Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Experimental => Aiheen aloitti: Markku Hiedanpää - syyskuu 09, 2010, 17:27:53
Euroopan lentoturvallisuusviraston lentokelpoisuusmääräys EASA2010-0185-E,
Aircraft Industries a.s. Lentokielto
Koskee: L-13 ja L-13 A Blaník purjelentokoneita, kaikkia sarjanumeroita.
kts: http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/5000-5499/T5443_10.pdf (http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/5000-5499/T5443_10.pdf)
Lentokelpoisuusmääräys M3134/10
Aircraft Industries a.s. Lentokielto
Koskee: Euroopan Parlamentin ja Neuvoston asetuksen N:o 216/2008 liitteen II mukaisia muutettuja L-13 Blanik purjelentokoneita ja moottoripurjelentokoneita.
kts: http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/3000-3499/M3134_10.pdf (http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/3000-3499/M3134_10.pdf) ja
Nyt on jotain tapahtumassa Blanikien lentokiellon suhteen
http://www.aircraftdc.de/ENG/visionen_blanik.htm (http://www.aircraftdc.de/ENG/visionen_blanik.htm)
http://www.blanix.com/Web-Site_3/News/Eintrage/2011/4/8_Start_in_Sicht_....html (http://www.blanix.com/Web-Site_3/News/Eintrage/2011/4/8_Start_in_Sicht_....html)
http://www.aircraftdc.de/ENG/images/Blanik/Customerinfo_ADxC-DC-39-001.pdf (http://www.aircraftdc.de/ENG/images/Blanik/Customerinfo_ADxC-DC-39-001.pdf)
6500 euroa + verot ja asennus.
Nyt sitten Blanik lentää taas. M3145/11 mukaiset toimenpiteet ja tänään saatiin katsastajan hyväksyminen lentokelpoiseksi. ;D
Näemmä RedBull on tehnyt samat modaukset
Red Bull's Aerial Ballet: Blaniks & Wingsuits (http://www.youtube.com/watch?v=fNSQCWPyGVA#ws)
RedBull on varmaan tehnyt varsinaisen rakenteen vahvistusmodauksen, koska on saatu taitolentokelpoiseksi. Me teimme ainoastaan pääsalon ym. tarkistuksen jolla saadaan kone
lentokelpoiseksi mutta ei taitolentokelpoiseksi, tiettyyn kla tuntimäärään saakka.