Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Ultrakevyet => Aiheen aloitti: Markku Koivurova - huhtikuu 12, 2011, 09:53:15
Vaikka tämä on ollut esillä Lentolaitesuunnittelu- osastolla, pistän vihjeen tänne: http://www.flynano.com/ (http://www.flynano.com/)
:thumbsup: (guru) :huh: :huh: :huh:
*0* Hienoa !!!
Hieno lelu! Kukahan tilaa ensimmäisen Suomeen?
:thumbsup:! Kertakaikkiaan hauskan näköinen laite. Lentoturvallisuus hysteerikot saa hepulin!
Lainaus käyttäjältä: Arto - huhtikuu 12, 2011, 15:02:50
Hieno lelu! Kukahan tilaa ensimmäisen Suomeen?
Miksi pitäisi ostaa suomeen? Sehän on tehty suomessa ja ensimmäinen on jo myyty! (!)
Pete
näyttäs olevan suokkaan akin yrityksen puhelin numero kaupparekisterissä?
No eipä olisi uskonut esitteestä suomalaiseksi laitteeksi. Esitekin näyttää ihan muulta kuin harmaalta kotimaiselta.
Hienoa että täälläkin osataan kehittää uutta!
Missähän päin tuommoisen koneen voisi bongata?
Lainaus käyttäjältä: palmi - huhtikuu 13, 2011, 09:41:00
näyttäs olevan suokkaan akin yrityksen puhelin numero kaupparekisterissä?
Eihän tuota tarvi kaupparekisteristä katsoa, tieto löytyy Flynanon kotisivuilla olevasta lehdistötiedoitteesta.
Lainaus käyttäjältä: Arto - huhtikuu 13, 2011, 10:17:04
No eipä olisi uskonut esitteestä suomalaiseksi laitteeksi. Esitekin näyttää ihan muulta kuin harmaalta kotimaiselta.
Hienoa että täälläkin osataan kehittää uutta!
Missähän päin tuommoisen koneen voisi bongata?
Tällä hetkellä Aero- messuilla Friedrichshafenissa.
Ihmeen hyvin on tuote pysynyt julkisuudelta piilossa, ei kuitenkaan ihan yksinkertainen konstruktio, joten töitä ja suunnittelua on tehty ihan tosissaan (guru)
Aika nanoa täälläkin!
Tässä rc-kopteri, jolla mukavasti pääsee itse mukaan, veikkaan että alle on myös 70kg
http://www.wimp.com/electricmulticopter/ (http://www.wimp.com/electricmulticopter/)
-Toni
... No höh se painaa n80kg... hitto
Eräänlainen superkevyt se lienee tämäkin: http://www.humanbirdwings.com/ (http://www.humanbirdwings.com/)
Olisiko tästä alle 70kg luokkaan. varjon kanssa se on 95 joten voi olla hieman haastetta.
Lämpimänä kesäiltana tuo olisi ihan hauska.
http://aeromarine-lsa.com/wp-content/uploads/2014/01/Zigolo-MG-Flyerlo-res.pdf (http://aeromarine-lsa.com/wp-content/uploads/2014/01/Zigolo-MG-Flyerlo-res.pdf)
Lainaus käyttäjältä: Toma - tammikuu 29, 2014, 10:49:54
Olisiko tästä alle 70kg luokkaan.
Siitä ei ole 70 kg luokkaan, koska kone on selkeästi ultrakevyt lentokone.
Varjo on luokkaa 6kg, ja polttoaine pitäisi mahduttaa myös siihen 70 kiloon.
Eli:
Tuon modaaminen 70kg luokkaan on vastaava haaste kuin Petrellin haihduttaminen >170 kilolla.
Siis eikun töihin. ;)
Onkohan tämä koko projekti kuopattu? Tietääkö joku asiasta jotain?
Tässä selkeesti alle 70 kilonen MC gulogilla 11Hp 54kg mahtuu vielä 8h bensat
Vieläpä hauska lentää ja tukeva rakenne, vauhti tosin ei päätä huimaa!
http://www.bydanjohnson.com/?b=1&m=3&i=25 (http://www.bydanjohnson.com/?b=1&m=3&i=25):)
Tämä ei pääse 70 kg luokkaan mutta muuten on aika huimat suoritusarvot...
http://eco1aircraft.com/specifications/ (http://eco1aircraft.com/specifications/)
Hieno kone, ohjaamo tosin näyttää ahtaalta: http://eco1aircraft.com/assets/components/gallery/files/1/9.jpg (http://eco1aircraft.com/assets/components/gallery/files/1/9.jpg)
Ehkä kaveri on 2 metrinen "kaappi" :)
Kysehän on halusta lentää.
On niitä Suomessakin pieniä koneita, joihin mun ei periaatteessa olisi pitänyt mahtua.
Mutta jostain sitä on aina löytynyt tilaa...
Tuohon yhdyn, itellä semmoinen kone kolmen kimpassa :)
Miten FlyNanolla nyt menee?
Onko projekteja saatu hankituksi suomeen ja onko teknistä kehitystä tullut??
Olisi aika kätsy työmatkapeli.
Hippunen on lentänyt ensilentonsa. Kyseessä on OPS M2-9, ryhmän C laite. Tämä on toinen versio rakenteesta.
- Paino 60 kg
- Siipi, jänne 1,1 m, kärkiväli 9 m. Profili made by Aki Suokas tälle laitteelle. Täyspitkät siivekkeet (fläpperoonit)
- Runko 4,9 m
- Korkeusperäsimen ohjaus työntötangolla, sivuperäsin vaijereilla.
- Moottori 210 ZDZ, hihna alennusvaihteella, teoriassa 21 hv (mitä lie todellisuudessa vanhalla moottorilla). Kokonaispaino potkureineen 12.3 kg
- Kaikki kantavat rakenteet alumiinia 6061 T6 ja ns. "elämänliitokset" ruostumaton Dublex teräs.
- Suoritusarvot täsmentyvät koelentojen jatkuessa, sakkaus noin 40 km/h, lentonopeus moottorista riippuen 65...80 km/h.
Kiitokset: Premec Oy (levyn työstö), Aki Suokas (siipiprofili), Reijo Österberg (punnitus, videot), Martti Jylänki (ensilento)
Hakusessa 30 hv voimalaite painoltaan samoissa lukemissa kuin nykyinen, ehdotuksia!
https://youtu.be/V1L6AX7XPpA (https://youtu.be/V1L6AX7XPpA)
Olisiko liian hurja ajatus laittaa siihen suihkkuturbiini?
Moottorin malli: PBS Velka Bites TJ20A
Esim, CRI-CRI:in on laitettu ja lennetty sillä: https://www.youtube.com/watch?v=1sfZJPEZP4E
Kuivapaino: alle 2,1 kg
Muuten kaikilta osin sopiva mutta toiminta-aika jää toivottoman lyhyeksi. Koko 40 sopisi tähän laitteeseen paremmin.