Tuoreimmat viestit

#1
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Jäljellä olevat kilometrit...
Viimeisin viesti käyttäjältä Ansis - eilen kello 08:17:45
Nyt on kunnollista asennetta!

Omalla kohdalla vois Blanikki olla se fiksuin harraste, jos sen joku lahjoittaisi. Tilat ja 912 on jo tarjolla.
#2
Lentolaitesuunnittelu / Jäljellä olevat kilometrit.
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - toukokuu 19, 2024, 20:58:31
Jäljellä olevien omien kilometrien riittävyydestä riippuu pääsenkö näkemään niitä projekteja jotka ovat nyt työn alla olevien takana. Nyt työlistalla on ykkösenä 15x8x4 lentokonehalli mikä nyt on kaksi kuukautta aikataulusta jäjessä pitkän kylmän talven takia. Seuraavana sivuovi Motolerche.
Luovuus syöttää, Morane-Saulnier 180 mihin Beaver 550 ultran siivet joita on takavarastossa. Teräsputkirunko saumatonta St. putkea hyllyssä ja ainakin toistaiseksi kyky hitsata. Tai ja sitten Luton Minor mihin Ka8b.n takarunko ja Comco 22.n hyvät siivet jotka takavarastossa. Mitään lupia ei kiinnosta anoa tyypeiltä joita en koe itseäni paremmiksi lentokoneenrakennuksen alalla. Jos tämä oli taisteluhanskan sivallus, hanskassa kangasselkämys. Eli ehkä syntyy museokoneita joiden seurassa mukava tunnelmoida sitten vanhana, nyt 71 ja puoli v. Pelko on että maanpuolustuksen turvallisuustilanne laittaa leikkilentämisen ahtaalle.
Luton Minor olisi turvallisempi, Morane kovempi rauta missä treevojen välissä X vaijerit korjaamassa Beaverin kuolemanvirhettä
#3
Myydään / Vs: Ultrakevyt lentokone
Viimeisin viesti käyttäjältä vetu - toukokuu 19, 2024, 19:29:41
UP
#4
Experimental / Vs: Akryyli
Viimeisin viesti käyttäjältä tjh - toukokuu 18, 2024, 20:21:23
Komiaa meininkiä!
Itteltä ei löydy kun tuo polttomaalikammio, kaikki muu puuttuu onneksi.
Tieto, taito ja riskit kaverit.
Toki se yksi kuplakin. 
#5
Experimental / Vs: Akryyli
Viimeisin viesti käyttäjältä Ansis - toukokuu 18, 2024, 16:58:50
Käsityövaltaisuutta vai mitä, mutta Enstromit on ollut ainakin minun silmiini kauneimpia vispilöitä.
#6
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Suunittelukirjasto
Viimeisin viesti käyttäjältä Seppo Koivisto - toukokuu 18, 2024, 11:26:19
LAA:n sivulta löytyy suunnitteluun liittyviä laskentataulukoita ja kirjallista materiaalia.
https://www.lightaircraftassociation.co.uk/designing-aircraft
#7
Experimental / Vs: Akryyli
Viimeisin viesti käyttäjältä Seppo Koivisto - toukokuu 17, 2024, 11:29:22
Aika käsityövaltaista on Enstrom helikopterin lasien valmistus.

https://www.facebook.com/enstromHeli/videos/7807758622568926
#8
Yhdistystoiminta, kurssit ja tapahtumat / Vs: Kauden 2024 oikeinpäin len...
Viimeisin viesti käyttäjältä PRH - toukokuu 16, 2024, 13:09:37
Flightforumilla kutsu Norjan tapahtumaan osiossa "Yleis ja harrasteilmailun..."
Jostakin syystä ei tekstin kopioiminen tänne onnistu.

Kyseessä on kuitenkin tänä vuonna perinteisen tarkkuuslennon PM kisan korvaava tapahtuma eli ilmottautumiset kootusti SIL kautta.
Mikäli emme saa varsinaista maajoukkuetta kasaan (3 miehistöä) niin mukaan mahtuu siihenkin porukkaan.
Aikainen lintu madon nappaa eli kisajärjestäjä on aikataulukkisista syistä varannut oikeuden rajoittaa osallistujien määrää.

Uusi laji eli ensikertalaiset mukaan vaan, aiemmasta kokemuksesta saattaa olla jopa haittaa!

Suurin osa osallistujista lensi v. 2022 ultrilla eli ULAC ei todellakaan ole este...

Live TV-show from the 2022 Norwegian championship: https://tv.nrk.no/serie/nm-
veka/2022/MSPO51304822

-P-

#9
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - toukokuu 14, 2024, 16:13:32
Pentti Alanne Motolercheä kehitellessään teki ensiksi kaksitahtimoottori version kaksipaikkaisena, näin muistan kuulleeni. Tsekeissä on tuo OK-AUO15 ja joku on sen jälleenrakentanut kannuspyöräkoneeksi, moottorikopaksi suuri kurpitsa, kuollutta painoa on varmasti saatu pois. Tuo Beaver myyntiilmoitus sai etsimään kampiakselia Rotax 532 een. ei ollut enää Kärkkäisellä myynnissä, Funair saksassa tarjosi hintaan 1500 E. ja versio kolme. Eli käytetty 582 tai 503 on parenpi vaiktoehto. Kelkkamyyjä kertoi navetanvajassa kymmenvuotta seisseen kaksitahtarin käyvän pari tuntia ja sitten neula tai rullalaakerit jumissa rullat sikinsokin.
Pyhä Pietari jätti taivaanportin eräälle vaimolle vahdittavaksi. Sisällepääsyn ehtona yhden sanan oikein tavaus. Naisen mies kuoli ja tuli Taivaanportille, nainen sanoi miehelle, tavaa yksi sana oikein niin pääset sisälle. Mies että helppo nakki, mikä sana. Nainen sanoi Chechoslovakia. Ulkopuolelle jäisin minäkin.
#10
Myydään / Myydään Beaver RX-550 ultrakev...
Viimeisin viesti käyttäjältä jonikesk - toukokuu 14, 2024, 09:27:42
Ensimmäinen lento päiväkirjassa 1987. Lennetty viimeksi vuonna 1996 ja katsastettu viimeksi 1997.. Sen jälkeen ollut sisällä katoksessa lentäjän ajanpuutteen vuoksi.

OH-U174

Käyntiaika 248 / lentojen lukumäärä 1500
Suurin sallittu lentomassa 395kg
Moottori rotax 532LC
Potkuri GSC 64" maassa säädettävä 3-lapainen

Kauppaan mukaan sukset ja toinen siipien alumiinirunko.

Koneen sijainti, Toholampi.

Tarjoa.

jonikesk (at) hotmail (piste) com
04428718 nolla nolla
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod