Lennon opiskelu ?

Aloittaja Timo, helmikuu 05, 2003, 14:30:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Timo

Hei.

Muutaman vuoden olen miettinyt lähtisikö ilmailuun mukaan ja opettelisiko lentämään vaikka utrakevyellä koneella.

Kun ei ennestään ole yhtään kokemusta niin yhtenä kysymyksenä on: Onko lentäminen ( tai sen opiskelu) vaikeaa?

Matti Rissanen

Älä mieti enää vaan ilmoittaudu kurssille!
Oppiminenkin on vähän yksilöllistä, mutta itselleni ei tuottanut mitään vaikeuksia suorittaa yksityislentäjän lupakirja. Jos aihe todella kiinnostaa ja siihen paneutuu, asiat sujuvat lopulta melko vaivattomasti. Lentämisen opettelussa alku voi olla aika "jännittävää" ja jopa turhauttavaa, onhan kyseessä ihan eri elementti. Omasta mielestä kuitenkin lentokoulu oli valtavan mielenkiintoista, varsinkin alussa. Huomatessani osaavani ja oppivani, matkalennoilla mieleni valtasi hieno tunne: näinhän se pitääkin olla. Tämän takia sitä tehdään! Yksinlennot vain vahvistivat sitä. Mitä ensimmäiseen yksinlentooni tulee (kun kaikki siitä höyrysivät), oli se ennemminkin luonnollinen jatko koulutuksessa. Pieni jännitys on aina paikallaan ennen lentoa, ja ennen ensimmäistä yksinlentoani en juuri jännittänyt enempää. Suuri kiitos myös opettajalleni.
Jos haluat lentämiseen ensin vähän tuntumaa ennen kurssille menoa, yritä järjestää vaikka tutustumislento jonkin lähellä olevan kerhon lennonopettajan kanssa. Hän lennättää jonkin pienen lenkin ja kertoo hieman lentokoneesta sekä miten lentokonetta lennetään, miten ilmassa käyttäydytään, miten liikutaan, jne.. En tiedä mitä maksaa mutta kannattaa kysyä.

Terveisin
Matti Rissanen
Joensuu



Timo

Kiitos Matti tiedoista.

Olen saanut kerättyä tietoa "sieltä ja täältä" ja yhä vahvemmaksi tulee ajatus lähteä kurssille ja opetella lentämään. Turun ja lähialueiden tämän vuoden ultrakurssit ovat  jo alkaneet mutta seuraavaa alkavaa odotellaan.

Mainitsemasi tutustumislento olisi kyllä paikallaan. Jos joku tuntee/tietää Turusta jonkun lennonopettajan joka olisi halukas järjestämään em. tutustumislennon niin ottaisin yhteystiedot kiitollisuudella vastaan.


t: Timo

Matti Rissanen

Ota vain heti yhteyttä kerhoon, voi näet olla niin että pääset vielä kurssille. Samoin saat sieltä selvää tutustumislennosta.
Tartu nyt  tilaisuuteen sillä seuraavaa voit joutua odottamaan pitkään.

Matti

Mats Rauhala

Olen itse jo kauan kiinnostunut lentosimulaattoreista, ja niillä lennänkin päivät pitkät. Eräs henkilö ircistä kertoi minulle että pursikurssi alkaa. No sanoin leikilläni siitä mummille, ja hän lupasi maksaa viulut.
Tähän mennessä en ole vielä kertaakaan katunut päätöstäni ja nyt on jo 14 lentoa takana ja 4h ja 11min ilmassa. (251min).

Ja sitten asiaan. Nyt olen vielä tyytyväisempi päätöksestä kun kävin malmin avoimilla. Siellä kerrottiin, että MILK:issä koulutetaan pursikirjan omistajia joilla 30h täynnä 810e hintaan. Arvannette mikä on seuraava lupakirjani  

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod