Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Experimental => Aiheen aloitti: EHa - marraskuu 29, 2018, 08:49:38
Onko kenelläkään kokemusta koneen pelastusvarjon uudelleenpakkauksesta ?
Minulla on koneessa BRS-6 1050 SP eli soft pack ja pitäisi nyt talven aikana
saada se uudelleenpakattua koska 6 vuoden jakso menee juuri umpeen.
Netistä löytyy https://brs-service.de/preise.html mutta hinta hiukan hirvittää, ~1000 € luokkaa.
- halpahan se on jos sillä henki pelastuu mutta kuitenkin ...
Onko foorumilaisilla tietoa edullisemmasta paikasta ?
Eero Härmälä
ps. Kesällä Kiikalan, EFIK, kentällä käydessäni siellä sattui käymään samaan aikaan 4-5 ultraa, en tiedä mistä tulivat
- näytti siltä että ottivat yhdestä pelastusvarjon pihalle ja purkivat varjon
- kysyin että mitä menossa ja vastaus oli "...nämä varjot pitää silloin tällöin uudelleenpakata ..."
- harmittaa kun ei ollut aikaa seurata toimintaa ja haastatella heitä enempää
Onko Suomessa siis henkilöitä joilla on oikeus uudelleenpakata koneen kantavia pelastusvarjoja ?
Kyllä se siinä tonnin pintaan on ollut eikä tietääkseni muuta vaihtoehtoa ole kuin lähettää valmistajalle uudelleenpakattavaksi.
Ei siitä varjosta mitään hyötyä ole, jollei se tule ulos koneen sisältä.
Magnum rakettivarjon manuaali kertoo että 6 v huollossa;
- kaikki osat tarkastetaan,
- rakettimoottori ja sytytysosat vaihdetaan uusiin ja
- varjo pakataan uudelleen.
Joten ei se ainakaan tuossa varjossa ole pelkkä varjon tuuletus.
BRS paketin tiedoissa näyttää olevan että laskuvarjon elinikä on 24 vuotta ja pakkausjakso 6 vuotta. Raketin elinikä 12 vuotta. Joten sulla on 6 vuoden päästä sitten 2089 € huolto tulossa.
Kennblatt sanoo että pakkauksen saa tehdä vain Valmistaja tai Valmistajan hyväksymä henkilö. Joten sellainen Kiikassa sitten on. Muutenhan ne ultrat ei ole lentokelpoisia. Pistin tehtaalle kyselyn ketä Suomessa on saanut hyväksynnän. Kerron kun vastaus tulee.
Ei tullut katsottua tarkemmin mistä koneesta sitä varjoa ulos otettiin, jäi mieleen että olisi olut alataso eli ~ Eurostarin mallinen.
- missä Eurostarissa varjo on ? Muistikuvan mukaan että sitä purettiin tuulilasin etupuolelta, ikään kuin konehuoneen puolelta ...
Toivottavasti näin väärin ...
Pitää siis talven aikana huolehtia varjo uudelleenpakkaukseen.
Eero
Eiköhän varjon valmistaja hoida tarkastuksen ja uudelleen paketoinnin by the book, noin niinkuin virallisesti.