta ilmeisesti kyseessä on alennusvaihteen purkaminen ja kasaaminen.
Mielenkiintoisia videonpätkiä on maailmalla runsaasti, niitä vaan pitää joskus katsella aika kriittisesti. Ihan kaikkea ei kannata tehdä perästä 1:1 een, mutta onhan niissä paljon hyödyllistäkin opittavaa.
Tässä videossa kaverilla on ilmeisesti kova kiire johonkin, kun hän hosuu ja kolhii (oikein urakalla) tuota vetoakselin laakeripintaa hienolla työkalulla. Jatkopala hylsyn ja vääntimen välissä olis poistanut tuonkin ongelman.
Kun tällainenkin työ on valmis ja kuitattu, niin harvempi kysyy jälkeenpäin, että kauanko työhön on käytetty aikaa. Mutta varsinkin jos ongelmia tulee niin varmasti kysytään, että KUKA sen työn on tehnyt. Laskutustyöt on sitten asia erikseen, mutta ei silloinkaan saa hosua.
Lainaus käyttäjältä: Kari Aspiola - elokuu 29, 2006, 12:11:21
kolhii (oikein urakalla) tuota vetoakselin laakeripintaa hienolla työkalulla.
Heikkoa laatua nämä lentokonemoottorit, ennenkaikkea rotaxit. Tainojuu, menee hieno pehmeä työkalu piloille ;)