Ilmailufoorumi

Huolto ja vikafoorumi => Huolto ja vikafoorumiin => Rotax => Aiheen aloitti: Suksi - helmikuu 09, 2020, 09:15:56

Otsikko: OH-U665 käyntihäiriö 4.12.2019
Kirjoitti: Suksi - helmikuu 09, 2020, 09:15:56
OH-U665 Vampire II kone vaurioitui moottorin käyntihäiriön aiheuttaman pakkolaskun seurauksena, pakkolasku suoritettiin mereen jolloin kone vaurioitui lunastus kuntoon, suuri osa vaurioista johtui koneen kastumisesta merivedessä, moottori, mittarit, elektroniikka kastuivat korjauskelvottomiksi.
Käyntihäiriö syntyi kun kaasuttimen tehosäädön jousi oli kalvanut itsensä ulos pidikkeestään ja näin jousi oli irronnut, jolloin tehonsäätö oikeanpuoleisessa kaasuttimessa ei enää toiminut, tällöin moottori menetti tehonsa ja lentoa ei voinut enää jatkaa kuin alaspäin parhaaseen mahdolliseen laskupaikkaan .

Oheisessa liitteessä arvio ja kuvat käyntihäiriön synnystä
Otsikko: Vs: OH-U665 käyntihäiriö 4.12.2019
Kirjoitti: hannuvir - helmikuu 09, 2020, 13:34:25
Hyvä että tuot vikatarinan dokumentoituna meille kaikille tiedoksi. Teemme omaan moottoriin heti tarkastuksen ko. kohtaan.
Kiitos.
Otsikko: Vs: OH-U665 käyntihäiriö 4.12.2019
Kirjoitti: Martti Mattila - helmikuu 21, 2020, 04:15:07
Merivesi on hankala aine, vaikka saisit veden poistettua rakenteista esimerkiksi alipaineella kiehuttamalla, niin suola jää ja mikään mahti maailmassa ei pysty estämään etteikö tuo suola ota uutta vettä kaverikseen.
Se ei kuitenkaan ole tämän postauksen pääsanoma, vaan se kysymys mihin nämä lunastuskuntoon menneet lentolaitteet menevät. Rooman Legioonan vartiosotilaat jakoivat arpomalla Jeesuksen vaatteet, silloin kun Jeesus itse oli ikään kuin lunastuskunnossa. Onko lentokoneissa sama juttu, niin että joku sisäpiiri jakaa romut supinaviestinnällä. Tietoa ehkä jaetaan sopiviksi katsotuille henkilöille niin ettei viranomaistoiminta mene kovin raskaaksi. Vai onko se omasta aktiivisuudesta kiinni pääseekö niin sanotusti osille. Mitään suurempaa tarvetta romujen lisäämiseen ei ole, kunhan kysyin.
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod