Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Experimental => Moottorit => Aiheen aloitti: Toma - joulukuu 09, 2012, 11:33:58
Sattui silmään linkki yhdessä keskustelussa lätäkön toisella puolen tämmöinen: http://www.swissmotorengineering.net/ (http://www.swissmotorengineering.net/)
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Ensin kun katsoi niin näytti ihan 4-tahti versiolta Rotax blue headista. Painokin on ihan mukiinmenevä. Ripustusta nokallekin on suunniteltu valmiiksi
Tuota moottoria on käytetty mm. "dune buggy" autossa jossa se on pyörinyt kilpailuissa kovassa rääkissä moitteetta kolmattasataa tuntia.
Tässä hieman väitettyjä arvoja:
Arvo | Turbo | EI Turbo |
Teho (hp): | 138 | 77 |
Paino (kg): | 52 | 60 |
Vääntö (Nm): | 125 | 70 |
Lataus (A) | 30 | 30 |
Lataus (ulkoinen) | 55 | 55 |
Kuutiotilavuus (cc) | 750 | 750 |
ICP:ltä tulossa 4-tahtinen 2-sylinterinen V-moottori kevytkoneisiin
http://www.vfrmagazine.net/pilotare/eventi/raduno-icp-2012-e-nuovo-motore/ (http://www.vfrmagazine.net/pilotare/eventi/raduno-icp-2012-e-nuovo-motore/)
http://www.eaa.org/news/2012/2012-11-21_ICP-announces-new-LSA-engine.asp (http://www.eaa.org/news/2012/2012-11-21_ICP-announces-new-LSA-engine.asp)
Lainaus käyttäjältä: Toma - joulukuu 09, 2012, 11:33:58
Sattui silmään linkki yhdessä keskustelussa lätäkön toisella puolen tämmöinen: http://www.swissmotorengineering.net/ (http://www.swissmotorengineering.net/)
Tämä ja Silent Hektikin UL M800 (http://www.silent-hektik.com/UL_M800a_1.htm) moottorit ovat olleet muutaman vuoden näkyvillä.
Ihan kuin niissä molemmissa olisi käytetty samaa perusmoottoria. Samat sylinterimitat, kansi näyttää samalta ja muutenkin osat ovat liian samannäköisiä ollakseen ihan vaan sattumaa.
Sinällään onhan se etu, jos perusmoottori on koeteltu rakenne.
Lainaus käyttäjältä: Aki Suokas - joulukuu 11, 2012, 19:52:45
Lainaus käyttäjältä: Toma - joulukuu 09, 2012, 11:33:58
Sattui silmään linkki yhdessä keskustelussa lätäkön toisella puolen tämmöinen: http://www.swissmotorengineering.net/ (http://www.swissmotorengineering.net/)
Tämä ja Silent Hektikin UL M800 (http://www.silent-hektik.com/UL_M800a_1.htm) moottorit ovat olleet muutaman vuoden näkyvillä.
Ihan kuin niissä molemmissa olisi käytetty samaa perusmoottoria. Samat sylinterimitat, kansi näyttää samalta ja muutenkin osat ovat liian samannäköisiä ollakseen ihan vaan sattumaa.
Sinällään onhan se etu, jos perusmoottori on koeteltu rakenne.
Oletko sattumoisin kuullut tai törmännyt johokin artikkeliin missä olisi juttua noitten luotettavauudesta?
En, mutta tuo Weber MPE 750 (http://www.weber-motor.com/index.php?id=199&L=1) ei ole vain yhden asian moottori.
Ja se on mitä ilmeisemmin myös tuon svetsin moottorin perusta.
Tuohan vaikuttaa lupaavalta, eteenkin kun tuon painokin on suhteellisen kurissa, mikäli numeroihin on uskomista
Jotenkin tutun näköisiä SH:n kuvat, mutta olenkin nähnyt ne Sauerin sivuilla.
http://www.sauer-flugmotorenbau.de/Entwicklungen.html (http://www.sauer-flugmotorenbau.de/Entwicklungen.html)
Sauer kehittelee uutta 2-sylinteristä 2-tahtimoottoria, jossa on imuventtiilit. 800-kuutioisesta pitäisi saada 100 hv:n teho samalla kulutuksella kuin 4-t Rotax, mutta 13 kg kevyempänä.
http://www.volksflugzeug.eu/engines.html (http://www.volksflugzeug.eu/engines.html)