Edullista lentämistä! Se järkevä vaihtoehto.

Aloittaja Panu, tammikuu 26, 2006, 14:40:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Panu

meni jo



Ansis

Uskallatko hakea edelläkirjoittamasi jälkeen postista kirjatut kirjeet? :thumbsup:
My mind is willing, but purse is weak.

Ari Simonen

Hyvä Panu! :thumbsup: Ja minäkun luulin olevani yksin tuon sanginjokelaisaatteen kannattaja.Mukava
huomata että meitä on alati kasvava joukko.

Ja mitä sitten vaikka Pölhölän herrat pääsis jyvälle näistä edullisista lentotouhuista...seurauksena olis
korkeintaan naurettavat sakot kuten Sanginjoella ja se ei paljon lentotunnin hintaa nosta.

Markku Hiedanpää

Lainaus käyttäjältä: Ari Simonen - tammikuu 26, 2006, 19:03:12
Ja mitä sitten vaikka Pölhölän herrat pääsis jyvälle näistä edullisista lentotouhuista...seurauksena olis
korkeintaan naurettavat sakot kuten Sanginjoella ja se ei paljon lentotunnin hintaa nosta.

Rangaistukset

170 §
Liikenneturvallisuuden vaarantaminen
Rangaistus liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta säädetään rikoslain 23 luvun 1 ja 2 §:ssä.

173 §
Ilmailurikkomus
Joka tahallaan tai törkeästä huolimattomuudesta
1) rikkoo 6 §:n 4 momentin nojalla annettua määräystä,
2) käyttää tai antaa toisen käyttää ilma-alusta ilmailuun 7 §:n vastaisesti,
3) rikkoo 8 §:ssä tarkoitettua kieltoa tai rajoitusta,
4) laiminlyö 16 tai 25 §:ssä tarkoitetun ilmoitusvelvollisuuden,
5) käyttää ilmailuun ilma-alusta, jota ei ole asianmukaisesti merkitty 19 §:ssä tarkoitetuin tunnuksin tai vastaavin ulkomaisin tunnuksin taikka joka on varustettu väärin tunnuksin,
6) käyttää tai antaa toisen käyttää ilma-alusta ilmailuun 23 §:n 2 momentin tai yhteisön asetusten vastaavien, lentokelpoisuuden hallintaa koskevien säännösten ja määräysten vastaisesti,
7) tekee ilman hyväksyntää työn, johon 31 §:n tai suunnittelua, valmistusta ja huoltoa koskevien EASA-asetuksen ja sen nojalla annettujen komission asetusten säännösten mukaan vaaditaan hyväksyntä,
8) käyttää ilma-alusta, joka ei täytä 33 §:n nojalla annettuja määräyksiä,
9) rikkoo 62 §:ssä säädettyä velvollisuutta,
10) rikkoo 64 §:ssä matkustajalle säädettyä velvollisuutta,
11) harjoittaa kaupallista ilmakuljetusta ilman 68 tai 70 §:ssä tarkoitettua lupaa taikka rikkoo tällaisen luvan ehtoja,
12) harjoittaa 76―78 §:ssä tarkoitettua toimintaa ilman vaadittavaa lupaa tai rikkoo tällaisen luvan ehtoja,
13) käyttää lentoonlähtö- tai laskupaikkana muuta kuin 81 §:n mukaan sallittua lentopaikkaa tai aluetta,
14) pitää lentopaikkaa ilman 87 §:ssä tarkoitettua lentoaseman hyväksyntätodistusta tai 89 §:ssä tarkoitettua pitolupaa taikka rikkoo tällaisen todistuksen tai luvan ehtoja,
15) rikkoo 93 §:n mukaista velvollisuutta taikka lentopaikan pitäjän tai Ilmailuhallinnon asettamaa mainitussa pykälässä tarkoitettua kieltoa tai rajoitusta,
16) rikkoo 103 §:ssä säädettyä kieltoa,
17) käyttää valtakunnan rajan ylittämiseen muuta kuin 113 §:n 2 momentin 5 kohdassa tarkoitettua rajanylityspaikkaa,
18) siirtää luvatta 126 §:n 1 momentissa tarkoitettua ilma-alusta taikka sen osaa tai tavaraa,
19) rikkoo 131 §:n 2 momentissa säädettyä kieltoa,
20) rikkoo 158 §:ssä tarkoitettuja määräyksiä,
21) rikkoo 159 §:ssä säädettyä kieltoa tai määräystä,
22) rikkoo 160 §:ssä tarkoitettua kieltoa tai rajoitusta tai
23) rikkoo 166 §:n 1 momentissa tarkoitettua kieltoa tai määräystä,
on tuomittava, jollei teosta muualla ole säädetty ankarampaa rangaistusta, ilmailurikkomuksesta sakkoon.




temeli

 
Sanginjoen lentäjä on lennellyt jo ainakin 20 vuotta ilman papereita ja lupia. Ja taitaa olla menossa jo kolmas "experimental" vai lieneekö ultra. Satoja lentotunteja koneilla joilla ei pitäisi asiantuntijoiden mielestä pysyä edes hengissä. Varsinainen ilmailun pioneeri. Ja halpaa lentämistä ilman turhaa byrokratiaa. Pari sataa ekeä sakkoja kerran vuodessa, siinä pakolliset menot. Poliisitkin on laiskuneet viemästä edes potkureita. Ja potkuripuitahan aina löytyy...  Ei ne koneet kaikille tarvi olla tyyppihyväksyttyjä. ;)

Matti Rissanen

LainaaSanginjoen lentäjä on lennellyt jo ainakin 20 vuotta ilman papereita ja lupia. Ja taitaa olla menossa jo kolmas "experimental" vai lieneekö ultra. Satoja lentotunteja koneilla joilla ei pitäisi asiantuntijoiden mielestä pysyä edes hengissä. Varsinainen ilmailun pioneeri. Ja halpaa lentämistä ilman turhaa byrokratiaa. Pari sataa ekeä sakkoja kerran vuodessa, siinä pakolliset menot. Poliisitkin on laiskuneet viemästä edes potkureita. Ja potkuripuitahan aina löytyy...  Ei ne koneet kaikille tarvi olla tyyppihyväksyttyjä.

Tuota...Ahmosuolla ovat todistaneet kyseisen ässän ylilentoja. Ei mitään ilmoituksia(ilman radiota tietenkään), lentopaikan tarkistusta tai ilmatilan tähystystä. Lisäksi koneessa oli roikkunut vapaana n.muutaman metrin pätkä johtoa, vaijeria, tms.  Jos nyt jotain lieventävää pitää moisesta vehkeilystä löytää, niin onneksi ei sentään pioneeraa vilkkaan hinaus/hyppyskentän läheisyydessä, a la etelä-suomen korpikentät. Siinä olisi muuten pioneerilla hyvät tulevaisuudennäkymät, kun kehtaisi käydä lupakirjan, ja rakentaa edes vähän hyväksytymmistä piirustuksista.

Tässäpä on hyvä esimerkki löysästä lentokurista:

http://www.crazyaviation.com/movies/CA_fallschirm_flz.wmv

Panu

Näen jo mielessäni nuo syrjäseuduilla tapahtuvat outlaw-kessna-tapaamiset, joista vain salaa kuiskitaan. Mattamustia tunnuksettomia koneita kerääntyneinä jonkin suuren järven jäälle. Lentokärpäsen puremat lainsuojattomat lämmittelemässä tynnyrin äärellä jossa palaa lomakkeita. Öisiä makkaranpaistopuuhia. Pystytetään harrasteilmailijan muistomerkki. Teoksessa ilmailuaatteen riivaama ihmispolo on saatu taltutettua suuren paperipinon alle. Patsaan asennuksessa tarvitaan kompassia, jotta se saadaan pyllistämään tarkalleen kohti Brysseliä.  :P

pimattil

Lainaus käyttäjältä: Markku Hiedanpää - tammikuu 26, 2006, 21:43:18

Rangaistukset

En haluaisi nipottaa, mutta noista pykälistä on vaikea sanoa yhtään mitään, paitsi että montaa niistä varmasti rikottaisiin. En tuota Sanginjoki-juttua sen enempää aiemmin seurannut, kun aiemmassa viestissä juuri veikkailin, että ilman tunnuksia lentämisestä tulisi ehkä pari sataa euroa vuodessa sakkoja. Tuskin niinkään usein jäisi kiinni.

Jos nyt oletetaan, että tuollainen Panun tapainen tapaus joku päivä Suomessa jäisi kiinni, niin Suomen hyvinvointivaltiossa hän todennäköisesti tuomittaisiin sakkoihin? Linnaa tai edes ehdollista tuskin tulisi. Törkeään liikenteen vaarantamiseen tarvitaan ymmärtääkseni muitakin eli jos yksin lentelet, niin tuota on syyttäjän vaikea osoittaa (ellet itse tunnusta). Onkohan nykyisin vaarana, että kone voitaisiin tuomita valtiolle menetetyksi?

Kuten Ari sanoi, luuli yksinään olevansa Sanginjoen kannattaja. No ei hätää, täällä vielä yksi. Olin jo aikani vastaavanlaista juttua miettinyt kirjoitettavaksi, mutta Panu ehti ensin. Hyvä juttua ja nauruakin riitti.  :thumbsup:


     Pirkka
- Pirkka -

Jouni Laukkanen

Lainaus käyttäjältä: pimattil - tammikuu 27, 2006, 12:43:46
Kuten Ari sanoi, luuli yksinään olevansa Sanginjoen kannattaja. No ei hätää, täällä vielä yksi. Olin jo aikani vastaavanlaista juttua miettinyt kirjoitettavaksi, mutta Panu ehti ensin. Hyvä juttua ja nauruakin riitti.  :thumbsup:

Ajattelin itse, että Panun yllytyksen piikki osoittaa jonnekin muualle, mutta voinhan olla väärässä...

Harri Heikkilä

Lainaus käyttäjältä: Jouni Laukkanen - tammikuu 27, 2006, 13:12:19
Lainaus käyttäjältä: pimattil - tammikuu 27, 2006, 12:43:46
Kuten Ari sanoi, luuli yksinään olevansa Sanginjoen kannattaja. No ei hätää, täällä vielä yksi. Olin jo aikani vastaavanlaista juttua miettinyt kirjoitettavaksi, mutta Panu ehti ensin. Hyvä juttua ja nauruakin riitti.  :thumbsup:

Ajattelin itse, että Panun yllytyksen piikki osoittaa jonnekin muualle, mutta voinhan olla väärässä...

Samaa olen tässä miettinyt pari päivää.

Mutta kuten vastauksista voidaan päätellä niin meitä on moneen junaan.  ;)

/Harri

Markku Hiedanpää

Lukenut liikaan Paasilinnan romaaneja ja irronnut arjesta ;-)

temeli

 
Ahmosuo on kylläkin korpikenttä jolle voi tulla ilman radioa muitakin koneita .Kannattaa pitää silmät auki kun lentää,eikä kuvitella että kaikki toiminta kuuluu radiosta.

Matti Rissanen

Niin mutta jos tulee out of the blue liikenteen keskelle, mitenhän tuollainen taipuu esim. väistöliikkeeseen pelkillä peräsinohjaimilla?

Jouni Laukkanen

#13
Jotta kaikille tulisi selväksi mistä tässä Sanginjoen lentokerhosta ja Päätalon Raimosta on kysymys, lukekoon täältä.

Hänestä on tehty dokumenttikin. Keskustelua sfnetistä.  Kuvia Tiira 2 ja Tiira 3 ja Päätalo itse. Lisää kuvia täällä, vieritä alas ja katso Tiira-nimiset kuvat.

Japa

Lainaus käyttäjältä: Matti Rissanen - tammikuu 27, 2006, 16:49:00
Niin mutta jos tulee out of the blue liikenteen keskelle, mitenhän tuollainen taipuu esim. väistöliikkeeseen pelkillä peräsinohjaimilla?
::) Sitä sietää miettiä... Ahmosuollakin sitä liikennettä on niin paljo et ei laskukierrokseen sovi. :o

Ari Simonen

Lainaus käyttäjältä: Matti Rissanen - tammikuu 27, 2006, 16:49:00
Niin mutta jos tulee out of the blue liikenteen keskelle, mitenhän tuollainen taipuu esim. väistöliikkeeseen pelkillä peräsinohjaimilla?
Hyvin taipuu...vedetään sauva äkkiä taakse ja jalka halutun kaarron puolelle pohjaan...vert. nopea vaakakierre... ;D

Jouni Laukkanen

Lainaus käyttäjältä: Ari Simonen - tammikuu 27, 2006, 22:39:18
Lainaus käyttäjältä: Matti Rissanen - tammikuu 27, 2006, 16:49:00
Niin mutta jos tulee out of the blue liikenteen keskelle, mitenhän tuollainen taipuu esim. väistöliikkeeseen pelkillä peräsinohjaimilla?
Hyvin taipuu...vedetään sauva äkkiä taakse ja jalka halutun kaarron puolelle pohjaan...vert. nopea vaakakierre... ;D

Häh? Onkos siinä vasemmanpuoleinenkin poljin?

Tuomas Kuosmanen

Lainaus käyttäjältä: Jouni Laukkanen - tammikuu 27, 2006, 22:45:01
Häh? Onkos siinä vasemmanpuoleinenkin poljin?

Mä olin kanssa siinä luulossa että se yksinäinen poljin on kaasu..

//T

Ari Simonen

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Kuosmanen - tammikuu 28, 2006, 00:15:11
Lainaus käyttäjältä: Jouni Laukkanen - tammikuu 27, 2006, 22:45:01
Häh? Onkos siinä vasemmanpuoleinenkin poljin?

Mä olin kanssa siinä luulossa että se yksinäinen poljin on kaasu..

//T

No,muotoillaan sitten näin: Poikkeutetaan korkeusohjain nopeasti taakse ja poik. sivuperäsin halutun
kaarron puolelle... :D

lamsah

asiaa...siistejä koneitahan nuo.... Suomalaiset ovat kaikessa hyvin kuuliaisia....pitäisi joskus ottaa oppi vaikkapa italialaisista tai ranskalaisista....missä asioissa.....sitä sopii jokaisen miettiä..... :thumbsup:
T: Antti Kääriäinen

Jouni Laukkanen

Lainaus käyttäjältä: lamsah - tammikuu 30, 2006, 23:13:16
asiaa...siistejä koneitahan nuo.... Suomalaiset ovat kaikessa hyvin kuuliaisia....pitäisi joskus ottaa oppi vaikkapa italialaisista tai ranskalaisista....missä asioissa.....sitä sopii jokaisen miettiä..... :thumbsup:

Ruuanlaitossa?

Mikko Sokero

Lainaus käyttäjältä: lamsah - tammikuu 30, 2006, 23:13:16
asiaa...siistejä koneitahan nuo.... Suomalaiset ovat kaikessa hyvin kuuliaisia....pitäisi joskus ottaa oppi vaikkapa italialaisista tai ranskalaisista....missä asioissa.....sitä sopii jokaisen miettiä..... :thumbsup:
Italialaiset on hyviä mafiassa ja ranskalaiset perunoissa.  ;D

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod