Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Yleisilmailu => Aiheen aloitti: Toma - toukokuu 09, 2011, 14:47:54
Pipistrel taurus potenssiin kaksi. Mistäköhän puolelta tuota ohjataan, jos pelkästään joltain sivulta niin tulee hieman mieleen sivupyörällinen moottoripyörä ja jos mistä paikasta vaan niin voi tulla tappelua kuka ohjaa.
http://blog.cafefoundation.org/?p=3291 (http://blog.cafefoundation.org/?p=3291)
Kaksi liitokonetta ovat yhdistyneet ja sinetiksi väliin on asennettu moottori.
Mutta mikä UFO näkyy kuvan oikeassa ylälaidassa?
Se on ilman muuta hyvä lisä tuolle koneelle :D
Toi UFO on kyllä erikoinen mutta purtsikkakeksintö ei ole uusi. Muistan nähneeni jossain vanhassa ilmailussa tms. pilakuvan jossa kaksi konetta oli liitetty ko. tavalla yhteen. Kuva käsitteli joidenkin ulkomaalaisten hieman liiankin tehokkaaksi osoittautunutta tapaa lentää kimpassa.
Vanha keksintö ;D
http://ru_wunderluft.livejournal.com/198624.html (http://ru_wunderluft.livejournal.com/198624.html)
Tossa on ratkaisu Blanikin lentokieltojutulle. Tehkää niistä experimentaleja. Tuleekohan prosentit täyteen?
Eikös tuo lentokielto koskekaan experimental-konetta?
Meillä kun on Blanik experimental rekisterissä moottoroituna.
Kannattaa kysellä laitokselta. Mahdollisuus on että ei koske. Riippuu siitä tulkitaanko kone vielä Blanikiksi vai onko se omavalmiste. Ainakin liite II koneet voi fixata itse ja asiointi tapahtuu vain suomen viranomaisten kanssa.
Lukekaapa tarkasti, miksei koskisi experimentaleja ?
Lainaus käyttäjältä: ttorri - toukokuu 10, 2011, 07:20:59
Tossa on ratkaisu Blanikin lentokieltojutulle. Tehkää niistä experimentaleja. Tuleekohan prosentit täyteen?
Ootkos tosissasi? Kyllä se exprimentalissakin kipeää tekee kun siipi katkeaa. Vai tarkoitatko, että experimentalissa tuon alakorvakkeen voisi itse tuunata lujemmaksi?
Lainaus käyttäjältä: teemu - toukokuu 10, 2011, 18:38:51
Lukekaapa tarkasti, miksei koskisi experimentaleja ?
No niinhän tuolla lukee, ilman mitään kyseenalaistamista.
Aircraft Industries a.s. Lentokielto
Koskee: Euroopan Parlamentin ja Neuvoston asetuksen N:o 216/2008 liitteen II mukaisia muutettuja
L-13 Blanik purjelentokoneita ja moottoripurjelentokoneita.
[/quote]
Aircraft Industries a.s. Lentokielto
[/quote]
Tämäkin lentokielto on vähän siinä ja tässä että ollaanko määräystä annettaessa ammuttu yli vai ei.
Jos Itävaltalaispilotti päättää lentää toistuvasti blanikilla käsikirjan kieltämää täysiveristä taitolentoa, myös negatiivisia liikkeitä matkustaja kyydissään, ajaa vieläpä koneellaan suurten g-voimien vaikutuksen alaisena roottoriin niin että pääsalko katkeaa, niin onko todellista riskiä siitä että tuhannet muut Blanikit olisivat yhtäkkiä hengenvaaralisia?
Kyllä nämä liikkeet kone olisi kestänyt uutena, ikä vaan painaa ja heikot kohdat tulee esiin, itselläkin ....