Tuoreimmat viestit

#91
Off-Topic – Huumoria löysäpipoisille / Vs: Hanki 24
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - helmikuu 25, 2024, 20:38:39
Ihkaelävä Fiat startti kuvassa, Limbach käytti tuota solenoidilla ja ilman. Missä tuon sähkökytkin on, napataanko peräti eri napista päällevedon jälkeen.

Sitten panin kuvakaappauksen Autovaraosa 24.fi sivulta. Tuo on ihan hyvä Citikan startin hinta, ne on kalliimpia kuin BMW motskari startit. Eli jos haluaa volkkarin mekaanisen bensapumpun mahtuvan on solenoidi käännettävä toiselle kyljelle. Tein sen vaihtamalla BMW startin Alu osan mutta voi sen katkaista ja hitsata uudestaan kiinni. Keskitystä varten voi tehdä tuurnan joka ohjautuu kenttämagneetteihin.
Varoitus:Screenshot 2024-02-25 at 20-17-01 Starttimoottori — CITROËN Dyane Hatchback 4 (A79_1 (AYA2)) 23 hv _ 17 kW A79_1 (AYA2) 1968 Bensiini ❱❱❱ osta halvat.pngFiat startti.jpg Citikkaan voi suomi myyjä toimittaa jonkun Paris Rhönen samalla OEM numerolla. Noita kiinakopioita myydään monella eri nimellä, onkohan valmistuspaikka sama vai tehdäänkö useammassa eri tehtaassa samaa mallia. Silloin saattaa laadussakin olla eroja. Kiinalaisia työstökoneita tehdään samoilla piirustuksilla monessa eri tehtaassa ja laatu/hinta vaihtelee.
#92
Off-Topic – Huumoria löysäpipoisille / Vs: Hanki 24
Viimeisin viesti käyttäjältä Rupeli - helmikuu 25, 2024, 19:16:34
Tuomonen käytössä merkki ja paino ei tiedossa.
#93
Off-Topic – Huumoria löysäpipoisille / Vs: Hanki 24
Viimeisin viesti käyttäjältä vetu - helmikuu 25, 2024, 18:52:33
Heippa! subaru leonessa käytetty ND startti pyörii oikeinpäin. se on voimakas, koska siinä on vaide. se ei ole kovin painavakaan. Tästä keskusteltu Mattilan kanssa.
#94
Off-Topic – Huumoria löysäpipoisille / Vs: Hanki 24
Viimeisin viesti käyttäjältä Gearman - helmikuu 25, 2024, 15:47:08
No kyllä tuo Kiinan Valeo alkaisi sitten kuitenkin vaikuttaa järkevimmältä ja kevyimmältä vaihtoehdolta. Olisiko Martilla laittaa jotain osanumeroa tuosta?
#95
Off-Topic – Huumoria löysäpipoisille / Vs: Hanki 24
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - helmikuu 25, 2024, 14:21:13
Se oli viiskytluvun Fiat 500 startti mistä tein ensimmäiset VW startit OH-212X lercheen, Alumiisen nokkaosan otin kuitenkin Fiat 850 mallista koska siinä taas kerran ratas anteeksi hammaspyörä aukko oli hyvässä suhteessa toimivipu aukkoon. Mahtui konepeiton alle ilman kyhmyjä. Luulin silloin että ne oli vähissä eli short suply mutta saksan Ebay myy Fiat 500 tai Fiat 126 P startteja ja niihin osia. Tarjonta ympäri Eurooppaa. Tämän kuvan nappasin italialaisen myyjän sivulta. Ovat kalliimpia kuin Valeon kiinakopiot ja painaa 2,8 kg. eli enemmän kuin Valeo solenoidilla. Näiden autostarttien saatavuus on hyvä. Niin Valeon kuin Fiatien. Yksi herra asensi perämoottoristartin ja kertoi saaneensa moottorin käynnistymäänkin sillä, yhden kerran.
#96
Off-Topic – Huumoria löysäpipoisille / Vs: Hanki 24
Viimeisin viesti käyttäjältä santtu - helmikuu 25, 2024, 13:26:04
Startin moottoriosan pyörimissuunnan muuttaminen ei ole konsti eikä mikään mutta bendixin kanssa voi tulla harmaita hiuksia (kellä sellaisia vielä on).

Yksi vaihtoehto voisi löytyä perämoottori tai pienkone puolelta jossa tuntuu olevan valinnanvaraa. Heittobendix versiot ovat siinä kolmen ja neljän kilon vaiheilla ja hammasluvut 8-16 hammasta jos vain hammasprofiilit osuu kohdalleen. Siinäkin on pieni mahdollisuus kikkailuun etäisyydellä koska kyse ei ole jatkuvasta kosketuksesta.
#97
Off-Topic – Huumoria löysäpipoisille / Vs: Hanki 24
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - helmikuu 25, 2024, 13:16:22
Tuo painaa solenoideineen 2,6 kg. samoihin painoihin menee vanhan viisikymmentäluvun Fiat 500 auton startti missä tämä mainitsemasi pakkobendix. Sellainen on minulla käytössä OH-213X koneessa. Nyt vasta nettiaikana olen oppinut että tuo ilmajäähdytteinen Fiat moottori on käytössä Puolassa tehdyssä kansanautossa ja tuota Magneti Marelli Seilzug starttia tehdään ja osia saa vaivattomasti saksan Ebaysta vieläkin. Fiat 600 auton startin sisukalut käy sen korjaukseen Fiat 850 autossa eri pyörimissuunta.
Seitsemänkymmentäluvulla tein ensimmäisen startin volkkari lentomoottoriin. Se pakkobendix on kyllä hyvä, ensin otetaan hammaskosketus ja sitten vasta aloitetaan pyörittämään. Äärimmäinen keveydessä olisi jos tähän Valeo kestomagneetti/planeettavaihde starttiin tekisi solenoidin tilalle kytkimen mikä vedetään vaijerilla tai vivulla johtavaan tilaan. Ei ole käytännössä vaikea homma kunhan ryhtyy siihen. Mutta nyt olen tyytynyt solenoidiin, solenoidin arvelen painavan 800g. Olen omasta mielestäni kova jätkä täällä sterttimoottoripuolella, syy en tykkää tuosta "hands off" starttitavasta koska touhuan yksin, en kolhoosissa. Kuvassa pakkobendix startti Trabant moottorissa.
#98
Off-Topic – Huumoria löysäpipoisille / Vs: Hanki 24
Viimeisin viesti käyttäjältä Gearman - helmikuu 25, 2024, 11:30:59
Itsekin etsiskelen tuollaista acw-starttia, jonka voisin viritellä vw-startiksi. Tuntuu kuitenkin tuollaiset startit tarpeettoman painavilta, joissa on rattaan liike tehty solenoidin voimalla. Kun löytyisi sellainen startti, jossa olis heittobendix, niin säästäisi painossa merkittävästi.
#99
Off-Topic – Huumoria löysäpipoisille / Vs: Hanki 24
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - helmikuu 24, 2024, 05:12:14
Epätyypilliseen suuntaan pyörittää myös BMW neliventtiili boxerien startti eli se moottoripyörämoottori mistä on tehty tehdasmaisesti ilmailumoottoreita. Nelisylinterisissä taas on aivan erityyppiset käynnistinmoottorit. Tässä on jännää että tehoksi kerrotaan 1,1 kw. kun samannäköisellä söhkömoottorilla oleva Citroen
startin tehoksi kerrotaan 0,7 kw. Mulla on molempia käytössä, tommoinen on asennettu siihen riippuvasylinteriseen NSU moottoriin. Tuosta voi poistaa turhaa alumiinia nokkaosasta. Hinta seitsemänkymppiä Maskuun tuotuna.
#100
Off-Topic – Huumoria löysäpipoisille / Vs: Hanki 24
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - helmikuu 24, 2024, 00:21:29
Nyt löytyi saksan Ebaysta mielenkiintoinen tapaus jolle annoin nimeksi Kamasutra startti. Sillä kun voi pyörittää ikään kuin ulkopuolelta vähän niin kuin reiden alta,
jos moottoripukin putket ovat tiellä. Mutta tämä ei ole heikko kevyt tai halpa, hinta melkein kaksisataa. Citroen/Peugeot tyypiksi sanottiin AS-PLS 6038
Pyörimissuunta ACW anti clock wise.
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod