Kiinasta moottoreita?

Aloittaja Juha Pysäys, maaliskuu 31, 2006, 12:17:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha Pysäys

Onko havaintoa, olisiko kiinalaisilla ultraan passelia moottoria.Sieltä tulee nykyään vaikka millaista moottorivehettä tänne, niin kai sieltä joku Rotaksin kopiokin löytynee...Jossain aikaisemmassa threadissa mainittiin Kiinan armeijalla olevan käytössä Eurostarin kopiota, mikähän motti siinä on, onko tullut vastaan netissä kellekään.Kyselen siis mielenkiinnosta asiaa kohtaan, en siksi, että olisin jotain idän ihmettä joskus koneen nokalle laittamassa...

Ansis

Kinkit on kovia kopioimaan jopa työtökoneen kiinnikkeitten jäljet esikuvista.
Kannattaa kuitenkin muistaa se, että ainoa hyvä idästä tuleva on aurinko.

OT: Aikoinaan venäjällä tehtiin hyviä radioita. Kinkit kopioi ne ja niitä myytiin myös venäjälle. Venäläiset omiin vasemman jalan kenkäpareihin tottuneena piti kinkkiradioita parempina ja kopioi omaan tuotantoonsa kinkkilaitteen tagit.

Sitten näitä radioita alkoi valua tuliaisina myos Suohon, ostettaessa avattiin kuoret ja valikoitiin vain venäläiset palveluskäyttöön.

Eli kinkkien kopiot soveltuu ainoastaan kamikaze lentäjille.
My mind is willing, but purse is weak.

Jukka Mäkelä

Pistänpä s-postia kiinaan ja kyselen asiaa - minulla kontakti siellä suunnalla.

t. Jukka Mäkelä

Antsu

Katselin ja ajoin tuossa kiinalaisen 250 kuutioisen motskarin. Oli muuten todella siistiä työtä ja toimi hienosti. On noin 3-5 kertaa halvempi kuin japsipyörät. Joten kyllä kinukkikin tänä päivänä osaa. Toinen on elektroniikka. Kaikki tuotteet merkistä riippumatta tulee tänä päivänä kiinasta, TV:t, stereot, DVD:t jne. Ja hinta/laatu on kyllä kohdallaan. Varmaan sieltä löytyisi hyviä ultramoottoreitakin, eikä maksa paljon. Ainut huono puoli, että tehtaat eivät myy pikkueriä, vaan pitää todella ostaa tukussa.

Ansis

Varmaan joka jamppa ostaa 912 kopion 80% rotaxia halvemmalla hinnalla >:D
Metsän päälle en kyllä uskaltaisi lähteä pataa avaamatta.
My mind is willing, but purse is weak.

Kari Aspiola

..............On noin 3-5 kertaa halvempi kuin japsipyörät...............?

Kysymys kaimalle. Mitä tarkoittaa 3-5 kertaa halvempi?

  Kun jos jokin on yhden kerran halvempi kuin vertailun kohde, niin sehän on silloin ilmainen. Jos joku on kolme kertaa halvempi niin silloinhan ostotilanteessa saa tuotteen lisäksi tuplasti vielä rahaa mukaan.

vitsi....... vitsi........

Antsu

 :wacko:

No joo. Jos kinuski motskari maksaa 2000 euroa ja japsi 10000, niin japsi on siis 5 kertaa kalliimpi.
Noin suurin piirtein. Ei kai se kinuski tietenkään kestä niin kauan, mutta saahan samalla rahalla viisi pyörää, jotka kyllä kestää pidempään kuin yksi japsi. Tietysti lentomoottoreissa se ei varsinaisesti tuo lohtua :)
Ainakin jos se motti hajoaa ilmassa. Mutta vakavasti ottaen eikös joistakin moottoripyöristä löytyisi hyvä ultra moottori?
BMW, Moto Guzzi yms?

Markku Hiedanpää

Lainaus käyttäjältä: Antsu - huhtikuu 05, 2006, 13:24:52
No joo. Jos kinuski motskari maksaa 2000 euroa ja japsi 10000, niin japsi on siis 5 kertaa kalliimpi.

Ja Kiinalainen maksaa viidesosan Japanilaisesta, vai mitä ;-)

Jari Kaija

#8
Lainaus käyttäjältä: Antsu - huhtikuu 05, 2006, 13:24:52
Mutta vakavasti ottaen eikös joistakin moottoripyöristä löytyisi hyvä ultra moottori BMW, Moto Guzzi yms?

Ainakin Zenairin CH601 & CH701:een on tungettu vaikka ja mitä. On dieseliä, autonmottia, Harlikan konetta, BMW auto&mp, potkuriturbiinia...

Turbiinilinkki
http://www.zenithair.com/misc/turbine-power.html

Mersun Smartista! turbodieseli  ;D
http://www.zenithair.com/stolch701/pic05/diesel-fk9-smart-engine.jpg

Motteja, joita tungettu härveleihin:
http://www.ch601.org/engines.htm

Ari Simonen

Eipä taida löytyä mistään moottoripyörästä parempaa moottoria ultran nokalle kuin nelitahtirotax.
Halvemman voi saada mutta tuskin parempaa.

Aki Suokas

#10
Tämä moottori kiinnosti männävuonna ja selvittelin ylläkirjoitettuja asioita.
On meinaan kovasti BMW moottorin näköinen.

Ilmeni että moottori vastaa vanhaa BMW rullalaakeri tyyppiä ja tuo moottori ilman vaihteistoa painaa 80 kg. Tilavuus 746 cm3
32h.p./4700-5300r/min eli voisi periaatteessa vastata pientä VW konversiota. Mutta ei siitä oikein lentolaitteeseen olisi.

Hinta oli kyllä ihan kohdallaan.
Moottori ilman vaihteistoa  USD 1280 rahteineen Helsingin satamaan. Ja saa yksin kappalein.
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.air-r-c.info, www.windcraft.fiwww.eurofox.fi

Ari Simonen

Noilla tehoilla ja vaikka painais puolta vähemmän...kiitos ei :wacko:

Lauri Lounasheimo

Lainaus käyttäjältä: Markku Hiedanpää - huhtikuu 05, 2006, 13:38:48

Lainaus käyttäjältä: Antsu - huhtikuu 05, 2006, 13:24:52
No joo. Jos kinuski motskari maksaa 2000 euroa ja japsi 10000, niin japsi on siis 5 kertaa kalliimpi.

Ja Kiinalainen maksaa viidesosan Japanilaisesta, vai mitä ;-)

Ja japsi pyörä on 8000 euroa eli neljä kertaa kalliimpi :)

Koska tuo "halvempi/kalliimpi" -terminologia ei oikein tahdo mennä kenenkään ymmärrykseen, olisi parasta unohtaa se kokonaan ja puhua siitä monennenko osan tai kuinka moni kertaisesti joku maksaa toiseen verrattuna, kuten Miuku tuossa jo tekikin.
Tässä esimerkissä:
... maksaa viidennen osan ...
... maksaa viisi kertaa ...
/Lare


Mäksä

Lainaus käyttäjältä: Ari Simonen - huhtikuu 05, 2006, 14:39:51
Eipä taida löytyä mistään moottoripyörästä parempaa moottoria ultran nokalle kuin nelitahtirotax.
Halvemman voi saada mutta tuskin parempaa.


Älähän nyt oheisen linkin boxeri BMW voisi olla ihan hyväkin mylly.

http://www.takeoff-ul.de/

hieman spexejä:
BOXER-flat engine R 1,1 S 72 kW at 7200 1/min, including motronic-characteristic controlled ignition, lambda probe (also suitable for leaded fuel), starter, three-phase current alternator, twin ignition, oil cooler 
painoa 61kg

spur gear unit 3,0:1 drive upturned
painoa 7 kg


-Toni Mäkelä

Jari Kaija

Lainaus käyttäjältä: Mäksä - huhtikuu 06, 2006, 20:06:08

Älähän nyt oheisen linkin boxeri BMW voisi olla ihan hyväkin mylly.

http://www.takeoff-ul.de/

Jepjep! Tässä se jo myös käytössä CH701:ssä:

http://www.zenithair.com/stolch701/pic01/bmwfin2.jpg

Alkaa moottorityypit käymään vähiin, mitä Zenairiin ei olisi tungettu  :D




Ari Simonen

Paljonko tuo bemari sitten maksaa?

Jari Kaija

Lainaus käyttäjältä: Ari Simonen - huhtikuu 07, 2006, 11:52:50
Paljonko tuo bemari sitten maksaa?


Eli BMV R1100. Näyttäisi olevan motti noin 6500 euroa ja vaihteisto päälle noin 1500 euroa (+VAT 17.x%)...

http://www.microlightsport.co.uk/Catalogue/bmwengine.htm

Tässä myös Harley Davidson hinnat modifikaatioineen http://www.skyray.us/price.htm

Tässä videoita Harlikkakoneesta. Mahtava pörisijä  :P http://www.skyray.us/video.htm

Tässä vielä lisää moottorimodifikaatiolinkkejä. http://www.wanttaja.com/avlinks/engines.htm

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod