EAA n. jäsenyys.

Aloittaja Martti Mattila, tammikuu 17, 2023, 22:15:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Olen ollut EAAn. jäsen vuodesta 1992 minulle tuli myös Experimenter lehti niin kauan kun sitä tehtiin. Nyt olen alkanut miettimään pitäisikö moinen jäsenyys lopettaa ilmailumenojen karsimis mielessä. Paperilehteä en viittsi edes ottaa pois muovipussistaan, luen lehden nopeasti netissä ja siihen se sitten jää.
Nyt tuli ilmoitus postista että Sport Aviation Magazinen lähettämä lähetys on nakitettu Tulliin, olisiko niin että lehden suojapaperia on tehty peittävämmäksi ja luultu jonkimmoiseksi tavaraksi. Onko muilla vastaavia kokemuksia. Vai saanko kolmekymmenvuotis jäsenyys lahjan, no tuo oli long shot. Myös kaksi erisuuruista laskua Ilmailuliiton jäsenmaksuksi odottaa Medikaalin hyväksymistä ennen kuin halvempi niistä maksetaan.

Pekka

Minulle tuli myös samanlainen ilmoitus. Tein netissä tullauksen (eilen) ja lehden arvoksi laitoin o,o1 €.
Tullin ohjeiden mukaan.  Maksu 0 €.

Katsotaan nyt sitten tuleeko lehti. On se 1988 vuodesta asti tullut, mutta jos joka kuukausi pitää tullata, niin taidan jättää. Saavat sitten palauttaa lähettäjälle, kuten ilmoittivat.

Pekka

Seppo Koivisto

Minulla on ollut vuosia digitaalisen lehden tilaus, jolloin ei tarvitse maksaa ylimääräisiä postimaksuja. Sikäli epäreilu, että amerikkalaiset saavat samalla hinnalla painetun lehden. Mutta ei ole Sport Aviation enää sama experimental-lehti kuin vuosia sitten.

Martti Mattila

Kiitos vihjeistä. Yritin Tullausta mutta Tullin sivut kaatuivat loppumetreillä, antaa p..kan olla. Medicalin uusimiseen kuntopyörän polkutestin kanssa menee 900 E. Jostain täytyy säästää, jätän jäsenyyden uusimatta.

Mikko Nikunen

Martti, älä anna periksi.

EAA lehtihän on jäsenlehti. Alla tullin ohjeet:

Yhdistyksen tai organisaation lähettämä maksuton jäsenlehti

Voit tullata lähetyksen itse Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussaLinkki toiselle sivustolleAvautuu uudessa välilehdessä. Valitse aloitussivulla, että haluat tullata "ostetun tavaran". Ilmoita palvelun "Lähetyksen tiedot" -sivulla lähetykselle arvo. Yleensä jäsenlehden arvo on hyvin pieni. Ilmoitettu arvo ei voi kuitenkaan olla nolla euroa. Pienin mahdollinen ilmoitettava arvo on 0,01 €. Jos et tiedä arvoa, kysy se lähettäjältä.

Ilmoita mahdolliset kuljetuskulut kohdassa "Lähetyksen kuljetuskulut".

Etsi ja valitse palvelun "Tavara tiedot" -sivulla tavarahausta "Lehdet ja sarjakuvalehdet" ja ilmoita tullattavan tavaran arvo. Lisää tavara tullauskoriin. Täytä muut tarvittavat tiedot. 

Jos lähetystäsi kuljettaa Posti ja maksoit tullauksesta veroa, muista maksaa myös Postin käsittelymaksuLinkki toiselle sivustolle, jotta Posti toimittaa lähetyksen. Tämä ei koske Åland Postin asiakkaita.

Matti Kuosmanen

Minä tullasin oman EAA Sport Aviationi hintaan 0.01€ ohjeen mukaan, mutta Posti halusi myös osingolle ja sille piti maksaa muistaaksen 3,90€  :vihaa:

Englannista on lehdet tulleet vielä ilman tullausta, mutta kuinkahan kauan ...
--matti
Matti Kuosmanen

Tapani Honkanen

Sinänsä tämä lehden tilausvuodet eivät ole kunniaa tuova tieto, varsinkin kun kyseessä on nyt lähetyskuluihin/-maksuihin liittyvä asia. Minulle lehti on tullut 10/73 alkaen vuoteen 2014 loppuun saakka. Ihmeellistä on, että yksikään lehden numero ei ollut hävinnyt. Pohdin lehden sisältöä jo kauan ennen paperilehden tilauksen lopettamiista. Tällä vuosituhannella anti on ollut melko vähäinen experiaatetta arvostavalle. Muutin tilauksen sähköiseen antiin, ajatuksena päästä arkistoon. Sekin on menettänyt arvoaan, vain muutaman kymmentä käyntiä kahdeksan vuoden aikana. Muutamia arvokkaita sivuja olen kopioinut paperilehdistä. Tämä keskustelu herätti, ei tarvitse sinänsä lopettaa. Jättää maksamatta, jäsenyys loppuu. Minä tiedän jotakin ja hallinnoin merkittävää tietovarastoa. Sport Aviation nykyasussaan kalpenee kisassa.
Ihmetyttää tuo postin rahastus. Postimaksu lienee suurempi eurooppaan kun tulisi Valtoihin. Onko Suomen Postilla oikeutta periä tuo maksu. Se tilaus Suomeen määrätyllä hinnalla on sitova. Ei siinä ole edes pienellä präntillä tuollaista varausta. Pistä Martti viestiä EAA johtoon. Jospa ne kieltäytyvät myymästä F35 koneita kun Suomen Posti haittaa amerikkalaista organisaariota bisneksenteossa.

Martti Mattila

Tuo F-35 kaupan perumisjuoni olisi kyllä suuri palvelus Isänmaalle, sillä rahalla saisi jo mittavan määrä vastaanottokalustoa naapurivisiitille. Huomattavasti enemmän voimaa kuin ne kaksi F-35 konetta jotka ehkä saadaan ilmaan kun kyläilijät saapuvat. Eräs ammattisotilas piti Z maata tyhmänä kun se pommitti kiitotiet kuopille, hänen mukaansa olisi kannattanut tuhota polttoainevarastot. Z maa oli oikeassa, kyllä kerosiinirekkoja saa hajautetuksi metsiin niin että koneet saadaan tankattua mutta kahden kilometrin kiitoratavaatimuksen koneelle ei kenties paanaa löydy. Tuo EAA n. tuoma lentokoneenrakennustieto alkaa olla olematonta, Ytubesta ja netistä oppii enemmän. Valitettavasti kielitaitoa tarvitaan, mikä on nykykoulutetuille itsestään selvyys.
 Toisin oli meikäläisellä kun seitsenkymmenluvulla ostin Aeroplane Monthly lehteä minkä useat artikkelit oli vielä kierrätetty kolkyt, nelkyt, ja viiskytluvulta ja toimittajan teksti yliopistoihmisen stilisoimaa. Lue siinä sitten TV.stä opitulla kielitaidolla. Nyt on se kielimuuri onneksi murusina. Kielitaito kuin muukin oppi on siinä mielessä turhauttavaa että kuoltuani menee kymmenentuhannen englanninkielen ja neljäntuhannen saksankielen sanan sanavarasto krematorion piipusta savuna taivaalle. Onneksi siellä savun seassa ei ole suomenkielen kielioppia, Algebraa tai parempaa käytöstä. On sitä hyviäkin puolia mistä iloita.   

Pekka

Tänään tuli Sport Aviation, kotiin kannettuna, ilman erillistä maksua postille.
(kuten tullin ohjeissa on, ei tullia ei eri postimaksua)
 

Martti Mattila

Niin tuli minullekin nimittäin Joulukuun numero, lisäksi välissä joku Aviore sarjakuvakirja. Herra 47ää. lainatakseni, saisi mennä enemmän Aviwhoren puolelle.
Kyllä vahva aikomus on ottaa ero koko EAAsta.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod