Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Yhdistystoiminta, kurssit ja tapahtumat => Aiheen aloitti: skuosman - toukokuu 29, 2010, 18:58:07
Suomen Urheiluilmailuopisto järjestää kesäkuussa alkavan teoriakurssin netissä. Kurssin virallinen aloitus on 28.6., mutta oppilas pääsee opiskelemaan asioita heti kun ilmoittautuminen on Opistolla ja tekemään tehtäviä myös! Yksinlentoon tarvittavat neljä ainetta on laitettu alkuun eli oppilas pääsee yksinlennolle jo heinäkuun puolessa välissä. Tämä kaikki tietysti sillä edellytyksellä, että kerholla on tutustumiskurssi koulutusluvassa.
http://www.urheiluilmailuopisto.fi/ultra_mopu_teoriakurssi.htm (http://www.urheiluilmailuopisto.fi/ultra_mopu_teoriakurssi.htm)
Pian ilmoittautumaan! Hinta 450euroa. Jos SIL-jäsen on alennus 20euroa. Kannattaa liittyä.
saku
www.suio.fi (http://www.suio.fi)
SP UPL on käsittääkseni sidottu siihen koulutusorganisaatioon joka ko. lupakirjaa on hakenut, eli tuolla lupakirjalla sinun täytyy lentää siellä mistä sen sait.
TRG M1-7, 7.luku.
Valintakysymys, haluaako oppia lentämään vai puhumaan Enlantia torniin ja keskittymään siihen enemmän kuin lentokoulutukseen.
Ilmeisesti juuri tällä asenteella olevat lento-oppilaat ovat herkempiä onnettomuuksille, yrittävät manipulisoida opettajaa,
joskus voivat jopa onnistua.
Tässä kyseisessä tapauksessa kerroit opettajasi ammattitaidon, kuitenkin epäilet olevasi joissakin asioissa parempi.
Kuitenkin opetustilanteessa on opettaja se kuka arvioi sinun oppimista ja kehittymistä lentäjänä, johon myös radiopuhelin
liikenne kuuluu.
Kerhon koulutusorganisaatio on se taho jonne voit myös kääntyä, jos tunnet, että olet väärin kohdeltu.
Kentällä jossa aloittelit koulutusta on Suomen paras paikka oppia oikea SUOMENKIELINEN fraselogia, tästä on
varmasti enemmän hyötyä kuin siitä, että lähestyt Euran kenä Englannin kielisin ilmoituksin.
Siinä kerhossa jossa kävit teoriat, oli jo ylitysta tuntimäärässä, yhteensä n. 95 tuntia. Et siitä valita.
Voi olla, että kirjekurssilla menestyt asiassasi paremmin.
En enää halua osallistua keskusteluun, ettei mene henkilökohtaiseksi
Nimimerkillä
Koulutukseesi osallistunut
Opiston "kirjekurssilla" saa koulutusta vain suomenkielellä. Kuitenkin kukin kerho/lennonopettaja voi antaa koulutusta oman lupakirjansa puitteissa. tiedän, että esimerkiksi Malmilla Kila ja MILK pystyvät kouluttamaan myös englanninkielellä jos oppilaan taito ja kysy omaksua asioita on sillä tasolla. Lennonopetus toki tapahtuu suomenkielellä, mutta fraseologiaan löytyy kyllä osaajia.
saku
www.suio.fi (http://www.suio.fi)
P.S. Otsikko menee hieman OT koska seuraava teoria alkaa 8.11.2010 ja osa kurssilla mukanaolevista on suorittanut jo teoriat kokonaan.
"... ja jos paljon oppilaita sen paremmin saa lupakirjansa siihen 25 h"
Ikävää jos kiireessä tingitään vaatimuksista. No, oppiihan lentämisen aikanaan yksinkin, jos ei käy hullusti.
Aika harva taitaa ajokorttiakaan saada ihan minimitunneilla.
Kävin eilen Euran, Piikajärven, Räyskälän ja Hyvinkään kentillä pyörähtämässä. Räyskälässä joku kolisteli hallissa, Hyvinkäällä oli pari autoa kerhokämppien edessä. Muutoin totaalisen hiljaista, ei ristinnokkaa missään. Aika aavemaista. Lentäjät ja karhut taitavat hakeutua talviunille!
Muutoin olen sitä mieltä, että 25 tuntia lentämisen opetteluun on aika vähän!
Silloin kun lentokoulutuksesi teoriaosa olkoi, sinulle kuin kaikille muillekin esiteltiin mm. koulutusohjelma.
Samoin kaikki koulutukseen liittyvät asiat. Kun tulee liian "valmiina" koulutukseen, ei varmaan ole niin skarppina
mitä kerrotaan, pidetään asioita itsestään selvyytenä.
Edelleenkään en käsittele Sinun koulutustasi.
Teemu
Eiköhän tämä ala olla tässä. (guru)