Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Yleisilmailu => Aiheen aloitti: Aki Suokas - maaliskuu 16, 2005, 17:14:08

Otsikko: EASA osa M
Kirjoitti: Aki Suokas - maaliskuu 16, 2005, 17:14:08
EU on saattanut voimaan viime syyskuussa kaksi asetusta, joihin tälläkin foorumilla on viitattu.
Kokonaisuus on laaja ja vaikuttaa monitahoisesti harrastamiseen, on sitten kyse Cessnalla lentämisestä, omatekoisella koneella lentämisestä, purjekoneella lentämisestä, kuumailmapalloilusta tai myös ultralentämisestä.

Olen vääntänyt kokonaisuudesta rautalankamallia, joka on nähtävillä saitillani.

http://www.windcraft.fi/easa/index.htm (http://www.windcraft.fi/easa/index.htm)

Se on yksinkertaistus tämän hetken tilanteesta, joitain asioita siitä varmasti tulee muuttumaan kevään aikana.
Mutta odotusarvo on että ne on lähinnä viilauksia, pääperiaatteita ei tulla muuttamaan.

Päivitän mallia, kunhan tietoa on saatavilla.

Aki
Otsikko: EASA osa M
Kirjoitti: masal - maaliskuu 17, 2005, 09:28:00
Joo, hyvin selkeä kalvosarja. Tuosta pääsee hyvin perille siitä mitä on tulollaan... Olisi kiva myös saada tietoon niitä vaatimuksia mitä tullaan vaatimaan kerhon sisällä toimivalta/toimivilta kuittauskelpoisilta huoltajilta, jotta voisi etukäteen varautua eikä olisi täysin muiden armoilla kun hetki koittaa. Riittääkö esim. se että on usean vuoden ajan jo aiemmin huoltoja tehnyt ja kuittaillut vai pitääkö olla virallisia todistuksia kursseista yms. Vai ovatko nämä vaatimukset vielä täysin avoinna?
Otsikko: Re: EASA osa M
Kirjoitti: Nuutti - heinäkuu 13, 2006, 11:41:33
Tor M.005 Pilot owner maintenance (http://www.easa.eu.int/doc/Rulemaking/TORs1/final%20ToR%20M.005.pdf) antaa ymmärtää, että omistajan huoltomahdollisuudet olisivat laajenemassa nykyiseen PART-M -määräykseen verrattuna. Onkohan tämän työn etenemisestä kenelläkään mitään tietoa?

-Tero-
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod