Viestiketjujen rikkominen

Aloittaja 4trade, marraskuu 11, 2011, 01:23:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

4trade

Mietin pitkään ennekuin päätin aloittaa tämän aiheen, mutta koska tämä koskettaa kaikkia foorumin käyttäjiä minun on nostettava asia esiin. Tarkoituksenani on saada foorumin käyttäjät ajattelemaan kokonaisuutta ja kaikkien tulevienkin käyttäjien etua.

Foorumilla on käyttäjiä huomattavasti enemmän kuin meitä kirjautuneita, ja osa viestiketjuista on hajoitettu foorumilaisten toimesta jolloin nuo ketjut vääristyy ja osittan menetetään se "punainen lanka" aiheessa. Tuo heikentää aiheen luettavuutta ja muuttaa ketjun muotoa.

Toin esiin nettikirjoittelun persoonasta kertovista puolista tuolla:  http://www.ilmailu.org/forum/index.php?topic=4205.msg20650#new    Todeten että näistä kirjoituksista jää jäljet tuleville polville ja nimihaulla saadaan ihmisestä tietoa ym....

Nyt on käynyt niin, että osaa foorumilaisista on tainnut ruveta jännäämään millaisen jäljen itsestään ovat tänne jättäneet, ja tuon takia ollaan poistettu kymmeniä kirjoituksia aiemmista ketjuista jolloin niiden muoto vääristyy ja ketjut muuttuvat epäloogisiksi. Yksi suurista muutoksista on tuolla: http://www.ilmailu.org/forum/index.php?topic=3761.0   jossa aiheena oli lentokoulutuksen viat. Muistelen siinä olleen melko kiivasta porua kehnoista opettajista ym ym ym....koko parkuminen aiheesta on poistettu ja ketju muuttunut tyystin.

Tuollaisen takinkäännön välttämiseksi, mikä rikkoo ketjun, ehdotan että jonkin tietyn ajan kuluttua jäsen ei enää saa poistaa/ muokata viestiään.  (mikäli se on teknillisesti mahdollista ja pienellä vaivalla toteutettavissa)

On aivan älytöntä jos foorumin ketjutus rikkoontuu ainoastaan yksittäisten jäsenten mielialojen mukaan. Kirjoitetaan mieluummin siten, että niiden sanojensa takana voi seistä tulevaisuudessakin.

Kommentoikaa!
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

palmi


pimattil

Lainaus käyttäjältä: 4trade - marraskuu 11, 2011, 01:23:40ehdotan että jonkin tietyn ajan kuluttua jäsen ei enää saa poistaa/ muokata viestiään.  (mikäli se on teknillisesti mahdollista ja pienellä vaivalla toteutettavissa)

http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=566  :thumbsup:
- Pirkka -

kopterikuski

Mies rakentaa lentokonetta ilmeisesti "tosta vaan".  Kyllä näiltä sivuilta on aina neuvoja - ohjeita saanut.  Käyty hiilikuitu/alipainekeskustelu osoitti sen että vaikka Suomen Urheiluilmailuopisto on järjestänyt erittäin LAADUKKAITA ja monipuolisia (mm. FALKE-kurssi kaikkineen) koulutustilaisuuksia experimentalrakentajille ympäri maata on havaittavissa että niihin ei ole osallistuttu ja annetut neuvot eivät mene "tuubiin".  Vinkit esim. alipainepumpuista menivät metsään.  Käytäntöä ja kursseja tarvitaan. Kysyin montako kurssia nimim. 4trade on käynyt saamatta vastausta.  Sen sijaan samainen nimimerkki sai esityksellään aikaan sen että myydään palstan ilmoituksia ei enää saa kommentoida - jatkukoon siis kokemattomien, hyväuskoisten ostajien k.setus. Nyt samainen nimimerkki esittää uudistuksia ilmaisuvapauden suhteen.  Siinä hän on kyllä oikeassa että ketju rikkoontuu. Yhdessä ystäviensä kanssa joku muu kuin minä itse poisti mielipiteeni .  Olin kirjoittanut toistasataa artikkelia arvostellen mm. saamaani kelvotonta Ultra-B lento-opetusta Länsilentäjät ry Pori.  En pelkästään haukkunut, kerroin myös miksi.  Otin kantaa asiaan jos toiseenkin. Deletoin ne kaikki. Aioin myös poistaa Pyöriväsiipiset osiosta kirjoittamani topicit Rotorway Exec helikopterin historiaa (2566 lukijaa) ja Rotorway Exec experimental helikoptereista yleistä ja muuta (5156 lukijaa). Olin jo yhteyksissä Tomaan kirjoittaakseni vastaavan setin Safari-helikoptereista. Olin jo ideoinut ja ottanut yhteydet kevättalven SUI:on siunaamaan metalli/hitsauskurssiin.  Kurssille esitin ensin tietysti teoriaa ja sitten käytännössä kaasuhitsausta (happi/asetyleeni), puikko-, MIG ja TIG hitsauksia kaikilla neljällä laitteella  CroMo ja alumiinilla. Tule mieleen miksi aina minä joten touhukkoot ne jotka ossoo ja tiäthää kuinka ja mitää kuuluu kirjoittaa ja varsinkin munalukkojen kaa.

Toma

Lainaus käyttäjältä: pimattil - marraskuu 11, 2011, 17:47:58
Lainaus käyttäjältä: 4trade - marraskuu 11, 2011, 01:23:40ehdotan että jonkin tietyn ajan kuluttua jäsen ei enää saa poistaa/ muokata viestiään.  (mikäli se on teknillisesti mahdollista ja pienellä vaivalla toteutettavissa)

http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=566  :thumbsup:

Tuo ei ihan ole sama asia, tuo vain estää sen että viestiä samalta IP osoitteelta ei voi lisätä kuin tietyn ajanjakson jälkeen ja että sitä ei voi muokata ilman että siitä jää jälki tietyn ajanjakson jälkeen. Tuo on lähinnä tehty estämään keinotekoista spam viestivyöryä. Ja tuo on jo sisäänrakennettu toiminne SMF:ssa tätänykyään.
Voin tietnkin poistaa mahdollisuuden deletoida omia viestejään tosin minusta se mahdollisuus pitää olla, mutta...

On vain surullista että tämmöisiä rajoitteita ja restriktioita on lisättävä, eikö se vaan olis helpointa jos hieman ajattelee ennen kuin kirjoittaa... tai ainakin ennen kuin painaa sitä lähetä nappia.
Se on oikeasti ihan sama jos noita viestejä poistaa, netin välimuisteista niitä joka tapauksessa löytää. Ja kaikkihan tietää että ihmisen "googlettaminen" on nykyään jotain mitä harrastetaan niin yksityisellä kun mahdollisten tulevien työnantajienkin toimesta, ihan sama jos se on olevinaan kiellettyä tai ei.
Minä olen aina lisännyt työhakulomakkeisiin että "saa googlettaa" ja olen aina esiintynyt omalla nimellä joka paikassa. Varmaan löytyy jostain täyttä puppua mutta se on sitten minun kirjoittamaa puppua ja hyvässä tai pahassa niin kärsin seuraukset.

jos joku haluaa nähdä miten se toimii nin tässä: http://lmgtfy.com/?q=%22Tom+Arppe%22
Terveisin
Tom Arppe

4trade

#5
Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - marraskuu 11, 2011, 18:28:48
Mies rakentaa lentokonetta ilmeisesti "tosta vaan".  Kyllä näiltä sivuilta on aina neuvoja - ohjeita saanut.  Käyty hiilikuitu/alipainekeskustelu osoitti sen että vaikka Suomen Urheiluilmailuopisto on järjestänyt erittäin LAADUKKAITA ja monipuolisia (mm. FALKE-kurssi kaikkineen) koulutustilaisuuksia experimentalrakentajille ympäri maata on havaittavissa että niihin ei ole osallistuttu ja annetut neuvot eivät mene "tuubiin".  Vinkit esim. alipainepumpuista menivät metsään.  Käytäntöä ja kursseja tarvitaan. Kysyin montako kurssia nimim. 4trade on käynyt saamatta vastausta.  Sen sijaan samainen nimimerkki sai esityksellään aikaan sen että myydään palstan ilmoituksia ei enää saa kommentoida - jatkukoon siis kokemattomien, hyväuskoisten ostajien k.setus. Nyt samainen nimimerkki esittää uudistuksia ilmaisuvapauden suhteen.  Siinä hän on kyllä oikeassa että ketju rikkoontuu. Yhdessä ystäviensä kanssa joku muu kuin minä itse poisti mielipiteeni .  Olin kirjoittanut toistasataa artikkelia arvostellen mm. saamaani kelvotonta Ultra-B lento-opetusta Länsilentäjät ry Pori.  En pelkästään haukkunut, kerroin myös miksi.  Otin kantaa asiaan jos toiseenkin. Deletoin ne kaikki. Aioin myös poistaa Pyöriväsiipiset osiosta kirjoittamani topicit Rotorway Exec helikopterin historiaa (2566 lukijaa) ja Rotorway Exec experimental helikoptereista yleistä ja muuta (5156 lukijaa). Olin jo yhteyksissä Tomaan kirjoittaakseni vastaavan setin Safari-helikoptereista. Olin jo ideoinut ja ottanut yhteydet kevättalven SUI:on siunaamaan metalli/hitsauskurssiin.  Kurssille esitin ensin tietysti teoriaa ja sitten käytännössä kaasuhitsausta (happi/asetyleeni), puikko-, MIG ja TIG hitsauksia kaikilla neljällä laitteella  CroMo ja alumiinilla. Tule mieleen miksi aina minä joten touhukkoot ne jotka ossoo ja tiäthää kuinka ja mitää kuuluu kirjoittaa ja varsinkin munalukkojen kaa.

Veikko Kastila, tässä topicissa ei ole kyse lentokoneen rakentamisesta, ei kurssitoiminnasta eikä mistään muusta kuin tuosta edellämainitusta viestiketjujen rikkomisesta. Olet poistanut yli 80 viestiä, vesittäen useita keskusteluita ja ketjuja. Nytkin vastasit tähän viestiin tyypilliseen tapaasi, kiemurrellen kaikkea muuta kuin asiaa mistä on kyse.

Tuossa lentokoulutus topicissa kirjoitit kuinka MIEHET (käytit isoja kirjaimia) kirjoittavat omalla nimellään ja haukuit nimimerkkejä ym tyypillistä pauhaamistasi, mutta kun sinun pitäisi toimia samoin, kantaa vastuu puheistasi, alkaa tuo kiemurtelu tai sitten pitkä hiljaisuus. Tuossa ensimmäisessä linkissäni, äänestys topicissa kirjoitit kuinka foorumilaiset kyllä kirjoittelevat käämit hehkuen muttei löydy mielipiteitä, heh heh. Olet juuri itse kirjoitellut käämit hehkuen, mutta poistat kirjoituksesi kaikessa hiljaisuudessa jopa yli vuoden takaa. Missä on ne kaikki mielipiteesi tuolta ajalta?? Niitä kun oli paljon....

Sanoit että esitän uudistuksia ilmaisuvapauden suhteen. Vapaudessa on aina vastuu. Ei ole ilmaisuvapautta pauhata foorumilla ja sitten hiipiä poistamaan tuotoksiaan ottamatta enää vastuuta hetken kuluttua sanomisistaan...tuollaista kutsutaan jollain muulla nimellä.  Kerrot myös että kommentointimahdollisuus on poistunut myyntipalstalta, silkkaa soopaa. Myyntipalstalla on mahdollisuus estää tai poistaa kommentit mikäli myyjä niin haluaa. Suurin osa ei edes halua estää niitä kommentteja, tuo työkalu on ainoastaan mahdollisuus myyjälle hallita myyntikanavaansa mielensä mukaan.

Tällä foorumilla on 1425 jäsentä ja moninkertainen määrä käyttäjiä. Jäsenellä, mikä kirjoittaa toistasataa viestiä ja poistaa niistä 80 %, ei ole kaikki kunnossa. Tuo on jo merkittävä määrä viestejä mikä haittaa suurta joukkoa tulevia foorumin käyttäjiä tuon luettavuuden heikkenemisen takia. Jos kirjoitetaan mitä sattuu, eikä kyetä seisomaan kirjoitustensa takana on syytä silloin jättää kirjoittamatta kokonaan.

Kun tykkäät äijämeiningistä, niin kerroppa kuin MIES miksi et enää halunnut seisoa aiempien mielipiteidesi takana vaan poistit ne tyystin? Meilläpäin se löylynheittäjä lähtee lauteilta viimeisenä, ei ensimmäisenä.

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

kopterikuski

Nooóh, siinäpä löylyttelet sitten; otahan korvat kipiäks!

Haahuilija


Andrei Simonievits

Meni kopterista roottorit solmuun.

tursak

Tusta parista viimeisestö kommentista kun ottaa vittuilun pois niin onkin plankko plari.
T:STla

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod