Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Ultrakevyet => Aiheen aloitti: peter_l - elokuu 17, 2016, 20:03:05

Otsikko: MGL Avionics mittarit
Kirjoitti: peter_l - elokuu 17, 2016, 20:03:05
Osaako joku sanoa, onko MGL Avionicsin (ja muiden vastaavien merkkien) digitaaliset mittarit (korkeus, nopeus..) hyväksyttyjä ultrassa ensisijaisina mittareina, tai täytyykö olla joka tapauksessa myös analooginen viisarimittari? Onko vaatimuksena aneroidikoe digitaaliselle korkeusmittarille, kunhan siinä ymmärtääkseni ei ole aneroidirasiaa ollenkaan? 

http://www.mglavionics.com/
Otsikko: Vs: MGL Avionics mittarit
Kirjoitti: Seppo Koivisto - elokuu 18, 2016, 22:55:46
AIR M5-10 ainakin sanoo mittareista varsin pyöreästi:
LainaaUL-lentokoneessa käytettäville lennonvalvonta- ja moottorinvalvontamittareille ei vaadita tyyppihyväksymistä. Mittareiden on oltava kuitenkin aiottuun tarkoitukseen sopivat.

Digitaalinenkin korkeusmittari ilmeisesti vaatii "aneroidikokeen" eli kalibroinnin.
http://www.ilmailu.org/forum/index.php/topic,1808.msg11348.html#msg11348
Otsikko: Vs: MGL Avionics mittarit
Kirjoitti: kuningas - elokuu 19, 2016, 08:50:50
Mgl:n mittereissa ei muistaakseni ole värejä joten se käsittääkseni käy nopeusmittarina.
Juhani
Otsikko: Vs: MGL Avionics mittarit
Kirjoitti: Jari Lindevall - elokuu 19, 2016, 18:31:04
Vaikka itselläni on "peltimittarit" ja lasinäytöt, en kyllä luottaisi pelkästään lasinäyttöjen toimintaan 100%.  ;)
Otsikko: Vs: MGL Avionics mittarit
Kirjoitti: Toma - elokuu 21, 2016, 22:01:10
Lasimittari jossa on kaikki vaadittavat mittarit voi olla primääri mittari ilman "höyrymittareita". Hyvänä varmuutena voi tietenkin tehdä sille mittarille vielä varavirtalähteen jonka saa katkaisimesta päälle jos päävirtalähde simahtaa. Ainakin MGL:än EFIS mittareissa tämä mahdollisuus on jo otettu huomioon. Tosin on helppo tehdä muutenkin.
Aneroidikoe taitaa mennä niin että jos valmistaja on määritellyt että moinen vaaditaan (sekä miten se tehdään) niin sitten sen pitää tehdä,  muuten ei. 
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod