Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Experimental => Aiheen aloitti: Martti Mattila - helmikuu 12, 2012, 22:32:06

Otsikko: Aloittaako rungosta vai siivistä vai peräti peräsimistä.
Kirjoitti: Martti Mattila - helmikuu 12, 2012, 22:32:06
Moi taas.
Jokunen vuosi(kymmen)sitten oli myynnissä KR2 projecteja,kaikissa oli runko jo jonkillaisessa
hahmossa, mutta siivet aloittamatta.Ostelemalla näitä keskenjääneitä haaveita sai kerätyksi
melkoisen laivaston boat state kunnossa olevia runkoja.Jos joku olisikin ensmäitteks tehny
siivet, olisi projectit yhdistämällä voinut kerätä melkein valmiita kokonaisuuksia.
Kysynkin näin, mikä saa tekemään ekaks rungon,voiko siinä vapaammin opetella esim.puutöitä.
Vähän on myynnissä, vaiheessa: siivet tehty,runko puuttuu.Tiedän kyllä kaksi niitäkin,molemmat
jääneet vaiheeseen: 4130 putkien osto.ostamattomuus.
Kommentoikaa rungosta aloittaneet.
Martti
Otsikko: Vs: Aloittaako rungosta vai siivistä vai peräti peräsimistä.
Kirjoitti: Mikko Nikunen - helmikuu 13, 2012, 12:53:16
Voi olla että suurin osa on seurannut rakennusohjeita. KR on sen tyyppinen konstruktio, että siivet ovat yksinkertaiset ja ne on helpoin rakentaa silloin kun runko olemassa ja siipisalot on kiinnitetty runkoon/keskisiipeen. Näin jälkikäteen, rakentaminen olisi kannattanut aloittaa siipisaloista siten että ne olisivat valmiit korvakkeineen ja v-kulmineen  ennen keskiosan liimaamista runkoon. Kun runko on venevaiheessa, siipien teko on helpointa koska runkoa pitää kääntää ylösalaisin sillä siivet on laminoitava niiden ollessa kiinni rungossa. KR:n  rakennusideologia on se, ettei rakentamisessa tarvita jigejä.

Onko sulle jäänyt ylimääräistä takasalkoa?, tuli munattua, tarteis tehdä uusi.
Otsikko: Vs: Aloittaako rungosta vai siivistä vai peräti peräsimistä.
Kirjoitti: Martti Mattila - helmikuu 13, 2012, 22:35:52
Moi
Minulla ei ole KR palikoita,otin sen vain konkreettiseksi esimerkiksi.
Mutta KRnet sivustolla voi tutustua todellisiin työ ihmeisiin.
Esimerkiksi Eduardo Barros Argentinasta ja Mark Langfordin
KR2 tekemisiin.Kaikki tehty itse moottoreista alkaen,Mark
sentään on lentänyt välillä mutta Eduardo sen kun rakentaa.
Ja vaikeamman kautta,pelko on sivusta katsojalla, saako työ
täyttymyksensä,vai viekö joku typerä onnettomuus suuren
työn hedelmät.Toivotaan parasta,mutta ihailla täytyy.
Innostus on paras komponentti,tulosta syntyy ja vielä
on eduksi jos ei tee sutta.
Martti
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod