Sikaflexiä niittauksen väliin...

Aloittaja Jari Kaija, maaliskuu 06, 2006, 12:53:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jari Kaija

Jeps. Nyt olisi sitten aika estää lentävän suihkun rakentaminen. Mitäs olette pistäneet esim tulipeltien ja
korirakenteen > väliin /vaiko/ sauman päälle < kun rakenne on kasattu niittaamalla? Myös ohjaamon etupellit
härvelissäni ikävästi tungetaan "väärin päin", jolloin 'pidee'-kin mahtaa toimia tuossa hyvin ;-)

Kovin paksua klönttiä tuonne väliin ei tietenkään voi pistää, mutta... hyviä ehdotuksia saa
kertoa.


Kari Aspiola

Esimerkisi EV97 (Euro Star) käyttää rungon saumoissa yksikomponentti polyuretaanikittiä. Vaikuttaa aika hyvöltä tavaralta ja on myös helposti purettavissa kunhan antaa muutaman kymmenen astetta lämpöä saumaan.

Tiivistyksen lisäksi yksi oleellinen ominaisuus saumakitiltä vaaditaan, kitti ei saa edistää korroosiota saumoissa. Eikä se saa olla kovin hanakka imuroimaan kosteuttakaan itseensä.

Kannattaa varmaankin kysyä vaikkapa paikalliselta 3M asiantuntijalta.

Ai niin mitäs se rakennussarjan valmistaja suosittelee käytettäväksi?

Markku Hiedanpää

EV97 niittisaumojen saumakitin aiheuttamista hapettumista on tullut tekninen vikailmoitus.

Kannattaisi kysyä saumakitistä rakennussarjan valmistajalta tai 3M asiantuntijalta, niinkuin Kari ehdottaa.

Kari Aspiola

Tuosta en ole kuullutkaan!  Laitatko Miuku  linkin vikailmoitukseen, en sitä itse heti löytänyt? 

Markku Hiedanpää

Lainaus käyttäjältä: Kari Aspiola - maaliskuu 07, 2006, 13:03:34
Tuosta en ole kuullutkaan!  Laitatko Miuku  linkin vikailmoitukseen, en sitä itse heti löytänyt? 

Ilmoittaja soitti asiasta ja odottelen vielä paperia.

Jari Kaija

#5
Lainaus käyttäjältä: Kari Aspiola - maaliskuu 07, 2006, 09:50:12

Kannattaa varmaankin kysyä vaikkapa paikalliselta 3M asiantuntijalta.
Ai niin mitäs se rakennussarjan valmistaja suosittelee käytettäväksi?


Siispä 3M:ään yhteyttä. Piirustuksien myyjä ei ole moista asiaa ilmineerannut
mitenkään. Ei piirustuksissa, eikä sivustoillaan, eikä rakennekuvissakaan moista
tököttiä missään ole näkynyt.

Tuo oma härvelini ei ole muuten rakennussarjaa nähnytkään, vaikkakin Ch701:stä sellaisenakin
toki myydään. Tuo on pelkkien piirustuksien mukaan kasattu lentävä rämisevä rumpupatteristo
(juuri sellainen, kuin haluan  ;D).



Jari Kaija

Lainaus käyttäjältä: Markku Hiedanpää - maaliskuu 07, 2006, 15:36:02

Ilmoittaja soitti asiasta ja odottelen vielä paperia.


Oletko Miuku saanut jo tarkempaa tietoa tuosta probleemasta?

Jari Kaija

#7
Vaikkakin moni rakentaja pitää niitä valokuviaan persuksiensa alla, kuin hautoakseen kultaa,
niin olisipa mukava saada tänne muutamia digikuvia, jotta miten eri koneissa on todellakin
tuo tiivistys hoidettu.

Sen verta olen nyt tässä testejä tehnyt ja sotkuista kysellyt valmistajilta, että pistän kohta
valintani lukkoon ja käytän samaa elastista liimamassaa, mitä porepaljussanikin. Sitä voi
hyvin verrata kumiin. Ei näytä sulavan alle +100 asteessa, ei pala, ei kangistu halkeilevaksi levyksi
>-26 (ei päässyt kylmempään viritetyssä pakkasessa :mellow:). Bensa ja öljy eivät sulattaneet
sitä litkuksi. Väri mukavasti vaaleanharmaa, kuten tulee olemaan väri pääsääntöisesti muutenkin
konehuoneessa.

Tuohonhan on olemassa kaksipuoleista teippiä, jossa välissä "solumuovia", mutta minua
se ei saa pätkääkään vakuuttuneeksi toimivuudestaan, vaikka sitä käytetäänkin.
Ne pätkät, mitä tässä sain hypisteltäväksi..... jätetään sanomatta.

....aijuuh, sen verta, että valvojani ei pistä tässä asiassa kapuloita rattaisiin, vaan haluaa
parhaimman mahdollisen lopputuloksen, vaikka se ei olisikaan peruja 60 luvulta  ;)

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod