Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Experimental => Aiheen aloitti: Martti Mattila - toukokuu 12, 2023, 13:11:45

Otsikko: Moottoriasennuksen kumityynyt.
Kirjoitti: Martti Mattila - toukokuu 12, 2023, 13:11:45
Moi,
taas tulee juttua mistä juniori sanoisi "kiinnostaa kiviäkin". McCulloch moottori tarvitsi värinänvaimentimet eli kumityynyt. Great Pains Aircraft olisi myynyt Dan Diehl takalevyyn kuuluvat missä sama mitoitus 46$. Halkaisijaltaan neljäkymmenmillistä pyörökumitankoa olisi saanut puolen metrin pätkän Tamperelais/Lapualais liikkeestä 150 Eurolla, mistä olisi sorvissa voinut tehdä moiset, en raskinnut ostaa. 55 mm.paksua kumilevyä oli omasta takaa joten siitä reikäsahaamaan 55mm. reikäsakalla eli kuppiterällä aihiota,  toiselta puolelta poraus 20mm. syvyyteen 30 mm. terällä. Sitten kappale sorviin ja supportti hiomakoneeksi viritetyllä kulmahiomakoneella hakemaan haluttua muotoa. Tein epäsymmetriset, missä lieriö osaan menevä on melkein kaikki toisen puolen nappulassa.
Kaduin jälkeenpäin ehkä sauma olisi sittenkin pitänyt tehdä keskelle. Kovuudesta voisin sanoa että on se kovempaa kuin Dinah Shore, kumin kovuus on ehkä suurre mikä ei toteudu koska kumi esikiristetään tiivistetään kiinnityspulteilla. Selvää on että ihan pehmeä ei käy, se pursuuaa karkuun. Nyt on verstas ja keuhkot kuminoessa. Mielessä tarina sähkömiehestä joka porasi pylväsporalla kuminkappaleeseen kaapeliläpivientiä. Peukalo revittiin kämmenestä irti jänteineen, kumit ja tekstiilit on vaarallisia työstettäviä.
Otsikko: Vs: Moottoriasennuksen kumityynyt.
Kirjoitti: Ansis - toukokuu 15, 2023, 15:04:04
Pitkästä aikaa asiallinen kokemuspäivitys!

Lisää tällaisia, jos kerrytätte kokemusta.
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod