Lisää automatisoitua laskelmointia lentosuunnistukseen...

Aloittaja Astir, helmikuu 13, 2006, 09:32:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Astir

Tuli tuosta Janin lentolaskelmaohjelmasta mieleen että itseltäkin löytyy excelpohjalle tehtynä ja "hyllyyn" pölyttymään jäänyt versio.

Erikoisuutena voisin mainita että se noudattaa virallista OFP-lomaketta melko tarkasti ja printatessa tulostaa samankaltaisen sivun, sisältäen painolaskelman ja polttoainelaskelman. Lisäksi se ilmoittaa lomakkeen reunaan onko massakeskiöt sallituissa rajoissa. Sisältää myös pienet ohjeet.

Sisältää VFR-lomakkeen ja IFR-lomakkeen.

Voi ladata täältä -> download
http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=25085

Terv.
-Kimmo Jeromaa

ps. ilmoitelkaa jos löydätte bugin poikasia tai jos ohjeet ei kerro tarvittavaa.


Tuomas Kuosmanen

Espoon Moottorilentäjien eli ESMO ry:n sivuilta löytyy myös erinomaiset excel-filet tuohon tarkoitukseen:

http://www.esmofly.net/ - kohta "Kuormaus - OFP" valikosta.

//T

Mikko Holck

Mulla tuo Kimmon laittaman linkin kautta saatava tiedosto huutaa salasanaa..Onko käyttäjässä vikaa?

Astir

Lainaus käyttäjältä: Mikko Holck - helmikuu 13, 2006, 21:12:32
Mulla tuo Kimmon laittaman linkin kautta saatava tiedosto huutaa salasanaa..Onko käyttäjässä vikaa?

Missä vaiheessa se sitä kyselee? Meinaan että solut joita ei kuulu muuttaa on suojattu ja siksi kyselee salasana ainakin niitä muutettaessa. Kokeilin ladata sen uudestaan ja kaverini myös ja toimi ainakin pikaisesti kokeiltuna.

-Kimmo

Mikko Holck

Lainaus käyttäjältä: Astir - helmikuu 13, 2006, 21:49:28
Lainaus käyttäjältä: Mikko Holck - helmikuu 13, 2006, 21:12:32
Mulla tuo Kimmon laittaman linkin kautta saatava tiedosto huutaa salasanaa..Onko käyttäjässä vikaa?

Missä vaiheessa se sitä kyselee? Meinaan että solut joita ei kuulu muuttaa on suojattu ja siksi kyselee salasana ainakin niitä muutettaessa. Kokeilin ladata sen uudestaan ja kaverini myös ja toimi ainakin pikaisesti kokeiltuna.

-Kimmo

Siinä vaiheessa, kun yritän avata sitä worksiin..Teksti kuuluu näin: "Tämä tiedosto on on suojattu salasanalla tai salattu. Avaa tiedosto siinä sovelluksessa, jossa se on tallennettu, poista salasana tai salaus ja tallenna uudelleen. Yritä tämän jälkeen avata se uudelleen worksissa." Hetkone, pitäiskö mulla olla joku muu taulukkolaskentaohjelma kuin worksin oma?

Astir

Lainaus käyttäjältä: Mikko Holck - helmikuu 13, 2006, 21:58:50
Lainaus käyttäjältä: Astir - helmikuu 13, 2006, 21:49:28
Lainaus käyttäjältä: Mikko Holck - helmikuu 13, 2006, 21:12:32
Mulla tuo Kimmon laittaman linkin kautta saatava tiedosto huutaa salasanaa..Onko käyttäjässä vikaa?

Missä vaiheessa se sitä kyselee? Meinaan että solut joita ei kuulu muuttaa on suojattu ja siksi kyselee salasana ainakin niitä muutettaessa. Kokeilin ladata sen uudestaan ja kaverini myös ja toimi ainakin pikaisesti kokeiltuna.

-Kimmo

Siinä vaiheessa, kun yritän avata sitä worksiin..Teksti kuuluu näin: "Tämä tiedosto on on suojattu salasanalla tai salattu. Avaa tiedosto siinä sovelluksessa, jossa se on tallennettu, poista salasana tai salaus ja tallenna uudelleen. Yritä tämän jälkeen avata se uudelleen worksissa." Hetkone, pitäiskö mulla olla joku muu taulukkolaskentaohjelma kuin worksin oma?

Ok, poistin suojauksen työkirjasta, mutta jätin laskenta ja ym. soluille suojauksen jotta ei mene kaavat pieleen


Uusi linkki ekassa postauksessa...

toivottavasti toimii nyt

-Kimmo

Mikko Holck

No ei hitsin vitsi toimi. Pääsen jo tosin valitsemaan, että ifr vai vfr plaani, mutta sitten tulee sama teksti. Täytynee vissiin hommata excelin taulukkolaskenta ohjelma. Ilmeisesti tuo ei vain tykkää worksin omasta..

Astir

Lainaus käyttäjältä: Mikko Holck - helmikuu 13, 2006, 22:10:13
No ei hitsin vitsi toimi. Pääsen jo tosin valitsemaan, että ifr vai vfr plaani, mutta sitten tulee sama teksti. Täytynee vissiin hommata excelin taulukkolaskenta ohjelma. Ilmeisesti tuo ei vain tykkää worksin omasta..

Se voi olla paree, kun se worksin taulukko-ohjelma ei pakolla osaa kaikkia noita käytettyjä funktioitakaan...

-Kimmo

Aki Suokas

OpenOffice ainakin avaa tuon taulukon ja näyttää pelittävän.
ja on halpa...

http://www.openoffice.org/
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.air-r-c.info, www.windcraft.fiwww.eurofox.fi

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod