Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Experimental => Moottorit => Aiheen aloitti: lappland_flyer - lokakuu 08, 2007, 17:25:32

Otsikko: Potkuri 582:seen
Kirjoitti: lappland_flyer - lokakuu 08, 2007, 17:25:32
Onko neuvoja minkälainen potkuri olisi hinta/laatu suhteeltaan hyvä Rotaxin 582:seen joka nököttää Coyoten nokassa.....
Otsikko: Vs: Potkuri 582:seen
Kirjoitti: Toma - lokakuu 08, 2007, 18:10:05
Paljon on kehuttu KievProp:ia sama potkuri taitaa olla myös aerolux:in nimellä myynnissä.

http://www.kievprop.com.ua/
tai:
http://www.ilmailu.org/forum/index.php?topic=1832.0


Otsikko: Vs: Potkuri 582:seen
Kirjoitti: Perttirin - helmikuu 12, 2016, 10:33:23
Jatkan tähän vanhaan....moottori joku muu kuin tuo otsikon....
Mitähän suurinpiirtein maksaa potkurin tuottaminen Ukrainasta. 
Löysin sattumalta edulliselta vaikuttavan valmistajan, mutta paljonkohan hinta pompsahtaa, ennen kuin huiska on kotona. 
Otsikko: Vs: Potkuri 582:seen
Kirjoitti: Martti Mattila - helmikuu 12, 2016, 10:50:40
Kevyt arvio 40euroa.Sen verran pyytävät moottoripyörän osien lähetyksestä.Eli kalliimpaa kuin Saksasta,sieltä tulisi 25e..Jos se on Kiev niin muoto on hyvä, se toimii kuten jänkkäsin tuossa veto/työntö keskustelussa.
Otsikko: Vs: Potkuri 582:seen
Kirjoitti: Toma - helmikuu 12, 2016, 11:12:23
Lainaus käyttäjältä: Perttirin - helmikuu 12, 2016, 10:33:23
Jatkan tähän vanhaan....moottori joku muu kuin tuo otsikon....

Kunhan ei ole suoravetoinen moottori (esim: vw, Jabiru) lasi/hiilikuitupotkurit kun eivät tahdo niissä kestää.

Toinen lisäkustannus voi sitten olla ALV, jos on EU alueen ulkopuolelta.
Otsikko: Vs: Potkuri 582:seen
Kirjoitti: Martti Mattila - helmikuu 12, 2016, 15:45:43
Unohdin Alv.n  Se materiaali ei ole se avainjuttu näissä irtolapapotkureissa, vaan navan ja lapojen tyven lujuus,kun on se keskipakoisvoima.
Sen takia moni ilmottaa esim.2700 rpm.max.Kyllä jenkkilässä pyörittävät luottavaisina Warppeja Volsulla suoraan.Meillä ei sallittua.
Se on metkaa että raskaat vakionopeuspotkurien irtolavat kestävät mukana koko lennon ajan,mutta ne on kalliin tuotekehityksen tulosta
ja tarkan syynin alla. 
Otsikko: Vs: Potkuri 582:seen
Kirjoitti: Perttirin - helmikuu 12, 2016, 15:47:08
Lainaus käyttäjältä: Toma - helmikuu 12, 2016, 11:12:23
Lainaus käyttäjältä: Perttirin - helmikuu 12, 2016, 10:33:23
Jatkan tähän vanhaan....moottori joku muu kuin tuo otsikon....

Kunhan ei ole suoravetoinen moottori (esim: vw, Jabiru) lasi/hiilikuitupotkurit kun eivät tahdo niissä kestää.

Toinen lisäkustannus voi sitten olla ALV, jos on EU alueen ulkopuolelta.

Hihnalla alennettu on kysymyksessä
Otsikko: Vs: Potkuri 582:seen
Kirjoitti: Slava - helmikuu 16, 2016, 22:08:17
Moi.
Löytyy sopiva potkurin 582:seen. GA Prop. Halk. 1680 mm
light.avia(at)gmail.com
Otsikko: Vs: Potkuri 582:seen
Kirjoitti: meglin - helmikuu 18, 2016, 18:40:56
Kaikki riippuu välityssuhde.
Nyt minulla on potkuri 1700 mm. Se sopii Rotax-582 kanssa vähennysventtiilillä 2.58.
Jos väheneminen 3 tai 3,47 - teemme potkurin halkaisija on 1750 mm. Voitto veto on suuri.
Otsikko: Vs: Potkuri 582:seen
Kirjoitti: Martti Mattila - helmikuu 20, 2016, 09:11:46
Nuo Mechlinkyn maassasäädettävät potkurit ovat tosi tehokkaan näköisiä.Puupotkurit tosi edullisia ja työmäärän tuplaava
metallietureuna lisää hintaa vai viisikymppiä.Tosin muoto ei miellytä minua,teen silti itse omat puupotkurini, mutta tuollaisen
maassasäädettävän ostaisin tuolta, jos olisi tarve.Mainostaa myös Helmuts Ultraleichte seitella, siellä irtolapaisen hintataso
mainittu 280-550 e.koosta riippuen.Sieltä oleva linkki ei enää toimi.Tuohon irtolapapotkurien lapojen irtoamiseen viitaten,
pidän jonkun Rotax 503 potkurin kiinnityslaipan mitoitusta rikoksena pienuutensa takia,silläkeinoin on saatu painoa pois,mutta muuten noin pieni laippa ei ole mistään kotoisin.Vain Tenneseen liimapuupotkuri on niin kova että asuu niiden laippojen välissä luontevasti.
Otsikko: Vs: Potkuri 582:seen
Kirjoitti: meglin - helmikuu 20, 2016, 10:00:53
Ukrainan lentokoneiden kanssa sapeli-muotoinen potkurit. 
Kun aloimme soveltaa Rotax-582 vaihteisto 3 ja potkurin 1,75 m, koneemme kanssa Rotax-582 alkoi ohittaa samoety kanssa Rotax-912.
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod