Ilmailufoorumi
Huolto ja vikafoorumi => Huolto ja vikafoorumiin => Evektor - Aerotecnik => Aiheen aloitti: Nils Rostedt - kesäkuu 25, 2015, 16:03:39
Määräyksen taustalla on onnettomuus, jossa toinen laskusiiveke meni itsestään sisään lähestymisessä. Laskusiivekkeen "aktuaattoritappi" ei ollut kunnolla paikallaan. CAA vaatii että ko. kohta tarkastetaan seuraavan 25 lentotunnin aikana.
Laitoin tänne tiedoksi, kun konetyyppi on meilläkin suhteellisen yleinen.
Linkki: http://www.caa.co.uk/docs/33/MPD2015001.pdf (http://www.caa.co.uk/docs/33/MPD2015001.pdf)
Evektorin sivuilla tällainen oli jo vuosi sitten: http://www.evektoraircraft.com/sites/default/files/bulletins/bulletin-ev-97-028a-sr-en.pdf
Ja tässä vielä trafilta sama:
Liikenteen turvallisuusvirasto lähettää oheisena tiedoksi ja mahdollisia toimenpiteitä varten EV-97-lentokoneita koskevan, Englannin ilmailuviranomaisen julkaisemaan lentokelpoisuusmääräykseen perustuvan suomalaisen M-määräyksen. Se on myös luettavissa osoitteessa http://www.trafi.fi/ilmailu/ilma-aluksen_lentokelpoisuus_ja_luvat/lentokelpoisuusmaaraykset (http://www.trafi.fi/ilmailu/ilma-aluksen_lentokelpoisuus_ja_luvat/lentokelpoisuusmaaraykset)