Myydään EDO 2000 -kellukkeet
by Matti Kuosmanen
tänään kello 11:46:47 |
Transponederi C
by Antsu
tänään kello 11:05:11 |
Alipainemittari
by Antsu
tänään kello 10:38:29 |
Radio
by Antsu
tänään kello 10:35:17 |
Intercom
by Antsu
tänään kello 10:31:38 |
Kaartomittari
by Antsu
tänään kello 10:26:31 |
Keinohorisontti
by Antsu
tänään kello 10:20:46 |
Trig TT21 Mode S -lentokoneen transponderi.
by Antsu
tänään kello 10:11:27 |
Myydään Colibri OH-XJM
by Mikko M
eilen kello 15:58:28 |
ESLÖV Ranking kutsu
by PRH
eilen kello 08:28:40 |
Liimatahrojen poisto akryylistä
by Ansis
huhtikuu 15, 2024, 13:10:46 |
Se on suuri ja mahtava sakkauksen pelko (mutta kenellä on siitä selko)
by Ansis
huhtikuu 13, 2024, 08:54:32 |
Ikaruksen ovien kaasujouset
by Ansis
huhtikuu 12, 2024, 16:06:58 |
Kellukkeet
by tjh
huhtikuu 11, 2024, 12:45:38 |
Ilmailu.org on keskittynyt harrastelentämiseen ja siihen liittyviin keskusteluihin , tiedottamiseen sekä lentämiseen liittyvän kuva - ja videomateriaalin esittämiseen. Täältä löydät tietoa niin ultrakevyt, experimental kuten autogyrolentämisestäkin |
Ultrakevyiden lentokoneiden kehitys on ollut huimaa. Uusimmat tyypit eivät maallikon silmissä eroa mitenkään tyyppihyväksytyistä "oikeista" ilma-aluksista. Lajin suosio onkin kasvanut Suomessa huimasti viime vuosina. Ultrat eroavatkin nykyään varsinaisista moottorikoneista oikeastaan enää vain sillä että niiden enimmäispainoa on rajoitettu maakoneissa 600 kiloon ja vesikoneissa 650 kiloon. Sakkausnopeus on kaikissa oltava alle 83 Km/h. Ilmailu harrastuksena onkin viimeisen kymmenen vuoden aikana kehittynyt valtavasti. Experimental rakentajille on tarjolla todella laadukkaita rakennus sarjoja, tehdasvalmisteisien ultrakevyiden uusi sukupolvi on todella suorituskykyistä ja erittäin kiinnostava autogyrojen uusi sukupolvi on tekemässä tuloaan Suomeen. |
|
Experimental-rakentajat kuuluvat ilmailijoihin jolle pelkkä lentäminen ei välttämättä ole se kaikkein tärkein asia vaan ilmaaluksen rakentaminen omin käsin. Kuten lennokeissakin, koneen voi rakentaa piirustuksista tai pitkälti valmiiksi kootusta rakennussarjasta. Viime mainitut ovat tuoneetkin harrastuksen pariin paljon uutta väkeä. |
|
Lentokoneen rakentaminen kuulostaa varsin saavuttamattomalta, mutta todellisuudessa se on täysin mahdollista normaaleilla kädentaidoilla omaavalle henkilölle. Ei ole kuitenkaan vaikea arvata, että lentokoneen rakentaminen on varsin tarkkaa puuhaa ja siihen saattaa kulua aikaa paljonkin - etenkin jos muu elämäntilanne on kiireinen. Siksi ennen oman projektin aloittamista kannattaa tutustua muihin rakentajiin ja selvittää, mitä on odotettavissa. Rakentaja ovat auttavaista porukkaa ja täällä olevan Ilmailufoorumin kautta löytyykin iso otanta Suomen experimental rakentajista. |
|
Ottamalla yhteyttä kerhoihin pääset alkuun ilmailu-urallasi. Monissa lajeissa järjestetään tutustumiskursseja, joilla pääset itse kokeilemaan millaista liikkuminen kolmannessa ulottuvuudessa on. Esimerkiksi moottori-, ultra- ja purjekoneen ohjaamista pääset kokeilemaan jo ensimmäisellä kerralla opettajan valvonnassa. Tervetuloa keskusteleman harrastelentämisestä. Ehkä saamme juuri sinut houkuteltua uuden ja jännittävän harrastuksen pariin! |
Lukukerrat | Vastaukset | |
---|---|---|
Air Navigation Pro | 536,881 | 329 |
Parit kiwat videot | 408,974 | 325 |
UPL-koulutuksen taso riittämätön? | 274,209 | 294 |
Lentoharrastuksen lopettaminen liian kalliina ? | 270,748 | 246 |
Lentokone projektityönä | 265,108 | 189 |
Mikä kone ja hintahaarukka aloittelijalle | 190,127 | 134 |
NPPL ?? | 124,531 | 126 |
Ultra tai mopu | 165,958 | 124 |
Nopea ultra piirustuksista | 162,691 | 119 |
Ultrakevyet ja painorajoitukset | 143,110 | 118 |
Kausikortin hinta malmille kallistuu!!! | 92,624 | 111 |