IFR-koulutukseen esitetään muutosta

Aloittaja Ilkka, helmikuu 10, 2006, 22:00:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ilkka

JAA:ssa on julkaistu muutosehdotus (NPA-FCL 32) liittyen IFR-koulutuksen tekemiseen houkuttelevammaksi ja kustannuksiltaan siedettävämmäksi myös PPL-piloteille. Lukekaa ja kommentoikaa, sinne on kaikki kommentit tervetulleita.

Covering letter:
http://www.jaa.nl/publications/npas/Cover%20Letter%20for%20NPA-FCL%2032%20_with%20logo_.pdf

Explanatory notes & NPA text: 
http://www.jaa.nl/publications/npas/Draft%20NPA%20Text%20-%20NPA-FCL%2032.pdf


Ilkka.


Jani Hintikka

Asiahan on hyvä. Hyvät perustelut oli ainakin turvallisuuden kannalta katsottuna. Eli saadaan IR-kelpparin hankintakynnystä matalammaksi jolloin seikkailu VFR-rajakeleissä vähenisi( tosin kukaanhan ei seikkaile  ::) ). Lisäisihän se taas PPL-pilotillekin mahdollisuuksia suorittaa ilmailua silloin kun haluaa, jos mittarikone on käytettävissä.

Nopealla silmäyksellä jäi vielä vähän hämäräksi teoriakoulutuksen määrä, eli pysyy ilmeisesti 200 tunnissa ?

Jani

Nuutti

Mikäs tässä on muuttumassa ratkaisevasti helpommaksi, kun eikö kokonaislentomääräkin ole pysymässä ~ennallaan, mutta se jaetaan kahteen erilliseen moduuliin?

-Tero-

pimattil

Itselleni jäi se kuva, että IR:n voisi tämän jälkeen lentää kahdessa osassa. Toisaalta ensimmäisen osan lentäminen ei tuo mitään lisäoikeuksia eli jos sen IR:n haluaa lentää ja haluaa saada IR "oikeudetkin", niin loppujen lopuksi sitä pitää ihan yhtä paljon lentää kuin ennenkin. CPA:n ja IR:n yhdistelmillä sai ilmeisesti jotain helpotusta.

Miten tämä sitten turvallisuuteen vaikuttaa? Koska itse ymmärsin, että kokonaislentomäärät kuitenkin pysyy samoina, niin mielestäni "edullisempi" ja "helpompi" IR on ihan vedätystä. Lisäksi hyväksi katsottiin, että lentokoulut saavat näitä ensimmäisen osan lentäjiä enemmän ja tämä vilkastuttaa toimintaa -- kukahan tätäkin on lobannut. Itselleni tulisi mieleen, että koska edelleen koko IR on hyvin raskas, niin tulee lentäjiä, jotka käyvät ensimmäisen modulin ja lentävät sitten sääntöjen vastaisesti kyseenalaisissa keleissä, koska ovat ainakin osan koulutusta jo saaneet...

Jos nyt kuitenkin haluaa kokeilla ensin IR lentämistä, ennen kuin koko kurssia aloittaa, niin 10 tunnilla pääsee alkuun ja jos siitä sitten innostuu, niin saa sentään nämä hyvitettyä.


        Pirkka

PS. En lukenut joka sanaa, vaan vähän sieltä ja vähän täältä. EI NÄIN!  :o
- Pirkka -

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod