Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Experimental => Aiheen aloitti: ttorri - lokakuu 01, 2010, 13:13:55
Kelpaisikohan purjekoneeseen ainoaksi varjoksi??
Vaatisi OPS M8-6 muutoksen; voimassa olevassa versiossa todetaan näin:
2 VÄHIMMÄISVARUSTUS
[...]
2.1.2 Muu varustus
[...]
- laskuvarjo kullekin henkilölle
Entäs yksipaikkaisessa?
Ballistisella varjolla taitaa pelastautuminen tapahtua vikkelämmin ja matalammalta kuin perinteisellä selkärepulla vai mitä mieltä asiasta ollaan. Ajattelin taitolentokäyttöä tyyppihyväksymättömällä konemallilla.
T
Coupe Icare 2010 - Un planeur se désintègre en vol (http://www.youtube.com/watch?v=-j5N9SJjuU4#)
aika hätäistä toimintaa
Lainaus käyttäjältä: ttorri - lokakuu 05, 2010, 09:34:57
Entäs yksipaikkaisessa?
Mikä ero yksi- tai useampipaikkaisella on purjelentokoneen minimivarustukseen? Luitko edes koko määräystä?!
Poikkeuslupia voi aina hakea, mutta pelkästään sen varaan (varsinkaan suullisen vastauksen) varaan en menisi mitään laskemaan. Jonkinlaiset, mieluiten faktapohjaiset, turvallisuutta parantavat selitykset varmasti avittaisivat poikkeusluvan saamista.
Toisaalta eipä sitä rakettivarjoa taida mikään kieltää asentamasta, asianmukaiset muutostyöluvat toki huomioiden. Pitää sitten kirjaimen vuoksi myös selkäreppua ja tilanteen tullessa käyttää sitä välinettä jota paremmin ennättää..
Spiraali pilvessä, törmäys termiikissä... onhan noita tilanteita jotka potentiaalisesti hajottavat koneen jo ilmassa niin ettei BRS:ään voi 100% luottaa. Reppu selkään :)