Tuoreimmat viestit

#1
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä Aki Suokas - tänään kello 09:14:09
Lainaus käyttäjältä: teacdance - maaliskuu 26, 2024, 13:15:40Pitääkö ulkopuollella olla kahva myöskin vai riittääkö jos jollain avaimella saapi auki?

Mieti onnettomuustilannetta. Pelastaja paikalla, kone saattaa syttyä.  Miten hän pääsee lukitun kuomun avaamaan, ja vetämään sinut pois.

Avain kun on pilootin taskussa!
#2
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - eilen kello 16:08:20
Nämät lehtisen ja xnl ideat pitää kahlata illalla läpi
#3
Myydään / Lycoming sylintereitä
Viimeisin viesti käyttäjältä teemu - eilen kello 15:52:18
Lycoming sylinterisarja.
LW 12416, peruskorjauksen jälkeen lentänyt 130 h

0400 891965
#4
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä Niko Lamberg - eilen kello 14:54:53
Näköjään parikin henkilöä on jakanut Vansin RV-7:n piirrustuksia nettiin PDF-tiedostoina. Tämä ei liene ihan sallittua, joten en viitsi jakaa suoria linkkejä, mutta löytyy ihan googlettamalla "vans aircraft DWG 48".

Piirroksissa DWG 48 ja DWG 49 on tip-up-kuomun lukitusmekanismin piirrokset, jos niistä on apua ideoinnissa.

Niko
#5
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä P.Lehtinen - eilen kello 08:52:31
DV20 Katanassa on molemmin puolin salvat joista menee runkoon eteen ja taakse tangot jotka lukitsee kabiinin. Salvat on yhdistetty vaijerilla kabiinin raamissa jolloin ne saa auki yhdestä pisteestä. Kuvaa ei just nyt ole mutta periaate.
#6
Moottorit / Vs: Vanhan odotusta
Viimeisin viesti käyttäjältä tjh - eilen kello 07:00:05
Martti. Martti.
Mihin mittaan se piiverin siipimuutos sulla ehtikään?
Onko värkit vielä tallella?
Saisko siitä sen piiverin riihen orsille tuleville polville ihmeteltäväksi
Ilmoita tilanne, katsotaan onko järkeä vaikka yrittää.
#7
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - maaliskuu 26, 2024, 21:39:52
Tuossa ilmeisesti vain yksi salpa mikä lukitsee kuomun gazailessa on suunnittelia suunnitellut siihen 4kpl salpoja sisäpuolelle vähän hidastaa hommaa
#8
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä Rupeli - maaliskuu 26, 2024, 20:30:25
Tuolta löytyy Eurostarin kuomun lukitusmalli, kirjan loppuosalla.

 https://www.ssik.fi/wp-content/uploads/2013/12/Lentoksikirja-EuroStar.pdf
#9
Ultrakevyet / Vs: Kellukkeet
Viimeisin viesti käyttäjältä Dick Gylfe - maaliskuu 26, 2024, 17:35:45
Valitettavasti koronapandemia pysäytti myös Full Lotuksen valmistuksen erittäin pitkäksi aikaa, ja työntekijät hakeutuivat muihin töihin/ammatteihin, eikä tuotantoa sen vuoksi ole saatu järkevästi käyntiin pandemian jälkeen. Toivon mukaan tuotanto kuitenkin vielä alkaa uudestaan jossain vaiheessa.

Varaosia on kuitenkin suhteellisen hyvin saatavissa, ja meiltäkin löytyy suoraan varastosta FL 1220 ja FL 1260 kellukkeiden sisäpusseja!

Oy DG-Products Ab
Dick Gylfe
kevytilmailu.com
#10
Ultrakevyet / Vs: Kabiinin tekoa
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - maaliskuu 26, 2024, 13:15:40
Miten porukka on toteuttanut tuon ulkopuoleta avauksen kuomullisessa koneessa jos on sisäpuolella useampi lukko ja kuomu avautuu eteenpäin

§ 807 Poistumistiet
Pakollinen vaatimus
Kuomun tai oven avausmekanismia pitää pystyä käyttämään myös ohjaamon
ulkopuolelta.

Poistumistiet

Löytyykö asennus kuvia mistä voisi haalia ideoita?? Pitääkö ulkopuollella olla kahva myöskin vai riittääkö jos jollain avaimella saapi auki?
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod