Tuoreimmat viestit

#1
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - tänään kello 16:44:29
Tuohon kyytiin pääsy oli jo arvokas ilmailukokemus, onnittelut, maailman ainoa Kotko. Vähähältä on pitänyt ettei se mätäne nurkissani kahteenkin otteeseen. Poikamiehenä vanhempien kanssa asuessa huonosta työmiehenpalkastakin jäi jotain säästöön. Myynnissä Ilmailulehdessä puolitoista Piper J 3 osina, pyyntö 10 000mk. ja tämä Kotka, pyyntöhintaa en muista. Soitin eräälle, haukkui molemmat sanoen Piper on ilman papereita ja Kotka niin erikoista rakennetta, ensiksi puuta ja lasikuitua päällä että arvaamaton.
Se jolle soitin osti itse Piperin ja Kotka onneksi jäi. Toiseen kertaan olisin saanut sen nurkkiini kun sille turkulaisen omistajan toimesta haettiin sijoituspaikkaa.
En pystynut auttamaan koska kaikki paikat ovat täynnä lentokoneita. Rhöhnlerche tuli myyntiin Turun Sanomien Jokamiehenmarkkinoilla h..tisti väärin kirjoitettuna mutta soitin ja sen jälkeen on Lercheiten kanssa puuhasteltu. Tällainen tausta mahdollista kun ikää on yli seitsemänkymmentä.
#2
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Ansis - tänään kello 14:45:08
Luulempa maailmankaikkeuden ulkosynnyttimellisimmäksi pakettiinpantavaksi Kotkottimen, jolla uhmasimme Suksen Masan kanssa painovoimaa joskus parikymmentä vuotta sitten.

Ja palautan taas aiheen Blanikit takaisin taivaalle, kiitos.

http://www.volaravela.com.ar/ikv3.htm?i=1
#3
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä PeSo - tänään kello 12:55:04
Yksi pieni ongelma tuohon Vivatin ja Blanikin omistamiseen toki liittyy, nimittäin maakäsittely.

Tämä ei tietenkään ole ongelma, jos käytettävissä on riittävän tilava halli, johon kone voidaan työntää säilytykseen siipiä irrottamatta.

Käytännössä tilanne useimmilla lentopaikoilla on kuitenkin se, että siivet on irrotettava koneesta ennen sen siirtämistä halliin. Yksin tätä ei voi tehdä. Koneen painon, rakenteen (Laskutelineenä vain yksi pyörä koneen keskellä!) ja ulkomitat huomioiden tämä vaatii vähintään viiden henkilön yhteistyötä siipien irrotukseen, sekä rungon ja siipien siirtämiseen sisätiloihin:


https://www.youtube.com/watch?v=8b2v7wf9U7o

t. Pekka
#4
Myydään / Vs: Tarjous
Viimeisin viesti käyttäjältä Lehtinen124 - eilen kello 18:24:57
- Mekaanisten laitteiden huollot / korjaukset
- Hienomekaanisten osien valmistus
- TIG - hitsaukset
- Kierteiden korjaus / vahvistus

ILMAILUTEKNIIKKA
Puh 050 5350694
www.ilmailutekniikka.fi
#5
Myydään / Myydään Ikarus kellukkeilla
Viimeisin viesti käyttäjältä kallekas - eilen kello 17:30:06
Myytävänä Ikarus c42b OH-U408
Full lotus kellukkeet, myös pyörälaskutelineet mukaan.
Runko, potkuri, moottori 1930h
Moottori Rotax912 100hv, vaihteiston laakerointi juuri tehty(1000h välein)
Juuri vaihdettu uudet kankaat siipiin ja ohjainpintoihin.
Runkoputken vahvistus/a-putken korvakkeiden vaihto tehty.
Vuoden vanha radio funke atr833
Transponder c-moodi

Kaikki huollot ja paperit ajan tasalla
Katsastus voimassa 11.6.2027 saakka.
Myös kaikki 2000h huollot tehty, heti pääsee lentämään, ei mitään huoltoa odottamassa.
 
Kone tällä hetkellä pyörillä EFKA mutta siirtyy lähiaikoina ja tarvittaessa nopeastikin vesille.

Hinta 35000€
Ota yhteys 040-7653322 kerron mielelläni lisää
#6
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - toukokuu 11, 2024, 19:07:21
Ennakoin tuossa lainausmerkki lauseessa sitä että joku tulee väittämään vastaan kuvaustani Vivat mopun rakenteesta, onneksi PeSo löysi kuvia kuvaukseni tueksi.
Mulla on Blanikki kotipihassa että.
#7
Yhdistystoiminta, kurssit ja tapahtumat / Vs: Kauden 2024 oikeinpäin len...
Viimeisin viesti käyttäjältä PRH - toukokuu 11, 2024, 13:25:02

Alla tarkasta lentämisestä kiinnostuneille tai muuten vain matkalennolle kohdetta tarvitseville vinkki reissukohteeksi. Menee tosin ikävästi päällekkäin Nummelan avointen Ultra SM kisojen kanssa.
Muistakaa, että avoin Nummelan ultra SM, Ludvika, Eslöv ja ONANR Norjan Elverumissa lasketaan mukaan Suomen ranking sijoituksiin eli se mahdollistaa hakemisen maajoukkueeseen je sen kautta mielenkiintoisille kisareissuiille.  Näiden lisäksi on tietenkin Ruotsin Dalassa loppukesästä (elokuu) järkättävä yhdistetty Ruotsin ja Suomen SM kisa.


#8
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Ansis - toukokuu 11, 2024, 11:36:34
Lainaus käyttäjältä: Martti Mattila - toukokuu 11, 2024, 05:26:04"Eiköhän se vaan ole kokonaan pellikone tuo Blanikki."

Onhan se, mutta Vivat ei.
#9
Yhdistystoiminta, kurssit ja tapahtumat / Vs: Ultra SM 2024 Nummela (7.-...
Viimeisin viesti käyttäjältä Armin Züger - toukokuu 11, 2024, 11:07:04
Nostetaan ylös. Ultra SM 2024 Nummelassa on jo 4 viikon kuluttua. Osallistu sinäkin!
(Kuva: kevään harjoitusreitti)
#10
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Boeing/Blanik
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - toukokuu 11, 2024, 05:26:04
"Eiköhän se vaan ole kokonaan pellikone tuo Blanikki." Hyvät kuvat löysit mikä kertoo Vivat mopun rakenteet, kiitos siitä. Kaikki ei ole Alumiinia mikä maalattu vannehopealla. Neuvostoliittoon meni paljon Blanikeja korvaukseksi Chekchoslovakian miehityksestä. Venäläinen on yleensä kekseliäs kopioimaan ja konvertoimaan juttuja, olen odottanut että siellä kehitetään jotain Blanikista mutta taitavat vain jatkaa käyttöä ja pitää lentokieltoja lännen hapatuksena.
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod