Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Yleisilmailu => Lentokokemuksia => Aiheen aloitti: Jari Kaija - helmikuu 13, 2009, 09:13:16

Otsikko: Tarvitsisin kokemusta CH701 TAI Savannahista pikaisesti
Kirjoitti: Jari Kaija - helmikuu 13, 2009, 09:13:16
Eli oma projekti CH701 nyt sitten vihdoin ja viimein valmistuu, niin uskomatonta kuin se onkin
ja senpä vuoksi kaipailisin lentokokemusta jo valmiiksi CH701 tai Savannahilla.

Reijokin kerkisi jo oman Savannahinsa myymään, joten siinä menetin hyvän mahdollisuuden.

Tarpeena olisi pörrätä neljä-viisi tuntia ja opetella koneen käyttäytymistä. C172
lentely tuollaisen kottikärryn ominaisuuksia ei kykene opettamaan.

Olisiko tässä 150 kilometrin säteellä ketään, jolla moisia kamppeita tällä hetkellä
on toimintakunnossa ja jaksaa istuskella "opettajan ominaisuudessa" vierellä
kyseisen ajan. Kustannuksista päästäneen helposti sopimukseen.
Otsikko: Vs: Tarvitsisin kokemusta CH701 TAI Savannahista pikaisesti
Kirjoitti: Reijo Österberg - helmikuu 13, 2009, 13:08:59
Lainaus käyttäjältä: Jari Kaija - helmikuu 13, 2009, 09:13:16
...senpä vuoksi kaipailisin lentokokemusta jo valmiiksi CH701 tai Savannahilla.
Olisiko tässä 150 kilometrin säteellä ketään, jolla moisia kamppeita tällä hetkellä
on toimintakunnossa ja jaksaa istuskella "opettajan ominaisuudessa" vierellä
kyseisen ajan. Kustannuksista päästäneen helposti sopimukseen.
Suomessa on rekisterissä 5 kpl ch701:siä, joista kolmella on lentokelpoisuus (katsastus) voimassa
http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/Ilma-alukset/Rekisteri_02_02_2009.pdf (http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/Ilma-alukset/Rekisteri_02_02_2009.pdf)
ja jotka sijaitsevat keski- tai eteläsuomessa. Savannahia on 1 kpl Vetelissä.
Nämä kaikki ovat ultrarekisterissä, joten lennonopettaja on välttämätön, jos ei omista UPL:ää! PPL:n omistajalta vaaditaan vain 2 tuntia koululentoja UPL:ää varten http://tietopalvelu.ilmailuhallinto.fi/files/lth/imt-pel-m/pem2_70.pdf (http://tietopalvelu.ilmailuhallinto.fi/files/lth/imt-pel-m/pem2_70.pdf) kohta 2.3.3.
Itse lensin Savannahilla sen valmistuttua pari keikkaa opettajan kansssa ennen yksinlentoja, kokemusta sitä ennen noin 400 tuntia kannuspyöräultralla (Kolb).
Otsikko: Vs: Tarvitsisin kokemusta CH701 TAI Savannahista pikaisesti
Kirjoitti: Jari Kaija - helmikuu 13, 2009, 15:37:49
Lainaus käyttäjältä: Reijo Österberg - helmikuu 13, 2009, 13:08:59
Nämä kaikki ovat ultrarekisterissä, joten lennonopettaja on välttämätön, jos ei omista UPL:ää! PPL:n omistajalta vaaditaan vain 2 tuntia koululentoja UPL:ää varten
(http://tietopalvelu.ilmailuhallinto.fi/files/lth/imt-pel-m/pem2_70.pdf)

Jepjep. Tietenkin näin.

Silti olen nähnyt joskus unta, että ilman lupakirjaa, lensi yksi C172
joskus kruunupyystä Ouluun, jonka jälkeen tuli lupakirjakin mokomalle  :eiei:

Edit: nyt voi vielä lisätä kun syyteoikeuskin on vanhentunut ;)

Siinä unessa oli 23 knotsin tuuli sivusta ja kylmiltään, pelkästään
kaverin lentoteorioita tankanneena, koneen nokka aavistuksen
verran tuulta vasten ja kas, just sattui härveli lumijoen sisääntuloreikään.
Lasku ja nousu tietty hoituivat jonkun muun tekemänä.... Parempi
niin, kun sen unen loputtua se nousu tahtoi olla yhden kerran verran
vähän hankalaa CTG:llä...
Otsikko: Vs: Tarvitsisin kokemusta CH701 TAI Savannahista pikaisesti
Kirjoitti: Lauri - helmikuu 13, 2009, 21:37:30
kohta 2.3.3.

Tuossa ei puhuta kuin 2h lennosta, käsittääkseni päälle tulee tarkastuslento vai.... :huh:

T:Lauri
Otsikko: Vs: Tarvitsisin kokemusta CH701 TAI Savannahista pikaisesti
Kirjoitti: masal - helmikuu 14, 2009, 09:44:37
Lainaus käyttäjältä: Lauri - helmikuu 13, 2009, 21:37:30
kohta 2.3.3.

Tuossa ei puhuta kuin 2h lennosta, käsittääkseni päälle tulee tarkastuslento vai.... :huh:

T:Lauri

Juurikin näin. Tuo 2h on sitten minimi, voi siinä pitempääkin mennä, riippuu millaisilla päristimillä on lennellyt.
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod