Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Experimental => Moottorit => Aiheen aloitti: Lentokapt:Hujane - heinäkuu 27, 2006, 22:29:39
Siis tässä palloilen triken ja b-luokan välillä,kumpaan tässä kallistuu.....
Joten kysäistään tätäkin kautta että onko kellään kokemuksia simonini moottoreista muillakin kuin paraliidin miehillä,heillä tuntuu olevan ainoat nykypäivänä?
Eräässä traikissa tuolla kaukana olisi sellainen 2-pyttyinen "vain" 92hp moottori...luulisi nousua olevan...
Mutta,onkos suomessa kellään lentävässä vekottimessa ko. firman koneita?
Tässäpä linkki koneen valmistajan sivuille: http://www.simonini-flying.com/
p.s korjaus jakso 600 tuntia,siis tupla rotaxiin!!!
Entäpä MZ mosista? Nykyinen dollarinkurssi tekee senkin melko houkuttelevaksi vaihtoehdoksi.
Esim. MZ202 n. 5000USD = 5000E veroineen ja tulleineen
http://www.compactradialengines.com/
T:Heikki
Minulla on B-ultran runkoon asennettuna Victor 2+, 102 hv. Savuja ei ole vielä otettu, joten käyttökokemuksia ei siis ole.
Hankin moottorin Simoninin kotisivuilla olevan optimistisen painoilmoituksen perusteella, 52 kg potkureineen ja nesteineen.
Punnitsin Italiasta tulleet osat, 60,8 kg. Tuohon on vielä lisättävä muutama jäähdytysletku 0,7 kg, jäähdytysneste 2,3 kg ja potkuri.
Ollaan vähintään 66 kg vertailupainossa, siis 14 kg enempi kuin kotisivuilla ilmoitettu.
Noin suuri "huijaus" painossa aiheutti ongelmia massakeskiön kanssa.
Moottorin kiinnitys on identtinen Rotax 582 kanssa. Laadukkaasti tehdyn näköinen moottori.
http://www.simonini-flying.com/victor2plus_eng.htm#
Saanee kysyä mitä kyseinen motti maksoi?(vrt rotax 582) simonini ilmoittaa sivuillaan että potkuri kuuluu toimitukseen?
Saahan sitä kysyä,vuan saaneeko vastausta...
Moottori, jäähdytin, paisuntapullo, rahti ja 20 % alv = 7.314,- euroa
Hintaa nostaa lisäksi 500 euroa Mikunin kalvokaasarit, joissa on pa-pumput.
Asennukseni on sylinterit alaspäin ja Simonini edellyttää tällöin em. kaasarit.
Potkuri ei hintaan sisälly.