Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Ultrakevyet => Aiheen aloitti: Markku Koivurova - huhtikuu 12, 2011, 09:53:15

Otsikko: Superultrakevyt
Kirjoitti: Markku Koivurova - huhtikuu 12, 2011, 09:53:15
Vaikka tämä on ollut esillä Lentolaitesuunnittelu- osastolla, pistän vihjeen tänne: http://www.flynano.com/ (http://www.flynano.com/)
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: masal - huhtikuu 12, 2011, 14:26:31
 :thumbsup: (guru) :huh: :huh: :huh:
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Trike - huhtikuu 12, 2011, 14:48:01


*0* Hienoa !!!

Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Arto - huhtikuu 12, 2011, 15:02:50
Hieno lelu! Kukahan tilaa ensimmäisen Suomeen?
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: 4trade - huhtikuu 12, 2011, 15:47:00
 :thumbsup:! Kertakaikkiaan hauskan näköinen laite. Lentoturvallisuus hysteerikot saa hepulin!
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: krunikka - huhtikuu 12, 2011, 18:03:03
Lainaus käyttäjältä: Arto - huhtikuu 12, 2011, 15:02:50
Hieno lelu! Kukahan tilaa ensimmäisen Suomeen?

Miksi pitäisi ostaa suomeen? Sehän  on tehty suomessa ja ensimmäinen on jo myyty!  (!)

Pete
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: palmi - huhtikuu 13, 2011, 09:41:00
näyttäs olevan suokkaan akin yrityksen puhelin numero kaupparekisterissä?
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Arto - huhtikuu 13, 2011, 10:17:04
No eipä olisi uskonut esitteestä suomalaiseksi laitteeksi. Esitekin näyttää ihan muulta kuin harmaalta kotimaiselta.

Hienoa että täälläkin osataan kehittää uutta!

Missähän päin tuommoisen koneen voisi bongata?
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Markku Koivurova - huhtikuu 13, 2011, 10:53:36
Lainaus käyttäjältä: palmi - huhtikuu 13, 2011, 09:41:00
näyttäs olevan suokkaan akin yrityksen puhelin numero kaupparekisterissä?

Eihän tuota tarvi kaupparekisteristä katsoa, tieto löytyy Flynanon kotisivuilla olevasta lehdistötiedoitteesta.

Lainaus käyttäjältä: Arto - huhtikuu 13, 2011, 10:17:04
No eipä olisi uskonut esitteestä suomalaiseksi laitteeksi. Esitekin näyttää ihan muulta kuin harmaalta kotimaiselta.

Hienoa että täälläkin osataan kehittää uutta!

Missähän päin tuommoisen koneen voisi bongata?

Tällä hetkellä Aero- messuilla Friedrichshafenissa.
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Markku Kiiski - huhtikuu 13, 2011, 16:14:22
Ihmeen hyvin on tuote pysynyt julkisuudelta piilossa, ei kuitenkaan ihan yksinkertainen konstruktio, joten töitä ja suunnittelua on tehty ihan tosissaan (guru)
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Trike - marraskuu 06, 2011, 18:17:13
Aika nanoa täälläkin!

Tässä rc-kopteri, jolla mukavasti pääsee itse mukaan, veikkaan että alle on myös 70kg


http://www.wimp.com/electricmulticopter/ (http://www.wimp.com/electricmulticopter/)

-Toni

... No höh se painaa n80kg... hitto
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: masal - maaliskuu 21, 2012, 10:12:44
Eräänlainen superkevyt se lienee tämäkin: http://www.humanbirdwings.com/ (http://www.humanbirdwings.com/)
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Toma - tammikuu 29, 2014, 10:49:54
Olisiko tästä alle 70kg luokkaan. varjon kanssa se on 95 joten voi olla hieman haastetta.
Lämpimänä kesäiltana tuo olisi ihan hauska.

http://aeromarine-lsa.com/wp-content/uploads/2014/01/Zigolo-MG-Flyerlo-res.pdf (http://aeromarine-lsa.com/wp-content/uploads/2014/01/Zigolo-MG-Flyerlo-res.pdf)
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Markku Hiedanpää - tammikuu 29, 2014, 17:56:10
Lainaus käyttäjältä: Toma - tammikuu 29, 2014, 10:49:54
Olisiko tästä alle 70kg luokkaan.

Siitä ei ole 70 kg luokkaan, koska kone on selkeästi ultrakevyt lentokone.
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Aki Suokas - helmikuu 01, 2014, 11:53:03
Varjo on luokkaa 6kg, ja polttoaine pitäisi mahduttaa myös siihen 70 kiloon.
Eli:
Tuon modaaminen 70kg luokkaan on vastaava haaste kuin Petrellin haihduttaminen >170 kilolla.

Siis eikun töihin. ;)
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Kim - lokakuu 21, 2014, 03:09:29
Onkohan tämä koko projekti kuopattu? Tietääkö joku asiasta jotain?
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: taotao - lokakuu 21, 2014, 08:04:14
Tässä selkeesti alle 70 kilonen MC gulogilla 11Hp 54kg mahtuu vielä 8h bensat
Vieläpä hauska lentää ja tukeva rakenne, vauhti tosin ei päätä huimaa!


http://www.bydanjohnson.com/?b=1&m=3&i=25 (http://www.bydanjohnson.com/?b=1&m=3&i=25):)
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Toma - maaliskuu 22, 2015, 20:02:19
Tämä ei pääse 70 kg luokkaan mutta muuten on aika huimat suoritusarvot...
http://eco1aircraft.com/specifications/ (http://eco1aircraft.com/specifications/)
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: SamiM - maaliskuu 22, 2015, 20:36:02
Hieno kone, ohjaamo tosin näyttää ahtaalta: http://eco1aircraft.com/assets/components/gallery/files/1/9.jpg (http://eco1aircraft.com/assets/components/gallery/files/1/9.jpg)
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Toma - maaliskuu 22, 2015, 21:50:49
Ehkä kaveri on 2 metrinen "kaappi" :)
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Aki Suokas - maaliskuu 24, 2015, 08:15:13
Kysehän on halusta lentää. 
On niitä Suomessakin pieniä koneita, joihin mun ei periaatteessa olisi pitänyt mahtua.
Mutta jostain sitä on aina löytynyt tilaa...
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Toma - maaliskuu 24, 2015, 21:49:26
Tuohon yhdyn, itellä semmoinen kone kolmen kimpassa :)
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: FlyHigh - heinäkuu 27, 2015, 15:07:36
Miten FlyNanolla nyt menee?
Onko projekteja saatu hankituksi suomeen ja onko teknistä kehitystä tullut??
Olisi aika kätsy työmatkapeli. 
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Vesa Pehkonen - syyskuu 27, 2016, 09:11:04
Hippunen on lentänyt ensilentonsa. Kyseessä on OPS M2-9, ryhmän C laite. Tämä on toinen versio rakenteesta.
- Paino 60 kg
- Siipi, jänne 1,1 m, kärkiväli 9 m. Profili made by Aki Suokas tälle laitteelle. Täyspitkät siivekkeet (fläpperoonit)
- Runko 4,9 m
- Korkeusperäsimen ohjaus työntötangolla, sivuperäsin vaijereilla.
- Moottori 210 ZDZ, hihna alennusvaihteella, teoriassa 21 hv (mitä lie todellisuudessa vanhalla moottorilla). Kokonaispaino potkureineen 12.3 kg
- Kaikki kantavat rakenteet alumiinia 6061 T6 ja ns. "elämänliitokset" ruostumaton Dublex teräs.
- Suoritusarvot täsmentyvät koelentojen jatkuessa, sakkaus noin 40 km/h, lentonopeus moottorista riippuen 65...80 km/h.
Kiitokset: Premec Oy (levyn työstö), Aki Suokas (siipiprofili), Reijo Österberg (punnitus, videot), Martti Jylänki (ensilento)
Hakusessa 30 hv voimalaite painoltaan samoissa lukemissa kuin nykyinen, ehdotuksia!

https://youtu.be/V1L6AX7XPpA (https://youtu.be/V1L6AX7XPpA)
Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: peter_l - syyskuu 27, 2016, 11:30:10
Olisiko liian hurja ajatus laittaa siihen suihkkuturbiini?  
Moottorin malli: PBS Velka Bites TJ20A
Esim, CRI-CRI:in on laitettu ja lennetty sillä:  https://www.youtube.com/watch?v=1sfZJPEZP4E
Kuivapaino: alle 2,1 kg

Otsikko: Vs: Superultrakevyt
Kirjoitti: Vesa Pehkonen - syyskuu 27, 2016, 12:05:09
Muuten kaikilta osin sopiva mutta toiminta-aika jää toivottoman lyhyeksi. Koko 40 sopisi tähän laitteeseen paremmin.
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod