Ilmailufoorumi

Huolto ja vikafoorumi => Huolto ja vikafoorumiin => Polttoainejärjestelmät => Aiheen aloitti: Kari Aspiola - helmikuu 12, 2010, 09:08:47

Otsikko: Mekaaniset bensapumput
Kirjoitti: Kari Aspiola - helmikuu 12, 2010, 09:08:47
 Otin ja sahasin auki yhden täysin palvelleen (Rotax 912) mekaanisen bensapumpun.  Ko pumpun sielunelämä alkoikin kiinnostamaan tavallista enemmän, koska sen sisäiset toiminnot poikkeavat perinteisistä kaasariautojen pumpuista aikalailla.

Aukisahauksessa rikkouitui joitakin herkempiä sisähiluja, joten pumpun tarkempi toiminta ei nyt ihan vielä auennut.

Epäselväksi toistaiseksi jäi mm:

- mikä säätää/rajoittaa bensan maksimipainetta, noin 0,3 bar? (karan jousi ei sitä tee)

Eniten ihmetystä aiheutti havainto, että pumpun kara/kalvo tekevät aina täyden liikkeen (iskunpituuden) vaikka letkussa ei liikkuis bensaa lainkaan (eli uimuriventtiili kiinni tilanteessakin). Ehkä tällä ratkaisulla on varmistettu tasainen tuotto/paine kaikissa lentotiloissa(???????) Tiedä häntä.....

Powered by SMFPacks Menu Editor Mod