Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Yleisilmailu => Aiheen aloitti: Cruise - lokakuu 02, 2015, 02:01:55
Onko vaan paheksuttavaa tai peräti laitonta myydä "ns. korjauskelvoton" kone jollekkin muulle kun romuttamolle?
Onko se myyjän vastuulla että osat ei joudu uusiokäyttöön vaikka ehjiä olisikin?
Enpä tiedä mitä ajat kysymykselläsi takaa. Lentokoneen ym. tekniset välineet on aina mahdollista korjata rakentamalla ne uudelleen. Esimerkiksi tuo myyntipalstalla oleva AA-5 on hyvä experimental aihio. Koneessa on muutamia elinikä rajoitettuja komponenttejä jotka on mahdollista vaihtaa uuteen. Lentotunnit ennen onnettomuutta löytyvät Trafista. Suunnittelemalla ja rakentamalla uusi tuliseinä ja rungon etuosa, peruskorjaamalla lentoranka ja asentamalla nokalle ns.auton moottori , koneen saa liite 2 ilma-alukseksi.
Olen ostanut pari romu kuntoista ilma-alusta uudelleen rakennettavaksi eikä mielessäni ole käynyt myyjän vastuu tai moraali eikä sitä taida olla olemassa lainopillisestikkaan. Jos komponentit asennetaan tyyppihyväksyttyyn ilma-alukseen on se korjaamon tai mekaanikon vastuulla.
kiitos nopeasta vastauksesta
Tuo AA-5 kyllä kiinnostaa meikäläistä jonkin verran. Kyse tässä tapauksessa on enemmänkin noiden omien ylimääräisten romujen kierrättäminen.
Juuri noin,laite menee osaajien käsiin ja saa uuden alun.Se oma parahdukseni myyjän vastuusta koski lentokykyisen laitteen
myymistä toimintaan jossa pystymetsän kaveri, joka ei ole edes kuullut sakkausnopeudesta, saa idean lähteä lentämään.
Luin kerran onnettomuusraportin moottoripyöräonnettomuudesta, jossa kaverille oli annettu koeajo moottoripyörällä.
Silloin Autonajokortti oikeutti automaattisesti moottoripyörällä ajoon.Kuolemaan se päätyi, kun kaveri ei osannut kallistaa
vaan luuli että pyörä kääntyy ohjaustankoa kääntämällä.Jenkeissä on ihme tarinoita romuttamoista taivaalle sarjassa ja kyllä
se Gauntletin teko kotimaassa on samaa luokkaa.
nooh, näillä mun romuilla ei taideta lentää muualla kun simulaattorissa.