Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Yhdistystoiminta, kurssit ja tapahtumat => Tiedotuksia ja kommentteja => Aiheen aloitti: Toma - maaliskuu 27, 2017, 12:57:26
Tuolla aikavälillä lentäminen Helsinki TMA alueen (sekä upper että lower) alapuolella vaatii lentosuunnitelman ja Helsingin päälle ei ole ollenkaan asiaa.
Lisää infoa: https://lentopaikat.fi/helsingin-tilapainen-rajoitusalue-efr334-4-4-6-4-2017/ (https://lentopaikat.fi/helsingin-tilapainen-rajoitusalue-efr334-4-4-6-4-2017/)
Poliitikojen vierailut, kö?
Sanoppas se, voi hyvinkin olla, en ole seurannut, onko tuolloin tulossa jotain isoja kihoja kylään?
juuri kuuklamassa, mutta en löytänyt (vielä) mitään. Ei ole vielä aprillipäivä vai onko?
Käytännössä Malmilaisilla 1.5 pv 'lento-vapaata'. Ymmärsin niin että R334B-alueella (TMA LOWER / TMA UPPER alaisessa ilmatilassa) on lentosuunnitelmapakko, koskee siis seuraavien kenttien liikenne: EFMN, EFHV, EFNS, EFNU, EFTO.
Kyllä tuo taitaa olla ihan oikea eikä aprillipila :)
Juu näin on, jos meinaa tuolloin lähtee lentämään EFMN, EFHV, EFNS, EFNU, EFTO kentiltä niin suunnitelman joutuu tekemään ja malmilaiset pysyy maassa jos ei lähde evakkoon muualle tai muutu muulla tavoin viranomaisliikenteeksi. Jos vaikka kävis lennättämässä Saulia...
R334B-alueen raja merellä on muuten minusta piirretty väärin. Tekstissä kerrotaan että "Rajoitus ei koske kansainvälisen merialueen yläpuolista ilmatilaa".
Sitä huolimatta R334B-alueen raja on vedetty FIR-rajan mukaisesti (vrt. R101 kansallisella merialueella, D101 kansainvälisellä merialueella).
Maailman 1.mies tulee käymään.
http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005138604.html
noniih, sittenhän ei passaa lennellä miten sattu..
Samalla lisää rajoitusalueita tulossa:
Ilmavoimien harjoitusalue Kanki 2017, 24.4.-28.4.2017. (https://lentopaikat.fi/ilmavoimien-harjoitusalue-kanki-2017/)