Tuoreimmat viestit

#1
Myydään / Vs: Tarjous
Viimeisin viesti käyttäjältä Lehtinen124 - eilen kello 18:24:57
- Mekaanisten laitteiden huollot / korjaukset
- Hienomekaanisten osien valmistus
- TIG - hitsaukset
- Kierteiden korjaus / vahvistus

ILMAILUTEKNIIKKA
Puh 050 5350694
www.ilmailutekniikka.fi
#2
Myydään / Myydään Ikarus kellukkeilla
Viimeisin viesti käyttäjältä kallekas - eilen kello 17:30:06
Myytävänä Ikarus c42b OH-U408
Full lotus kellukkeet, myös pyörälaskutelineet mukaan.
Runko, potkuri, moottori 1930h
Moottori Rotax912 100hv, vaihteiston laakerointi juuri tehty(1000h välein)
Juuri vaihdettu uudet kankaat siipiin ja ohjainpintoihin.
Runkoputken vahvistus/a-putken korvakkeiden vaihto tehty.
Vuoden vanha radio funke atr833
Transponder c-moodi

Kaikki huollot ja paperit ajan tasalla
Katsastus voimassa 11.6.2027 saakka.
Myös kaikki 2000h huollot tehty, heti pääsee lentämään, ei mitään huoltoa odottamassa.
 
Kone tällä hetkellä pyörillä EFKA mutta siirtyy lähiaikoina ja tarvittaessa nopeastikin vesille.

Hinta 35000€
Ota yhteys 040-7653322 kerron mielelläni lisää
#3
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - toukokuu 11, 2024, 19:07:21
Ennakoin tuossa lainausmerkki lauseessa sitä että joku tulee väittämään vastaan kuvaustani Vivat mopun rakenteesta, onneksi PeSo löysi kuvia kuvaukseni tueksi.
Mulla on Blanikki kotipihassa että.
#4
Yhdistystoiminta, kurssit ja tapahtumat / Vs: Kauden 2024 oikeinpäin len...
Viimeisin viesti käyttäjältä PRH - toukokuu 11, 2024, 13:25:02

Alla tarkasta lentämisestä kiinnostuneille tai muuten vain matkalennolle kohdetta tarvitseville vinkki reissukohteeksi. Menee tosin ikävästi päällekkäin Nummelan avointen Ultra SM kisojen kanssa.
Muistakaa, että avoin Nummelan ultra SM, Ludvika, Eslöv ja ONANR Norjan Elverumissa lasketaan mukaan Suomen ranking sijoituksiin eli se mahdollistaa hakemisen maajoukkueeseen je sen kautta mielenkiintoisille kisareissuiille.  Näiden lisäksi on tietenkin Ruotsin Dalassa loppukesästä (elokuu) järkättävä yhdistetty Ruotsin ja Suomen SM kisa.


#5
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Ansis - toukokuu 11, 2024, 11:36:34
Lainaus käyttäjältä: Martti Mattila - toukokuu 11, 2024, 05:26:04"Eiköhän se vaan ole kokonaan pellikone tuo Blanikki."

Onhan se, mutta Vivat ei.
#6
Yhdistystoiminta, kurssit ja tapahtumat / Vs: Ultra SM 2024 Nummela (7.-...
Viimeisin viesti käyttäjältä Armin Züger - toukokuu 11, 2024, 11:07:04
Nostetaan ylös. Ultra SM 2024 Nummelassa on jo 4 viikon kuluttua. Osallistu sinäkin!
(Kuva: kevään harjoitusreitti)
#7
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - toukokuu 11, 2024, 05:26:04
"Eiköhän se vaan ole kokonaan pellikone tuo Blanikki." Hyvät kuvat löysit mikä kertoo Vivat mopun rakenteet, kiitos siitä. Kaikki ei ole Alumiinia mikä maalattu vannehopealla. Neuvostoliittoon meni paljon Blanikeja korvaukseksi Chekchoslovakian miehityksestä. Venäläinen on yleensä kekseliäs kopioimaan ja konvertoimaan juttuja, olen odottanut että siellä kehitetään jotain Blanikista mutta taitavat vain jatkaa käyttöä ja pitää lentokieltoja lännen hapatuksena.
#8
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä PeSo - toukokuu 10, 2024, 06:48:12
Lyhyen kaava mukaan: Tsekeissä on kaksi firmaa, jotka tekevät huoltoja ja korjauksia Blanik ja Vivat koneisiin: Blanik Aircraft CZ s.r.o. ja Falcon Aircraft s.r.o. Molemmat näistä tekevät myös noita siipisalon tyviosaan liittyviä tarkastuksia, korjauksia ja modifiointeja.

Tässä linkissä on lisätietoa Blanik L-13 siipisalon tyviosan tarkastuksesta ja korjauksesta:

https://www.flying-revue.com/how-do-you-rebuild-blanik-l-13-come-see-with-us

Seuraavassa linkissä on muutamia kuvia, joista Vivatin runkorakenne käy ilmi:

http://www.falconaircraft.cz/galerie-l-13-vivat/

Ja vielä linkki Blanikin sivuille:

https://www.blanik.aero/

t. Pekka
#9
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - toukokuu 10, 2024, 05:50:39
Tarkennuksena, en ole putkiristikkorakennetta vastaan päin vastoin sellainen rakenne on vielä korjattavissa, kun taas peltinen kuorirakenne jokapuolelta mankeloituna on taloudellisen korjauksen kannalta menetetty, poislukien harvinaisuudet. Näin jossakin videolla kuvaa Blanikki korjaamolta missä myös alaston Vivat mopu. Vaikka olen optimismiin taipuva käsityöläinen näytti rakenne putkimemberien ja hitsausliitosten määrän puolesta siltä että antaa olla. Mutta olisi tervetullutta ja kannustettavaa
jos joku maassamme todella pystyisi uudelleen rakentamaan jotain aiheesta. Martti Piipponen teki suurtyön Pilatus B4 mopun teolla, kykeneekö joku samaan Blanikin kohdalla. Jokin aika sitten Vivat oli myynnissä 23 tuhannella Eurolla eli ei kallis mutta hankala kone suurten mittojen ja massojen puolesta. Kyllä Motolerchekin on hankala verrattuna Ultriin ja Exp. koneisiin kun lähtökohtana on yksin toimiminen.
Se yksipaikkaisen koneen kolmannen osapuolen pakollisen vakuutuksen hinta 620 E. on hävytön alle viidensadan kilon koneelle. Ei ansaitse tulla mainostetuksi Ilmailuliiton hovivakuuttajana.
#10
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - toukokuu 09, 2024, 22:57:11
Joo lasikuituisten pintaelemtien paikallaan ollessa mutta alla tuhannen pätkän putkiristikko. Sehän ei lentäjää kiinnosta vaan ainoastaan tekniikkamiestä.
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod