Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Experimental => Moottorit => Aiheen aloitti: PeSo - joulukuu 04, 2015, 08:37:23

Otsikko: Gas 252 Engine
Kirjoitti: PeSo - joulukuu 04, 2015, 08:37:23
Uusi vaihtoehto ultrakevytmoottoriksi Italiasta:

Gas 252 Engine (http://www.flygas.info/en/engine-for-ultra-light-airplane-gas252.html)

Myös Subarun ja Rotaxin moottoreihin on tarjolla piristystä:

Flygas Engineering (http://www.flygas.info/en/index.html)

t. Pekka
Otsikko: Vs: Gas 252 Engine
Kirjoitti: Seppo Koivisto - tammikuu 25, 2016, 21:01:04
Flygasin sivulla on myös Rotaxin imusarjakitti, jossa on suurempi imusarjojen välinen yhdysputki. Imusarjan sanotaan vähentävän kaasarien epäsynkasta johtuvaa tärinää pienillä kierroksilla. Lisäksi jos toisen kaasarin kaasuvaijeri menee poikki, moottoria voi käyttää myös osateholla. Amerikkalaisen nettisivun mukaan sarjan hinta olisi 1200 dollaria. Jotkut ovat kuulemma vaihtaneet myös alkuperäisen yhdysputken suuremmaksi.
http://www.flygas.info/en/kit-intake-manifold.html
Otsikko: Vs: Gas 252 Engine
Kirjoitti: Martti Mattila - tammikuu 25, 2016, 23:17:21
Uusi nimi GAS 252 =Citroen Visa 650cc. boxeri turbolla.Visakoneella on lennetty
Saksassa maailman sivu,italjeederit on sen ahtaneet ja saaneet teho/paino suhteen kohilleen.Tuollainen Citroen
moottori näkyy olevan myös lentokonekäyttöön muutettuna Vaasalaisessa Mobilistimuseossa.
Kun sylintereitä on vain kaksi,yhden sylinterin menetys on lennon loppu.Nelisylinterinen ehkä pysyy kolmella
ilmassa jonkin aikaa.
Otsikko: Vs: Gas 252 Engine
Kirjoitti: 4trade - tammikuu 26, 2016, 12:43:52
Lainaus käyttäjältä: Martti Mattila - tammikuu 25, 2016, 23:17:21
Uusi nimi GAS 252 =Citroen Visa 650cc. boxeri turbolla.Visakoneella on lennetty
Saksassa maailman sivu,italjeederit on sen ahtaneet ja saaneet teho/paino suhteen kohilleen.Tuollainen Citroen
moottori näkyy olevan myös lentokonekäyttöön muutettuna Vaasalaisessa Mobilistimuseossa.
Kun sylintereitä on vain kaksi,yhden sylinterin menetys on lennon loppu.Nelisylinterinen ehkä pysyy kolmella
ilmassa jonkin aikaa.

Ei ole turboahdettu. Tuo näyttää olevan ihan mekaaninen keskipakoahdin. Outo ratkaisu sinänsä ruveta remmillä pyörittämään kun turbo on käyttövarmempi. Turbo harvemmin hajotessaan leikkaa kiinni kokonaan, mutta remmin katkeaminen voi pistää hikeä pilotin niskaan tuossa koneessa.
Otsikko: Vs: Gas 252 Engine
Kirjoitti: Martti Mattila - tammikuu 26, 2016, 17:20:47

Joo remmiahdin näkyy olevan,turbon teräsvalurunko on remmisiivaa painavampi,vaimentaisi se kyllä ääntä, kaiken muun ihanan lisäksi.Raven on tehnyt myös noita remmiahtimia Suzukeihin.Imulla aukeava ja paineella sulkeutuva läppä veisi murheet ahtimen jumittumisesta.
Kuinka on turboahdetuissa oikeissa lentokonemoottoreissa,
onko niissä ahtimen ohitusta, vai saako pyörimättömän ahtimen läpi jonkimmoisesti ilmaa.
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod