Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Ultrakevyet => Aiheen aloitti: MikkoM - syyskuu 14, 2013, 19:22:31

Kysely
Kysymys: Mitä ominaisuuksia pidät tärkeinä ultrakevyissä lentokoneissa? Valitse tärkeimmät 3 ominaisuutta
Vaihtoehto 1: Turvallisuus (rakenne,pelastusvarjo ym.) ääntä: 17
Vaihtoehto 2: Helppo lennettävyys/koneen vakaus ääntä: 14
Vaihtoehto 3: Hyvä kuormattavuus ääntä: 12
Vaihtoehto 4: Nopeus ääntä: 8
Vaihtoehto 5: Koneen varustelu ääntä: 2
Vaihtoehto 6: Koneen ulkonäkö ääntä: 1
Vaihtoehto 7: Helppo huollettavuus/luotettavuus ääntä: 10
Vaihtoehto 8: Varaosien saatavuus ääntä: 3
Vaihtoehto 9: Takuu ääntä: 1
Vaihtoehto 10: Edullinen hankintahinta ääntä: 6
Vaihtoehto 11: STOL-ominaisuudet ääntä: 4
Vaihtoehto 12: Mahdollisuus vesi-ja suksilentämiseen ääntä: 6
Vaihtoehto 13: Jokin muu ominaisuus? Mikä? Vastaa viestillä. ääntä: 0
Otsikko: Gallup ultrakevyiden lentokoneiden ominaisuuksista
Kirjoitti: MikkoM - syyskuu 14, 2013, 19:22:31
Gallup ultrien ominaisuuksista, mitkä ominaisuudet ovat etusijalla konetta valittaessa. Myös sana on vapaa ja käyttökokemuksia saa myös jakaa koneiden osalta, onko kone vastannut odotuksia vai ei?
Otsikko: Vs: Gallup ultrakevyiden lentokoneiden ominaisuuksista
Kirjoitti: jkarjanl - syyskuu 14, 2013, 22:15:03
Koneita on niin moneen käyttötarkoitukseen. Ensimäinen ultrani oli Kojootti 2-t moottorilla. Siinä tärkeimmät ominaisuudet olivat hankintahetkellä hinta, hinta ja hinta. Ja siis se hinta oli edullinen :-)
Hetken kuluttua löytyi muitakin ominaisuuksia, kuten yksinkertainen ja huoltoystävällinen rakenne, sopivuus suksi- ja peltokäyttöön.

Vaihdoin sen Eurostariin. Siinä tärkeimmät ominaisuudet (siis ostohetken tunnelmat) olivat nopeus, ulkonäkö ja laatu. Loppujen lopuksi kaikkein eniten kuitenkin tykästyin sen lento-omainaisuuksiin, jotka siis välttämättä eivät ole tyyliin "helppo ja vakaa" ainakaan jostain Kojootista/Ikaruksesta siirryttäessä, mutta ajan oloon istui kuin hanska käteen. Edelleenkin arvostan kyseisen koneen kaikkein korkeimmalle lentämistäni ultrista.

Mutta mutta.. tein rauhan pankinjohtajan kanssa ja Eurostari sai mennä. Nyt löytyy autotallista taas vanha 2-t Kojootti osina. Vaikka siis se ei millään mittapuulla oikein pärjää Eurostarille, niin silti oikein kiva vehje. Elikkä yleispätevää luonnehdintaa edes siitä mitä itse arvostaa ultrassa ei voi tehdä. Silloin kun on alla nopea kone niin haaveilee STOL:llista ja suksi/vesilentämisestä. Ja kun alla on hidas puskakone niin sitä toivoo pääsevänsä nopeammin. Ja kalliilla koneella ajellessa muistelee kaiholla niitä aikoja kun kone oli oma eikä pankin...

Yhtäkaikki, aina se lentäminen on kuitenkin kivaa, oli alla sitten mikä tahansa ritsa.


-Janne
Otsikko: Vs: Gallup ultrakevyiden lentokoneiden ominaisuuksista
Kirjoitti: MikkoM - syyskuu 15, 2013, 16:22:58
Meillä lentotoiminta on tökkinyt etenkin varaosien onnettoman saatavuuden takia. Ei lohduta vaikka kone olisi kuinka hieno tahansa, jos siihen joutuu odottamaan pieniäkin varaosia puolet lentokaudesta :(

Rakenteellisen turvallisuuden lisäksi myös koneen lentokäyttäytyminen ja käsiteltävyys on oleellinen osa turvallisuutta.

Itse pidän myös koneen kuormattavuutta tärkeänä kriteerinä, sillä valitettavan suuri osa nykyultrista on onnettomia kuormattavuudeltaan.
Otsikko: Vs: Gallup ultrakevyiden lentokoneiden ominaisuuksista
Kirjoitti: Jari Lindevall - syyskuu 15, 2013, 19:23:49
Minkä valmistajan kone on kyseessä?.
Otsikko: Vs: Gallup ultrakevyiden lentokoneiden ominaisuuksista
Kirjoitti: MikkoM - syyskuu 17, 2013, 15:54:29
Samaan ongelmaan ollaan törmätty parinkin eri valmistajan koneiden kanssa tänä kesänä vaikka ovat valmistajina sieltä suurimmasta päästä, mitä ul-koneiden valmistajiin tulee..
Otsikko: Vs: Gallup ultrakevyiden lentokoneiden ominaisuuksista
Kirjoitti: Mikhou - syyskuu 18, 2013, 14:00:16
Lainaus käyttäjältä: MikkoM - syyskuu 17, 2013, 15:54:29
Samaan ongelmaan ollaan törmätty parinkin eri valmistajan koneiden kanssa tänä kesänä vaikka ovat valmistajina sieltä suurimmasta päästä, mitä ul-koneiden valmistajiin tulee..

Mitähän nämä koneen ovat malliltaan ?

Meillä Eurostarissa vaikkakin on tarvittu nyt kysellä jarrujen kumitiivisteitä, näitä löytyi parin puhelin soiton jälkeen ihan Suomestakin. Mikäli ei olisi, olisi pitänyt tehtaalta tilata ja varmasti useamman viikon olisi joutunut odottelemaan.
Otsikko: Vs: Gallup ultrakevyiden lentokoneiden ominaisuuksista
Kirjoitti: juhan - syyskuu 18, 2013, 17:54:21
Eurostarin tehtaan varaosapalvelu on erinomainen! Muutama hassu päivä ja tavarat on kotiovella. Useampi kerta saatu todeta! Coyoten tehtaalla ei ainakaan ole juuri palvelua ollenkaan ja ilmeisesti renegade ovat vaikeimmasta päästä.
Otsikko: Vs: Gallup ultrakevyiden lentokoneiden ominaisuuksista
Kirjoitti: Mikhou - syyskuu 18, 2013, 18:06:33
Lainaus käyttäjältä: juhan - syyskuu 18, 2013, 17:54:21
Eurostarin tehtaan varaosapalvelu on erinomainen! Muutama hassu päivä ja tavarat on kotiovella. Useampi kerta saatu todeta! Coyoten tehtaalla ei ainakaan ole juuri palvelua ollenkaan ja ilmeisesti renegade ovat vaikeimmasta päästä.

Tämähän on loistava uutinen ! Oletko asioinut suoraan sähköpostilla [email protected]
Vai jotain muuta kautta kenties  ?
Otsikko: Vs: Gallup ultrakevyiden lentokoneiden ominaisuuksista
Kirjoitti: juhan - syyskuu 19, 2013, 00:53:39
Sieltä toimii. Tapahtuipa kerran sellainenkin juttu, kun takuuseen lähettivät strobomuuntajaa niin evektorin insinööri sattui olemaan Mika valtarin suuri fani ja oli lukenut sinuhe egyptiläisen ja halusi alkuperäisen ja suomenkielisen version ko kirjasta. Hän lähetti rahan kirjan ostoon joka postitettiin paluulähetyksessä tsekkeihin.
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod